×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
اراده جمهوری اسلامی بر احیاء مذاکرات و برجام

جواد کریمی قدوسی، نماینده مجلس
کیوسک خبر ـ ممکن است به زودی مذاکرات وین آغاز شود، خط قرمزهای ایران هیچ گونه جابه جایی نداشته و قرار نیست در این مذاکره از خطوط قرمز ایران، بحث راستی آزمایی و تضمین هیچ عدولی صورت بگیرد.
شرایط به طور کلی در منطقه و حتی در سطح بین الملل تغییر کرده است تا جایی که آمریکایی‌ها اصرار دارند زودتر توافق شود تا وارد بازار نفتی ایران شوند، ورود آنها به بازار نفتی ایران الزاماتی دارد و در گام نخست تحریم‌ها را باید لغو کنند چراکه پول نفت را به دلار به ما و از طریق سیستم بانکی پرداخت کند.
هر کسی که نفت ایران را می‌خواهد چه اروپا و چه آمریکا نخست باید نسبت به لغو تحریم‌ها اقدام کند. همچنین تحریم‌ شرکت‌های قوی و قدری که در حوزه استخراج، اکتشاف و پالایش مانند شرکت‌های قرارگاه خاتم باید لغو شود. هیچ گاه برای حضور غربی‌ها در حوزه سرمایه گذاری نفت و گاز ایران ممنوعیتی وجود نداشته حتی در برجام از آنها دعوت هم شد و حتی از آمریکایی‌ها خواسته شد تا در این حوزه سرمایه گذاری کنند اما به جای سرمایه گذاری در نفت، مک دونالد را اول به ایران فرستادند، که جلوی آن گرفته شد.
با بیان اینکه جوزپ بورل در همین مباحث تضمین و شرکت‌های اقتصادی-عمرانی قوی ایران پیشنهاداتی را مطرح کرده است، غربی‌ها و آمریکا از مواضع خود کوتاه نیامدند البته شفاهی در آخرین جلسه که در دوحه قطر داشتیم، گفتند که ما تضمین می‌دهیم اما اذعان دارند که ایران قدم اول را بردارد. این در حالی است که ایران بدون اخذ تضمین و راستی آزمایی نمی‌تواند به آنها اعتمادی کند.
آمریکایی ها نتوانستند به اهداف خود برسند لذا شروع کردند به رجز خوانی، از یک طرف خواهان احیای مذاکرات و برجام هستند و از سوی دیگر یک شرکت پتروشیمی را تحریم می‌کنند، یا فریاد می‌زنند که ایران به سمت سلاح هسته‌ای نرود. این مسائل با یکدیگر همخوانی ندارد.
فرماند کل سپاه پاسداران ایران در همین راستا اعلام کرد که ایران توانایی و قدرت تولید بمب هسته‌ای را دارد و خیلی وقت قبل هم آن را به دست آورده است اما در سیاست جمهوری اسلامی تولید بمب هسته‌ای تعریف نشده است. این موضوع را اعلام کردیم که خیالشان راحت شود و بدانند که نمی‌توانند ما را از توان فنی خود باز دارند اما اراده جمهوری اسلامی ایران قطعا احیاء مذاکرات و برجام است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.