×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
امروز نفوذی‌ها صحنه سیاسی کشور را مدیریت می‌کنند/ میدان‌های انحرافی اجازه نمی‌دهد انرژی ملت و دولت‌ متمرکز شود/ حق مردم را از گردن کلفتان می‌گیریم

کیوسک خبر- محسن رضایی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز در دومین مناظره انتخاباتی که با موضوع « دغدغه‌های مردم » برگزار شد؛ در پاسخ در خصوص دغدغه‌های مردم درباره مسکن، بیکاری، تورم، بی‌عدالتی، فساد، یارانه‌ها و رکود گفت: دوستان صدا و سیما دغدغه‌هایی تهیه کردند، این‌ها را قبول دارم اما دغدغه‌های مردم بیشتر از این است ضمن اینکه این دغدغه‌ها یک منظومه به هم پیوسته تشکیل می‌دهند که باید ببینیم چرا حل نشده است.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه‌ داد: ۵۰ سال است ما گرانی و بیکاری داریم، ۵۰ سال است که ما کاهش ارزش پول ملی داریم، ۵۰ سال است که رشد اقتصادی کشور معیوب است، ۵۰ سال این مسائل حل نمی‌شود!

وی افزود: البته در همین مدت مشاهده می‌کنیم ایران اقتصادی از دست رفته خود را به دست آورده است و در بعضی از زمینه‌های دفاعی و موشکی موفقیت‌هایی را به دست آورده است پرسش مردم هم در این زمینه مشخص است، چرا در باقی زمینه‌ها پیشرفت نکنیم؟ من می‌خواهم بگویم که چرا نمی‌شود هنگامی که نگاه می‌کنیم می‌بینیم نفت در اختیار یک عد‌ه‌ است، ذرت در اختیار یک عده است، آن طرف‌تر که می‌رویم آقازاده‌ها را می‌بینیم یک طرف می‌رویم مافیا را می‌بینیم. مدیران کشور جای دیگری مشغول هستند و مردم در جنگ زرگری بین جناح‌های مختلف سیاسی گرفتار شده‌اند.

رضایی ادامه داد: آقایان هر چندوقت یکبار مسائلی را مطرح و در آنجا مشغول می‌شوند؛ فیلترینگ، کنسرت و غیره را بیان می‌کنند کل جامعه آن طرف می‌رود، امام جامعه می‌آید صحبت می‌کند پایان پیدا می‌کند اما دوباره راه می‌افتند در حقیقت این تاخت و تاز و میدان‌های انحرافی که به وجود آمده است اجازه نمی‌دهد انرژی ملت ایران و دولت‌ها متمرکز شود.

رضایی با بیان اینکه اول باید این مسائل جاری را حل کرد، گفت: اگر بنا باشد رییس‌جمهور بعدی مثل رئیس‌جمهور گذشته شود و دوباره قصه همان دولت‌ها تکرار شود که نمی‌شود، ما باید به این موضوع پایان دهیم ما اینجا به یک جراحی بزرگ در کشور نیاز داریم.

وی تاکید کرد: اولین جراحی اصلاح از درون قدرت است، باید حکمرانی مدیریت و زیرساخت‌ها، قوانین و رفتارها را یک جراحی اساسی کرد. مسئله بعدی معماری نوین اقتصادی ایران است.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری خاطر‌نشان کرد: اقتصاد باید معماری شود وگرنه شما بیایید برای گرانی و تورم نظریه بدهید وقتی زمین اقتصادی زمینهگرم است که هرچه برف درون آن بریزد آب می‌شود.

رضایی درباره برنامه‌های دولتش درباره رفع دغدغه‌های مردم گفت: برنامه‌های زیادی برای رفع دغدغه مردم داریم بکارگیری همه اقوام ایرانی، به کارگیری همه شایستگان از اصولگرایان و اصلاح‌طلب، به کارگیری همه بانوان کشور به کارگیری همه ظرفیت‌ها مانند اهل تسنن و اقوام از جمله اقدامات ماست تا مانند انقلاب و جنگ تحمیلی حرکت کنیم تا یک دولت پاسخگو و مسئولیت‌پذیر را ایجاد کنیم.

وی گفت: این دولت باید از درون اصلاحات را انجام دهد برای دیوان‌سالاری و وزارتخانه‌ها برنامه داریم که اصلاح کنیم در مسئله اقتصاد برای ۳۰ درصد نفت برنامه‌ریزی کردیم. اقتصاد را استانی و ملی نگاه می‌کنیم، و طرح کفایت زندگی را خواهیم داشت، یارانه ۴۵۰ هزار تومان را می‌دهیم، بعضی‌ها ناراحت نشوند که از کجا می‌دهیم، محل آن وجود دارد.

رضایی گفت: حقوق به خانم‌های خانه‌دار می‌دهیم، مسکن سهل و ارزان را با قسط‌های ۵۰ ساله می‌دهیم. کسب و کارهای مردم را رونق می‌دهیم. ما در تمام استان‌ها برنامه‌ریزی داریم ما ۱۴ مگاپروژه داریم تا بتوانیم این نوع مشکلاتی که ۵۰ سال ادامه پیدا کرده است در یک بسته اساسی حل و فصل کنیم.

رضایی درباره نقد برنامه نامزدهای دیگر گفت: امروز نفوذی‌ها صحنه سیاسی کشور را مدیریت می‌کنند و نمی‌گذارند دولت بر روی مسائل اصلی متمرکز شود، رهبر بزرگوار انقلاب بارها وارد این مسئله شدند تا این موضوع را حل کنند. ایشان آمدند سیاست‌های اصل ۴۴ و اقتصاد مقاومتی را تعیین کردند اما حتی در مجلس بسیاری از این سیاست‌ها تبدیل به قانون نشد! چرا این اتفاق نیفتاد؟ اگر این اتفاقات می‌افتاد کشور به سمت ثبات اقتصادی حرکت می‌کرد.

وی ادامه داد: یا در مسئله مذاکرات رهبر انقلاب با خط مشی قهرمانان امکان فوق العاده به دولت دادند و جانانه حمایت کردند اما اقدامات دولت که قرار بود به یک شاهکار بزرگ در رفع تحریم‌ها تبدیل شود؛ این بود که تحریم‌ها که برطرف نشد تحریم‌های سنگینی هم به وجود آمد این نشان می‌دهد مسئله ملت ایران اینگونه حل نمی‌شود به قول آن دوست عزیز ما باید زیر میز زد!

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت ما با اقتدار ،قانون و نظم و آرامش را در جامعه مستقر خواهد کرد و سیاست‌های نظام را عملیاتی می‌کند. مردم حق شما را از گردن کلفتان می‌گیریم، خواسته های شما را با برنامه ریزی دقیق عملیاتی می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما نفوذی‌ها، آلودگی‌های امنیتی که در پشت صحنه با نمایش ایجاد کردند و وقت و انرژی شما را می‌گیرد و همچنین توانایی دولت ورا انحراف می‌کشاند از این پستو ها بیرون می آوریم و آلودگی امنیتی با فشار تمرکز را از بین می‌بریم.

رضایی بیان کرد: برنامه‌های من جراحی‌های بزرگ است ما باید عقلانیت را به وجود بیاریم، امروز علایق جناحی و فردی به جای عقلانیت خرد جمعی نشسته این افتضاح است.