×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
ارزآوری یک‌میلیارد دلاری پتروشیمی‌ بوعلی سینا برای کشور/ سود شرکت طی ۳ سال ۲۰ برابر و تولید به ۱۱۲ درصد ظرفیت اسمی رسید

به گزارش کیوسک خبر به نقل از پتروشیمی ایران(ایپنا)؛سید محمد احمدزاده با اشاره به سختی ماه‌های نخست تحریم گفت: در سالهایی که صنعت پتروشیمی تحت شدیدترین تحریمها قرار دارد، با تلاش همکاران موفق شدیم میزان تولیدات شرکت را از ۷۱ درصد ظرفیت در سال ۹۷ به ۱۱۲ درصد در ۹ماهه سال ۱۴۰۰ برسانیم و عمده محصولات تولیدی شامل بنزن، ریفرمیت و گازوئیل را صادر و ارز حاصل از آن را وارد چرخه اقتصادی کشور کنیم .

احمدزاده با اشاره به افزایش مستمر درآمدهای شرکت تصریح کرد: با تلاش و برنامه ریزی‌های صورت گرفته سود شرکت بوعلی سینا از ۲هزار میلیارد ریال در سال ۹۷ به ۲۱هزار میلیارد در سال ۹۹ رسیده و امیدواریم که در پایان سال ۱۴۰۰ به حدود ۵۰هزار میلیارد ریال دست یابیم که با تحقق پیش‌بینی‌ها سود خوبی هم عاید سهامداران خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش درآمد های دلاری شرکت ادامه داد: در بحث سودآوری پیش بینی می کنیم در پایان سال ۱۴۰۰ حدود ۲۵۰میلیون دلار سود کسب کنیم و این عدد در سال بعد به بیش از ۳۰۰ میلیون دلار برسد که این میزان کسب سود در یکسال، معادل یک چهارم ارزش کل شرکت است و به این معناست که طی چند سال آینده می توانیم معادل ساخت یک مجتمع پتروشیمی شبیه بوعلی‌سینا را کسب کنیم.

مدیرعامل پتروشیمی بوعلی سینا در ادامه این دیدار به سایر دستاوردهای شرکت اشاره کرد و گفت در سال ۱۴۰۰ علاوه بر بهره‌برداری از واحد شیرین سازی برش سبک، مخزن خوراک که درحادثه سال ۱۳۹۵ دچار آسیب شده بود را به مرحله ارائه سرویس رساندیم و در حال تکمیل واحد پارازایلین با کمک متخصصان داخلی هستیم که در ابتدای سال آینده وارد مدار تولید خواهد شد.

احمدزاده با اشاره به برنامه این شرکت برای آینده نیز افزود: از سال آینده به سمت تعریف پروژه‌های جدید خواهیم رفت و در تکمیل زنجیره تولید و صنایع پایین دستی متمرکز خواهیم شد که در این مسیر نقش بانکها در تامین مالی پروژه ها و خلق ارزش می تواند حائز اهمیت باشد.

در ادامه این دیدار رضا دولت آبادی مدیر عامل بانک ملت گفت: سیاست بانک ملت نقش فعال و تسهیل گر در سرمایه‌گذاری ‌های حوزه صنعت از جمله پتروشیمی است و تلاش داریم این نقش بی بدیل را توسعه دهیم.

وی افزود: امیدوارم با افزایش دامنه روابط با مجتمع های پتروشیمی، بانک ملت را به بانک اول این صنعت تبدیل کنیم.