×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
افتتاح کارگاه استخراج نیکوتین طبیعی از توتون و تولید ذغال فشرده در مرکز تحقیقات و آموزش تیرتاش

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت دخانیات ایران از تیرتاش استان مازندران، دکتر محمد شیخان مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره صبح امروز چهارشنبه در ادامه سفر به استان مازندران، در مرکز تحقیقات و آموزش تیرتاش حضور یافت.

وی پس از بازدید از بخش های مختلف این مرکز، کارگاه تولید ذغال فشرده و نیکوتین طبیعی این مرکز را افتتاح کرد.

با افتتاح این کارگاه مذکور ضایعات و پسماندهای توتون موجود در انبارهای شرکت دخانیات ایران فرآوری شده و به ذغال فشرده تبدیل می شود.

از ویژگی های این محصول می توان به حرارت بالاتر نسبت به ذغال های موجود در بازار و قیمت پایین نسبت به نمونه های مشابه و همچنین نداشتن ضرر برای سلامتی از جمله سردرد اشاره کرد.

در این کارگاه ضایعات و پسماندهای توتون ابتدا به بریکت تبدیل و سپس وارد کوره تحت شرایط بدون اکسیژن شده و به ذغال فشرده تبدیل می شود.

این کارگاه در حال حاضر ظرفیت تولید روزانه یک تن تا یک و نیم تن ذغال فشرده را دارد و با توجه به ضایعات توتون موجود در انبارهای شرکت دخانیات می توان حجم زیادی از تقاضای موجود در بازار را پاسخ داد.

طی تحقیقات چندین ساله، محققین و متخصصان مرکز تحقیقات تیرتاش در جهت کاهش مشکلات شرکت دخانیات و هزینه های سربار، موفق به تولید ذغال فشرده از پسماند توتون شدند.

پسماند استفاده شده در این پروژه قابلیت برگشت به خطوط تولید سیگارت را نداشته و سالها در انبارهای شرکت تجمیع شده که از این لحاظ همواره هزینه هنگفت انبارداری را بر شرکت تحمیل نموده است.

ذغال آزمایشی تولید شده در مقیاس صنعتی به گواه کارشناسان امر دارای کیفیت بالایی بوده و قابلیت کاربرد در استعمال قلیان و تولید حرارت در منازل را دارد.

افتتاح کارگاه تولید نیکوتین طبیعی در تیرتاش

با افتتاح این کارگاه در مرکز تحقیقات و آموزش تیرتاش از گیاه توتون، نیکوتین تولید می شود

در گیاه توتون سه دهم تا پنچ درصد نیکوتین وجود دارد که در این کارگاه می توان با تولید نیکوتین در صنایع پتروشیمی، داروسازی، سیگارهای الکترونیکی، سم شناسی و حشره کش ها از آن استفاده کرد.

مرکز تحقیقات و آموزش تیرتاش با تحقیقات خود توانست از گیاه توتون، نیکوتین طبیعی استخراج کند.

بازدید از کارگاه پلت بذر مرکز تحقیقات و آموزش تیرتاش

دکتر محمد شیخان مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره از کارگاه پلت بذر مرکز تحقیقات و آموزش تیرتاش بعمل آورد.

در این کارگاه بذر خام توتون با رقم های مختلف توسط فناوری های جدید با ترکیبات مواد مختلف و دستگاه مخصوص پوشش داده می شود.

با این اقدام از بذر توتون که در ادوار گذشته در خزانه سنتی پرورش می یافت، به سیستم های مکانیزه جدید در خزانه فلو سیستم شناور پرورش می یابد.

این محصول برای بهره برداری به مجتمع های تولیدی دخانیات سرتاسر کشورعرضه می شود.

یادآوری می شود این فناوری در انحصار چند کشور خاص از جمله برزیل، هلند، آفریقا و آمریکای جنوبی بود که شرکت دخانیات ایران با ابتکار خود؛ ایران را در رده پنجم در دنیا قرار داده که به این فناوری دست یافت و آن را بومی سازی کرده است.

مدیرعامل دخانیات همچنین صبح امروز با حضور در مزار شهدای لمراسک گلوگاه به مقام شهدای این منطقه ادای احترام کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.