×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
افزایش خط فقر خانوارهای روستایی به ۴۰ درصد در دولت احمدی نژاد/ از سال ۵۷ تا ۸۴ با اقدام دولت‌ها فقر کاهش یافت

وزیر اسبق رفاه و تامین اجتماعی در همایش ایران ۱۴۰۰ رفاه و تامین اجتماعی روند سیر خط فقر را تشریح کرد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایلنا، محمدحسن شریف زادگان، استاد دانشگاه شهید بهشتی و وزیر اسبق رفاه و تامین اجتماعی در همایش ایران ۱۴۰۰ رفاه و تامین اجتماعی، در مورد آخرین محاسبات خط فقر درآمدی در ایران اعلام نمود: «بنابر آخرین محاسبات خط فقر درآمدی که مطابق قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی برعهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، در سال ۹۸ متوسط خط فقر درآمدی در شهر و روستا ۳۱.۹۹ درصد شامل ۳۵.۱۷ درصد در شهرها و ۲۲.۳۳ درصد در روستاها بود. این آمار در شهر معادل ۲۱ میلیون و ۹۳۶ هزار نفر  و در روستا معادل ۴ میلیون و ۶۲۳ هزار نفر را دربرمی‌گرفت.» 

وی افزود: «این در حالی است که در سال ۱۳۵۷، ۴۰ درصد از مردم ایران زیر خط فقر بودند و در سال ۱۳۷۸ به ۱۹.۸ درصد کاهش یافت. سپس در دولت اصلاحات به ۱۰.۵ درصد رسید. سپس در سال‌های ۹۱ و ۹۲ یعنی در دولت احمدی نژاد به ۳۳.۴ درصد در شهر و ۴۰.۱ درصد در روستاها افزایش یافت. خط فقر درآمدی در دولت آقای روحانی کاهش پیدا کرد و در سال ۹۶ به ۲۶.۹ درصد در شهرها و ۳۲.۹ درصد در روستاها رسید که در واقع به خاطر رکود و تحریم‌ها افزایش یافت.» 

وزیر اسبق رفاه و تامین اجتماعی، افزود: «لازم به ذکر است که افزایش و کاهش فقر، در فرایندی تدریجی اتفاق میفتد. فقر در ایران از ۵۷ تا ۸۴ با بهبود شرایط اقتصادی و اقدامات دولت‌ها، کاهش یافت و سپس در دولت‌های نهم و دهم به خاطر بروز مشکلات اقتصادی افزایس یافت.»

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.