×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، ۴ شرکت تولیدکننده آلومینیوم کشور شامل آلومینیوم ایران (ایرالکو)، هرمزآل، المهدی و آلومینای ایران از ابتدای فروردین تا پایان اردیبهشت،۶۰ هزار و ۶۷۷ تن شمش آلومینیوم تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۴۱ هزار و ۳۶۷ تن بود.

از این میزان، شرکت های «ایرالکو» ۳۱ هزار و ۹۸۴ تن، «هرمزآل» ۱۳ هزار و ۵۳۷ تن، «المهدی» ۱۱ هز ار و ۸۸۱ تن و «آلومینای ایران» ۳ هزار و ۲۷۵ تن تولید کردند.

میزان تولید شمش آلومینیوم در این شرکت ها طی ماه اردیبهشت، ۳۰ هزار و ۶۴۷ تن بود که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته (۲۰ هزار و ۸۶۲ تن)، ۴۷ درصد رشد نشان می دهد.

افزایش ۶ درصدی تولید پودر آلومینا

بنا به این گزارش، شرکت آلومینای ایران در ۲ ماهه نخست امسال، ۴۱ هزار و ۶۹۹ تن «پودر آلومینا»، ۷۰ هزار و ۶۰۸ تن «هیدرات آلومینیوم»، ۱۴ هزار و ۸۳۸ تن «آهک» و ۱۱۰ هزار و ۹۲۶ تن «بوکسیت» تولید کرد که نسبت به آمار تولید مدت مشابه سال گذشته (۳۹ هزار و ۳۰۴ تن «پودر آلومینا»، ۶۶ هزار و ۱۴۳ تن «هیدرات آلومینیوم»، ۱۷ هزار و ۸۱۳ تن «آهک» و ۱۱۶ هزار و ۴۳۲ تن «بوکسیت»)، به ترتیب «۶ درصد رشد»، «۷ درصد رشد»، «۱۷درصد کاهش» و «۵ درصد کاهش» یافت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.