×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

در جریان برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده بانک تجارت با حضور ۵۴٫۸۱ درصدی سهامداران، افزایش ۱۱۱٫۹۶۳ میلیارد ریالی سرمایه این بانک بزرگ بورسی کشور، به تصویب رسید.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از مدیریت روابط‌عمومی و ارتقای سرمایه اجتماعی بانک تجارت، در این مجمع که ساعت ۹ صبح روز سه‌شنبه هشتم اسفندماه با حضور حداکثری سهامداران و به ریاست مرتضی ترک‌تبریزی رییس هیات‌مدیره این بانک برگزار شد، پس از ارائه گزارش حسابرس قانونی، سهامداران با افزایش ۵۰ درصدی سرمایه بانک تجارت از محل سود انباشته موافقت کردند.

این افزایش سرمایه بدون نیاز به آورده نقدی از سوی سهامداران بانک تجارت و به میزان ۱۱۱٫۹۶۳ میلیارد ریال صورت گرفت تا در قالب سهام جایزه به سهامداران این بانک تعلق گیرد.

به‌موجب تصویب سهامداران در این مجمع، سرمایه بانک تجارت از ۲۲۳٫۹۲۶ میلیارد ریال به ۳۳۵٫۸۸۹ میلیارد ریال افزایش یافت.

با این مصوبه‌ی مجمع عمومی فوق‌العاده بانک تجارت این شرکت بورسی از مزایای مالیاتی موضوع بند (هـ) تبصره ۲ قانون بودجه کل کشور در سال ۱۴۰۲ بهره‌مند شده و همچنین امکان توسعه و گسترش فعالیت‌های سودآور بانک با بهبود ساختار سرمایه و سرمایه نظارتی فراهم خواهد شد.

بر اساس تصویب افزایش سرمایه بانک تجارت سرمایه نظارتی این بانک نیز از مبلغ ۴۱۲ هزار میلیارد ریال به ۵۱۸ هزار میلیارد ریال افزایش یافته و نسبت کفایت سرمایه این بانک در سال ۱۴۰۲ از۴٫۹۴ به ۶٫۲۱ درصد افزایش می‌یابد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.