×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

با اعتماد بزرگترین زنجیره کلر خاورمیانه به شرکت‌های داخلی و اجرای موفق پوشش دهی آند و کاتد با راندمان و کارایی برابر با شرکتهای اروپایی، تولید زنجیره کلر کشور تا سال‌ها تضمین شد.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس؛ این مجتمع به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان زنجیره PVC خاورمیانه و دارنده بالاترین ظرفیت تولید کاستیک کشور، دارای بزرگترین واحد کلر آلکالی (CA) کشور است.
پتروشیمی اروند تولید یک درصد کلر دنیا را بر عهده دارد و دارای ۸ هزار آند و کاتد است که دارای عمر ۲۴ ساله‌اند و در طول عمر خود هر ۸ سال یکبار نیازمند پوشش‌دهی مجدد هستند.
به گزارش کمیتهٔ خود کفایی شرکت پتروشیمی اروند؛ در سال‌های اخیر پوشش دهی الکترودهای مذکور توسط تولیدکنندگان اروپایی تجهیزات کلرآلکالی جهان به صنایع شیمیایی و پتروشیمی‌های کشور ارائه می‌شد و با تحریم‌های یک جانبه علیه صنعت پتروشیمی کشور، طرف‌های خارجی از پوشش‌دهی این تجهیزات استراتژیک که نقش حیاتی در روند تولید در واحدهای کلر آلکالی ایفا می‌کنند، سر باز زدند.
در راستای سیاست خودکفایی و کاهش و حذف وابستگی مجتمع به خارج، شرکت پتروشیمی اروند با شناسایی شرکت‌های توانمند داخلی و بیش از ۱۳۱۰ تست و بهره‌گیری از ۶۳ هزار نفر ساعت، موفق به نوسازی و پوشش دهی آند و کاتدهای مجتمع شد.
برای به ثمر رسیدن این پروژه با توان متخصصین داخلی بیش از ۵۷۰ بازدید از سوی شرکت دانش بنیان صورت گرفت و پروژه به صورت مستقیم برای ۵۰ نفر و به صورت غیرمستقیم برای ۹۰ نفر اشتغالزایی دربرداشت.
پوشش دهی آند و کاتدها کمک می‌کند زنجیره تولید کلر پتروشیمی اروند حداقل تا ۵ سال آینده تضمین‌شده باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.