×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
ارز دیجیتال چیست؟ | معرفی کیف پول های رایگان

به گزارش کیوسک خبر به نقل از بازار، ارزهای رمز نگاری شده و یا دیجیتال، به ارزهایی گفته می‌شود که از عملیات رمز نگاری برای دستیابی به اهدافی مانند امنیت بیشتر و هم‌چنین صحت پرداخت‌ها و عملکرد خود، استفاده می‌کنند. این دسته از دارایی‌های دیجیتالی با عناوین مختلف از جمله رمز ارز، ارز رمزی، ارز رمز پایه، کریپتوکارنسی، ارز دیجیتال، ارز مجازی و … مورد شناسایی قرار می‌گیرند. در حقیقت می‌توان گفت ارزهای دیجیتالی، دسته گسترده‌ای از ارزها هستند و ارزهای رمز نگاری شده، که در اصطلاح به آن‌ها کریپتوکارنسی نیز گفته می‌شود، زیر مجموعه این دسته از ارزها به شمار می‌روند.

ساختار و ویژگی‌های ارزهای دیجیتال
به طور کلی می‌توان گفت ارزهای دیجیتالی، نوعی از ارزها هستند که فقط به شکل دیجیتالی وجود دارند و نگهداری و ذخیره این دارایی‌ها نیز به صورت دیجیتالی امکان پذیر می‌گردد. لازم است بدانید که این نوع از ارزها شکل فیزیکی ندارند، اما می‌توان کلید خصوصی آن‌ها را بر روی یک کاغذ چاپ کرد. لازم است این نکته را نیز در نظر داشته باشید که نقل و انتقال این دسته از دارایی‌های دیجیتالی از طریق کیف پول‌های سخت افزاری و یا نرم افزاری انجام می‌گیرد. کیف پول‌های نرم افزاری بر روی موبایل و یا کامپیوتر قابل نصب و بهره داری هستند و کیف پول‌های سخت افزاری، در اشکال مختلف طراحی و تولید می‌شوند. این دسته از کیف پول‌ها ظاهری شبیه به یک فلش مموری دارند.

تکنولوژی بلاک چین چیست؟
یکی از نکات مهمی که باید در زمینه ارزهای دیجیتال، به آن اشاره شود، تکنولوژی به کار رفته در این نوع از دارایی‌های مجازی است که به آن فناوری بلاک چین گفته می‌شود. لازم به ذکر است که بلاک چین، چیزی معادل سیستم بانکی است که تراکنش‌ها در آن نگهداری می‌شوند و مدیریت می‌گردند. در حقیقت می‌توان گفت این تکنولوژی، نوعی دیتابیس و یا پایگاه داده و اطلاعاتی بسیار بزرگ است. همان‌طور که می‌دانید در یک سیستم بانکی، کار پردازش تمامی تراکنش‌ها و هم‌چنین نگه داری موجودی‌ها و تمامی امور مرتبط با آن را سیستم بانکی و بانک مرکزی انجام خواهند داد. این در حالی است که ارزهای دیجیتال از چنین سیستمی بهره‌مند نشده‌اند. لذا ارزهای دیجیتالی، شبیه به یک سیستم خودمختار هستند.

به طور معمول و در زمانی که یک تراکنش به شبکه ارسال می‌شود و توسط ماینرها و یا استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال، مورد تایید واقع می‌گردد این تراکنش قابل ذخیره و نگه داری در بلاک چین و غیر قابل تغییر و تحول است. لذا می‌توان گفت تکنولوژی بلاک چین، نوعی پایگاه داده بسیار وسیع است که در هزاران دستگاه در سراسر جهان ذخیره و نگه داری شده است و برای انجام هر گونه تغییر و تحولی در این دیتابیس، لازم است تمامی کامپیوترهای وصل شده به شبکه، آن را تایید کنند. این ساختار ارزهای دیجیتال بلاعث شده تا نوعی سیستم به وجود بیاید که نیازمند استفاده از بانک و یا نهاد مرکزی برای پردازش و نظارت نباشد.

