×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

یک منبع آگاه عراقی امروز شنبه اعلام کرد که محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به طور موقت ریاست سازمان اطلاعات عراق را برعهده گرفته است.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از الفرات نیوز، یک منبع آگاه عراقی امروز شنبه اعلام کرد که محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به طور موقت ریاست سازمان اطلاعات عراق را برعهده گرفته است.

این منبع افزود: السودانی خود هدایت این پست را تا زمان انتخاب رئیس برای آن به جای رائد جوحی برعهده خواهد داشت.

لازم به ذکر است که محمد شیاع السودانی سلسله تصمیماتی در روز سه شنبه اتخاذ کرد و طی آن مسئولان امنیتی برجسته و مشاوران دولت قبلی از جمله رائد جوحی رئیس سازمان اطلاعات عراق، حمید الشطری رئیس سازمان امنیت ملی، نعم مهدی مشاور سازمان امنیت ملی را برکنار کرد.

یکشنبه هفته قبل، العربی الجدید از تصمیماتی پرده برداشت که نخست وزیر جدید عراق یعنی السودانی اتخاذ خواهد کرد و نوشته بود: مسئولان عراقی اعلام کردند که السودانی به زودی احکام برکناری شماری از مسئولان مرتبط با مصطفی الکاظمی و تیم مخصوص وی را صادر خواهد کرد، این در حالی است که برخی شخصیت‌های چارچوب هماهنگی خواستار ممانعت از سفر و محاکمه آنها هستند.السودانی طی حکمی سرلشکر محمد البیاتی، مشاور ویژه الکاظمی را برکنار و به جای سرلشکر سعد العلاق را منصوب کرد. همچنین طی روزهای آتی حکم برکناری رائد جوحی، مدیر دستگاه اطلاعاتی و سرلشکر احمد ابو رغیف قائم‌مقام وزارت کشور در امور اطلاعات و تحقیقات فدرال را صادر خواهد کرد که بسیاری از تصمیمات الکاظمی در بازداشت متهمان به دست داشتن در پرونده‌های فساد را اجرایی کرده است. السودانی بازبینی پرونده‌های همه افرادی که به دستور الکاظمی عهده‌دار مناصب نظامی و غیر نظامی شدند را آغاز کرده است و به زودی حکم برکناری و عزل اغلب این مسئولان صادر خواهد شد. در برنامه دولت السودانی که پارلمان روز پنجشنبه بدان رای داد، بازبینی همه تصمیمات دولت الکاظمی ذکر شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.