×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی ایمیدرو،«علی جدی» خاطرنشان ساخت: فعالیت اکتشافی توسط سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) در دو سال گذشته، افزایش بیش از ۵۰۰ میلیون تن به ذخایر سنگ‌آهن کشور را به دنبال داشته است.

وی تصریح کرد: اکتشاف برای استمرار تولید در زنجیره فولاد یک اولویت است و موضوع اکتشاف با هدف استخراج سنگ آهن و همچنین در ادامه آن تامین نیاز فولادسازان در بلند مدت باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

عملکرد ایمیدرو در دوره غریب پور

وی افزود: با توجه به نیاز فولادسازان به مواد اولیه و این موضوع که تولید کمتر از ظرفیت برخی از آنها به‌واسطه کمبود مواد اولیه پدید آمده، در واقع بحث اکتشاف موضوعی است که باید موردتوجه باشد و ایمیدرو در دوره خداداد غریب پور به عنوان رییس هیات عامل در این امر خوب عمل کرده است.

وی گفت: ضروری است در هر زنجیره تولید، مشوق‌های حمایتی صادراتی در انتهای زنجیره تعریف شود تا شاهد خام فروشی نباشیم، زیرا با ورود مواد به زنجیره ارزش، ایجاد ارزش‌افزوده، تولید و درنهایت اشتغال‌زایی بیشتر خواهد شد.

به گفته این نماینده مجلس، امروز در شرایطی که کمبود مواد اولیه از مشکلات مهم صنایع فولادی است، خام فروشی و خروج سنگ آهن از کشور به یک دغدغه تبدیل شده که باید از آن جلوگیری شود و تامین نیاز داخلی در اولویت باشد.

جلوگیری از خام فروشی

به گفته نماینده مردم شیروان در مجلس یازدهم، سازمان ایمیدرو در مسیر جلوگیری از خام فروشی سیاست‌گذاری‌های خوبی داشته و این روال باید ادامه یابد، در عین حال این سازمان باید تسهیل گر نیازهای معادن و صنعتگران باشد و موانع بر سر راه صنایع پایین‌ دستی را بردارد.

جدی خاطرنشان کرد: فعالان حوزه معدن باید نگاه ویژه به شرایط اقتصادی جامعه داشته باشند و در چارچوب محرومیت‌زدایی و منافع مردم از عایدی حوزه معدن، خدماتی نیز به مردم ارائه کنند تا تأثیر آن بر جامعه دیده شود، این امر از توصیه‌های نمایندگان به مسوولان و تصمیم گیران این حوزه است.

نماینده مردم شیروان در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: درآمدهای هر حوزه باید صرف توسعه و رفع مشکلات همان بخش شود، ایمیدرو به عنوان یک سازمان تصمیم ساز در حوزه معدن نیز در همین مسیر حرکت می‌کند و تاکید ما استمرار و ارتقاء همین روند است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.