کاربرد ارزهای دیجیتال
ارزهای دیجیتال در حال حاضر کاربردهای فراوانی یافته‌اند. از جمله این کاربردها می‌توان به استفاده از این دارایی‌های دیجیتالی به عنوان ابزاری برای پرداخت اشاره کرد. از طریق به کارگیری این نوع از دارایی‌ها هم‌چنین می‌توان به سرمایه گذاری نیز دست زد و یا به معامله اقدام نمود. اما نکته قابل ذکر این است که با وجود صحبت‌های فراوان در مورد ارزهای دیجیتال و موارد استفاده از آن‌ها، در حال حاضر، تعداد فروشگاه‌های بسیار کمی در سراسر جهان هستند که این دسته از دارایی‌ها را به عنوان روش پرداخت می‌پذیرند.

کوین و توکن
ارز دیجیتال چیست؟ | معرفی کیف پول های رایگان

ارزهای دیجیتال در حالت کلی، دارای دو نمونه اصلی هستند که عبارتند از توکن‌ها و کوین‌ها.

تفاوت اصلی و مهم میان توکن و کوین ارز دیجیتال این است که توکن‌ها نوعی از رمز ارزها هستند که دارای بلاک چین اختصاصی نیستند. این نوع از دارایی‌های دیجیتالی به طور معمول، بر پایه یک بلاک چین دیگر از قبیل اتریوم ایجاد می‌شوند. این در حالی است که کوین‌ها، هر یک دارای بلاک چین ویژه و مخصوص به خود هستند. لازم است بدانید که هر یک از این ارزهای دیجیتال چه به صورت توکن و یا به صورت کوین، در واقع تنها یک رشته کد هستند که بر روی بلاک چین ذخیره می‌شوند.

کیف پول‌های ارزهای دیجیتال
یکی از مباحث بسیار مهم در حوزه ارزهای دیجیتال، مباحث مربوط به نگه داری این دارایی‌ها و ذخیره آن‌ها است. به طور کلی می‌توان گفت همان‌طور که شما پول فیزیکی خود را در یک کیف، ذخیره و نگه داری می‌کنید لازم است برای مدیریت نمودن دارایی‌های دیجیتالی خود نیز از کیف پول‌های دیجیتالی استفاده کنید. بنابراین یکی از اقدامات بسیار مهم و اولیه برای استفاده از ارزهای دیجیتالی، این است که یک کیف پول مناسب و یا والت که به اندازه کافی ایمن باشد و هم‌چنین با نیازهای شما مطابقت داشته باشد، طراحی و ایجاد کنید.

در این زمینه لازم است بدانید که ویژگی قابل توجه ارزهای دیجیتال و تکنولوژی به کارر فته در بلاک چین این رمز ارزها، غیر متمرکز بودن است. بنابراین از این طریق و با تکیه بر این ویژگی، تمامی افراد در سراسر نقاط جهان می‌توانند به سهولت به خدمات مالی دسترسی داشته باشند. لذا برای ایجاد کردن کیف پول دیجیتالی نیز نیازمند حساب بانکی و یا پر کردن یک فرم نیستید. بنابراین باید مسئولیت حفظ و نگه داری دارایی دیجیتالی خود را، خود بر عهده بگیرید. لذا می‌توان گفت در زمینه حفظ و نگه داری دارایی‌های دیجیتالی، مسئولیت شما از حفظ و نگه داری دارایی فیزیکی در بانک بیشتر است.

این دسته از کیف پول‌ها در حقیقت کلید خصوصی شما را نگه داری می‌کنند. بنابراین در صورتی که این کلید خصوصی را گم کنید و یا به سرقت برود موجودی ارز دیجیتال شما قابل یازیابی نخواهد بود. بنابراین یکی دیگر از ویژگی‌های ارزهای دیجیتال این است که اشتباهات در این زمینه در بیشتر موارد، غیر قابل بازگشت هستند.

دسته بندی کیف پول‌های دیجیتالی
ارز دیجیتال چیست؟ | معرفی کیف پول های رایگان

کیف پول‌ها و یا والت‌های دیجیتالی دارای انواع مختلفی هستند. بیشتر این نوع از کیف پول‌ها را می‌توان به صورت کاملا رایگان ایجاد کرد و مورد استفاده قرار داد. از جمله این کیف پول‌ها می‌توان به والت‌های تحت وب و یا آنلاین اشاره کرد. والت‌های موبالی، والت‌های دسکتاپ، والت‌های سخت افزاری، والت‌های آفلاین و … نیز از دیگر انواع کیف پول‌های دیجیتالی به شمار می‌روند که از آن‌ها برای حفظ و نگه داری ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود.

