×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اقدام متقابل دولت ترامپ در وضع تعرفه بر محصولات فرانسه و آلمان

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی اکسپرس، در اقدامی متقابل، دولت ترامپ از وضع تعرفه‌هایی بر محصولات فرانسه و آلمان خبر داد.
بر اساس اعلام دیلی اکسپرس، بر اساس آنچه تعرفه‌های ناعادلانه بر محصولات آمریکایی خوانده شده، دولت ترامپ اعلام کرده اقدامی مشابه را بر فرانسه و آلمان اعمال خواهد کرد.
دولت ترامپ اعلام کرده اتحادیه اروپا در پی دادخواهی سازمان تجارت جهانی (WTO) تعرفه‌هایی را به شکلی اساسی بر محصولات آمریکایی وضع کرده است. آمریکا گفته است اتحادیه اروپا به شکلی ناعادلانه، این تعرفه‌ها را بالا برده است.
این اقدام آمریکا، به عنوان بخشی از اختلافات طولانی مدت بر سر یارانه شرکت‌های هواپیماسازی ایرباس و بوئینگ قلمداد می‌شود.همچنین در هشداری دیگر به اتحادیه اروپا، واشنگتن از این اتحادیه خواسته تا اقدامات بیشتری را به منظور جبران محدودیت‌های تعرفه‌ای ناعادلانه بکار بندد.
قرار است است تعرفه‌ها از تاریخ ۱۲ ژانویه و پیش از روی کار آمدن جو بایدن اجرایی شود.
گفتنی است بروکسل در ماه سپتامبر، تعرفه‌هایی را بر بخش‌های هوایی به عنوان ادامه اختلافات طولانی مدت وضع کرد.این اقدام آمریکا در حالی است که مذاکره کنندگان آمریکایی و اروپایی به مذاکرات خود برای پایان دادن به اختلافات دیرینه بر سر یارانه‌های دولتی به صنعت هواپیمایی را همچنان ادامه می‌دهند.
دفتر نمایندگی تجاری آمریکا افزود: اتحادیه اروپا به طور غیرمنصفانه‌ای تعرفه‌ها علیه آمریکا را محاسبه و اعمال کرده و کشور‌های اروپایی باید تدابیری را برای جبران این اقدام غیرمنصفانه اتخاذ کنند.
سازمان جهانی تجارت در ماه سپتامبر به صدور حکمی به اتحادیه اروپا اجازه داده است تا تعرفه‌هایی را علیه آمریکا اعمال کند.
انتهای پیام/

برچسب ها : , , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.