×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
اروگوئه؛ “آسمان آبی” در قطر

به گزارش کیوسک خبر، تیم ملی فوتبال اروگوئه ملقب به La Celeste به معنای آسمان آبی توانست جواز حضور در جام جهانی قطر را به دست بیاورد.  نخستین قهرمان جام جهانی توانست مسافر قطر شود. این تیم با پیروزی یک بر صفر برابر پرو صعود خود را به جام جهانی ۲۰۲۲ قطعی کرد. اولین میزبان جام جهانی در حالی به قطر می‌رود که یکی از زهردارترین خط حمله‌ها را بین تیم‌های حاضر در این بازی‌ها دارد. حضور لوییس سوارس و ادینسون کاوانی در کنار هم باعث ترس هر دفاعی می‌شود. البته باید داروین نونز مهاجم بنفیکا را نیز به این جمع اضافه کرد. اروگوئه می‌خواهد نسبت به جام جهانی گذشته بهترین نتیجه را کسب کند و تا جایی که می‌تواند به بالاترین مراحل صعود کند. اروگوئه در جام جهانی ۲۰۱۸ توانست با برتری برابر پرتغال در یک هشتم نهایی به جمع هشت تیم برتر راه یابد ولی در یک چهارم نهایی با دو گل به فرانسه باخت و حذف شد.
اروگوئه با هدایت اسکار تابارس به عنوان چهارمی جام جهانی رسید. این اتفاق در سال ۲۰۱۰ در آفریقای جنوبی رخ داد. او همچنین در کوپا آمه ریکا ۲۰۱۱ اروگوئه را قهرمان کرد.
ستاره
ادینسون کاوانی

ستاره سابق پاری سن ژرمن و مهاجم علی منچستریونایتد در تیم ملی کشورش نیز بهترین است. او در پاری سن ژرمن عملکرد بسیار خوبی داشت ولی این صل در یونایتد با توه به صدویتی که داشته چندان در او نبوده است. کاوانی در تیم ملی بالاتر از رقیبش یعنی لوییس سوارس قرار دارد. او تاکنون ۵۴ گل برای تیم ملی کشورش به ثمر رسانده است.
سرمربی
دیگو آلونسو

فدراسیون فوتبال اروگوئه بعد از کنار گذاشتن اسکار تابارس بعد از بیش از یک دهه سرانجام به جمع بندی نهایی رسید و جایگزین اوسکار تابارس را انتخاب کرد. دیگو مارتین آلونسو مهاجم سابق اروگوئه رسما به عنوان جایگزین تابارس انتخاب شد. آلونسو با تیم مونتری مکزیک به قهرمانی در لیگ قهرمانان کونکاکاف رسید تا به جام باشگاه‌های جهان راه پیدا کند. او سابقه مربیگری در اینتر میامی را هم برعهده دارد. او در دوران فوتبال خود با پیراهن اتلتیکو مادرید و والنسیا هم بازی کرده است.
* تیم ملی اروگوئه در یک نگاه:
افتخارات: قهرمان دوره‌های ۱۹۳۰ و ۱۹۵۰
بهترین گلزن: لوییس سوارس (۶۷)
بیشترین بازی: دیگو گودین (۱۵۶)
عملکرد دوره قبلی: حذف در مرحله یک چهارم نهایی
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.