در ادامه به شرح مختصر هر یک از انواع این کیف پول‌های دیجیتالی خواهیم پرداخت.

کیف پول‌های دیجیتالی تحت وب و یا آنلاین
یکی از انواع کیف پول‌های دیجیتالی، والت‌های تحت وب هستند. در حال حاضر سایت‌های بسیاری طراحی شده‌اند که از طریق آن‌ها می‌توانید کیف پول مورد نظر و مطابق با نیازهای خود را ایجاد کنید. نکته قابل ذکر این است که مدیریت کیف پول مورد نظر از طریق همین وب سایت‌ها انجام شدنی است. نکته دیگری که باید در این بخش به آن اشاره شود این است که در بسیاری از این سایت‌ها نیازی به وارد کردن مشخصات خود از قبیل نام و یا آدرس ایمیل نیز نخواهید داشت. بنابراین کاربران مختلف می‌توانند با چند کلیک ساده یک کیف پول دیجیتالی برای خود طراحی و ایجاد نمایند.

کیف پول‌های دیجیتالی موبایلی
این دسته از کیف پول‌های دیجیتالی، به صورت اپلیکیشن‌های موبایلی اندروید و یا آی او اس وجود دارند. این کیف پول‌ها این امکان را برای کاربران خود فراهم می‌کنند تا به مدیریت دارایی‌های دیجیتالی از طریق گوشی موبایل اقدام نمایند.

کیف پول‌های دیجیتالی دسکتاپ
نوع دیگری از کیف پول‌های دیجیتالی، والت‌های دیجیتالی دسکتاپ هستند. لازم است بدانید که این دسته از والت‌ها را می‌توانید بر روی سیستم کامپیوتر خود نصب و بهر برداری کنید و یا آن را به صورت پرتابل مورد استفاده قرار دهید. این دسته از کیف پول‌ها بر روی کامپیوترهای ویندوزی، مک، لینوکس و … قابل استفاده و نصب هستند.

کیف پول‌های دیجیتالی سخت افزاری
بخشی از کیف پول‌ها و یا والت‌های دیجیتالی برای نگه داری و ذخیره ارزهای دیجیتال، کیف پول‌های سخت افزاری هستند. در بیشتر موارد این دسته از تجهیزات، به صورت یک فلش مموری طراحی و ساخته می‌شوند. لازم است بدانید که کیف پول‌های سخت افزاری دیجیتالی، از امن‌ترین والت‌ها به شمار می‌روند. بنابراین بهترین نوع از کیف پول‌های دیجیتالی محسوب می‌شوند. لازم است بدانید که این دسته از ابزارهای نگه دارنده ارزهای دیجیتال را می‌توان به دستگاه‌های دیگری نیز متصل نمود و مورد استفاده قرار داد. از این طریق، این امکان برای شما به وجود خواهد آمد که بتوانید به اقداماتی از قبیل مدیریت موجودی‌های ارزهای دیجیتال خود نیز دست بزنید.

نقشه بازار ارز دیجیتال
ارز دیجیتال چیست؟ | معرفی کیف پول های رایگان

نقشه بازار ارز دیجیتال مرجعی برای قیمت ارز های دیجیتال و وضعیت آن در آن روز می باشد. این نقشه به معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال کمک می‌کند وضعیت کلی بازار را خیلی سریع و آسان مشاهده کنند و مورد بررسی قرار دهند.

ارز دیجیتال را کجا بیاموزیم؟
آموزش ارز دیجیتال که مهندس دارا صدهزاری که آن را صورت رایگان منتشرکردند رو از دست ندید. شما میتوانید با ورود به سایت ایشان و ثبت نام رایگان از این آموزش بهره ببرید و مقالات آموزشی بسیار مفیدی که در سایت منتشر میکنند و از تحلیل های روز ارز دیجیتال اطلاع پیدا کنید. برای ورود به سایت ایشان میتوانید وارد آدرس اینترنتی https://darasadhezari.com بشوید.