×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

با امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان تأمین‌اجتماعی و جمعیت هلال‌احمر، آن‌دسته از امدادگران جمعیت هلال‌احمر که تحت پوشش بیمه اجتماعی نیستند، می‌توانند با پرداخت حق بیمه آنان از سوی جمعیت هلال‌احمر تحت پوشش خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی قرار گیرند.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، مراسم امضای تفاهم‌نامه بیمه امدادگران جمعیت هلال‌احمر میان سازمان تأمین‌اجتماعی و جمعیت هلال احمر، با حضور دکتر میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، دکتر پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر و رحیم زارع نماینده آباده در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه و همچنین جمعی از مدیران و معاونان این دو نهاد، به میزبانی سازمان تأمین‌اجتماعی برگزار شد.
براساس این گزارش، دکتر میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه، ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی (ع) گفت: از چند جهت بسیار خوشحالیم که امروز در جمع شما عزیزان جمعیت هلال‌احمر هستیم. اولاً این کاری که داریم در مورد پوشش بیمه‌ای یک قشر جدید انجام می‌دهیم، از اهداف بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی است و ما در حال تحقق بخشیدن به هدف توسعه پوشش بیمه به همه آحاد جامعه هستیم که در اصل ۲۹ قانون اساسی تکلیف شده هستیم و دستاورد آن تحقق امنیت، آسایش و عدالتی است که از قبل توسعه پوشش بیمه‌های اجتماعی اتفاق می‌افتد.
وی افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی بیش از ۷۲ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی هستند در حالی‌که این عدد قبل از انقلاب حدود ۲۰ درصد بود. ما بعضاً به دستاوردها چندان توجه نمی‌کنیم؛ در حالی که این عدد قابل توجه است. البته آرمان غایی که در بحث پوشش بیمه اجتماعی داریم، آرمانی است که در سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در ۲۱ فرودین و همچنین اصل ۲۹ قانون اساسی روی آن تأکید شده و بر تحقق پوشش بیمه همگانی برای آحاد جامعه تصریح دارد.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: امضای این تفاهم‌نامه اتفاق ارزشمندی است و ما در مسیری که برای توسعه پوشش بیمه همگانی داریم، برای اقشار مختلف جامعه باید این امکان را فراهم کنیم که تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گیرند. در سازمان تأمین‌اجتماعی تقریباً از آذرماه سال گذشته، این مسیر را با طرح پوشش بیمه فراگیر ایرانی آغاز کرده‌ایم که در حال حاضر سرجمع بیمه‌شده‌های جدید ما به بالغ بر یک میلیون و دویست هزار نفر در ردیف مشاغل آزاد و بیمه زنان خانه‌دار و بیمه دانشجویان و اقشار و اصناف مختلف رسیده است و امروز از این ظرفیت برای امدادگران جمعیت هلال‌احمر هم استفاده شده است.
وی با اشاره به اینکه سازمان تأمین‌اجتماعی و جمعیت هلال احمر در بحث جبران مخاطرات مردم، مأموریت مشترک دارند، گفت: ما اطمینان می‌دهیم که در این تفاهم‌نامه آنچه را که وظیفه و تعهد ماست، انجام داده و برای جبران مخاطرات کنار امدادگران هلال‌احمر خواهیم بود و امیدواریم علاوه بر تعهداتی که در بخش‌های بازنشستگی داریم، در سایر خدمات نیز بیش از پیش در خدمت همه عزیزان به‌ویژه بیمه‌شدگان جدیدی که به این خانواده بزرگ می‌پیوندند، باشیم و ان‌شاءالله از همین ماه اول همه این بیست و چند هزار نفر امدادگر هلال‌احمر که بیمه ندارند، تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار خواهند گرفت تا امنیت و آسایش خانواده‌های آنها نیز تأمین شود.
دکتر پیرحسین کولیوند در جریان این آیین گفت: جمعیت هلال احمر ماموریت‌های خاص خود را دارد و کمک‌کننده به اقشار مختلف است و در امدادرسانی‌های خود هیچ تبعیضی قائل نمی‌شود. بر همین اساس اقبال عمومی نسبت به جمعیت هلال‌احمر افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: این امدادرسانی‌های بی‌وقفه توسط امدادگران داوطلب جمعیت هلال احمر در داخل خاک ایران و در مراسمی همچون اربعین در خارج از خاک ایران صورت می گیرد و این عزیزان بدون این که حقوق متناسبی داشته باشند، با جان و دل در خط مقدم امدادرسانی به مردم هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: امروز ما باید قدردان امدادگران داوطلب باشیم و از آن ها حمایت کنیم و مشخصا تلاش خواهیم کرد تا با کمک مجلس، وضعیت امدادگران بهبود یابد. مساله بیمه امدادگران نیز بر اساس تفاهم امروز قابل حل خواهد بود و سبب می‌شود تا حمایت گری از امدادگران مطلوب شود.

وی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه هزینه بیمه امدادگران توسط جمعیت هلال احمر پرداخت می‌شود و سازمان تامین‌اجتماعی کمک می‌کند تا پوشش سراسری برای امدادگران صورت گیرد. رئیس جمهوری نیز بر انجام امور و گره‌گشایی از کار مردم به سرعت تاکید دارد و امید است سریع‌تر مشکل امدادگران حل و فصل شود.

کولیوند تصریح کرد: امدادگران با تلاش‌های خود امروز یادآور ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس هستند و با رشادت به کمک مردم می‌شتابند بدون آن که نسبت به معیشت خود اعتراضی داشته باشند. هلال احمر امروز ۲۲ هزار نیروی امدادگر داوطلب دارد که آن دسته از این نیروها که بیمه نیستند، براساس این تفاهم‌نامه بیمه خواهند شد.

مهمان دیگر این مراسم، دکتر رحیم زارع، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در این نشست گفت: هلال‌احمر یکی از نهادهایی بود که امسال بودجه آن صددرصد افزایش داشت و از ۳ هزار میلیارد تومان به ۶ هزار میلیارد تومان افزایش یافت. در مورد سازمان تأمین‌اجتماعی نیز طی دو سال گذشته با توجه به مسئولیت سنگینی که این سازمان دارد، مجلس نگاه ویژه‌ای به بازپرداخت مطالبات این سازمان داشته است.
وی افزود: مجلس در بودجه سال جاری، رقمی برای بیمه کسانی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای قرار ندارند در نظر گرفته که می‌توان از همین اعتبار برای این وظیفه سنگینی که سازمان تأمین‌اجتماعی و هلال‌احمر بر عهده گرفته‌اند، استفاده کرد.
زارع ادامه داد: با توجه به اینکه برخی از این داوطلبان در راه خدمت به مردم جان خود را از دست می‌دهند، باید از مصوبه شهید خدمت برای آنها استفاده شود و خواهش من از رئیس‌محترم جمعیت هلال‌احمر این است که این موضوع را پیگیری کنند.
براساس گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی مهدی شکوری، مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در ابتدای این مراسم با ارائه گزارشی گفت: ۴۵ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش سازمان هستند که نشانگر اهمیت و جایگاه مهم تأمین‌اجتماعی به عنوان بزرگترین ارائه‌دهنده خدمات بیمه اجتماعی در کشور است. مدیریت ارشد سازمان، برنامه‌های تحولی مختلفی را در سازمان تأمین‌اجتماعی برای توسعه پوشش بیمه حسب ماموریت این سازمان و کمک به حل چالش ناپایداری منابع و مصارف پیگیری می‌کنند که فراهم شدن امکان جذب بیمه‌شدگان جدید از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در این زمینه دنبال می‌شود و در سال جاری تاکنون بیش از ۴۵۰ هزار بیمه‌شده جدید جذب و به خانواده بزرگ بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی اضافه شده‌اند.
شکوری افزود: تفاهم‌نامه سازمان تأمین‌اجتماعی با سازمان هلال احمر در راستای تکلیف اصل ۲۹ قانون اساسی در زمینه توسعه پوشش بیمه به همه آحاد جامعه و ماده یک قانون تأمین‌اجتماعی و همین‌طور سند بالادستی سیاست‌های کلان تأمین‌اجتماعی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تنظیم شده است. با همکاری و تبادل نظرات کارشناسی با سازمان هلال‌احمر مدل‌های مختلف استفاده از خدمات تامین‌اجتماعی را برای پوشش بیمه‌ای امدادگران داوطلب این جمعیت بررسی کردیم. براساس این تفاهم‌نامه، بیمه امدادگران داوطلب هلال‌احمر با نرخ ۱۸ درصد اجرا می‌شود و این گروه از بیمه‌شدگان از خدمات و پوشش خدمات متنوع تأمین‌اجتماعی ازجمله بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان بهره‌مند خواهند شد.
وی ادامه داد: امدادگران داوطلب جمعیت هلال‌احمر برای استفاده از بیمه تأمین‌اجتماعی از طریق سامانه خدمات غیرحضوری ثبت‌نام خواهند کرد. ثبت‌نام در این سامانه توسط مشمولان انجام می‌شود و حق بیمه نیز به‌صورت متمرکز توسط جمعیت هلال‌احمر پرداخت می‌شود

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.