×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

علیرضا معرفت مدیرعامل بانک سامان در جریان یک نشست خبری اعلام کرد که حدود ۵۰ درصد از پورتفوی اعتباری بانک سامان به تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی اختصاص دارد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از سامان رسانه، علیرضا معرفت مدیرعامل بانک سامان در دیدار با خبرنگاران، ضمن تبریک این روز به اصحاب رسانه عنوان کرد: جایگاه خبرنگاران در جامعه یک جایگاه مهم است، چراکه آنان توانایی شکل‌دادن به ذهنیت جامعه را دارند.
وی سپس ادامه داد: در حوزه مسائل اقتصادی، اخبار شفاف رسانه‌ها می‌تواند امید را در دل جامعه زنده نگه دارد. امروز شاهد سرمایه‌گذاری مختلف در حوزه‌های اقتصادی هستیم و در تمامی این حوزه‌ها بانک‌ها نقش مهمی در تأمین و تسهیل منابع دارند و معتقدم انتشار این دست اخبار باعث ایجاد امید در جامعه خواهد شد.
مدیرعامل بانک سامان به انتقاد از تضعیف شبکه بانکی کشور با انتشار اخبار ناامیدکننده پرداخت و ادامه داد: در حوزه شبکه بانکی چند وقتی است که با مسائل و مشکلات مختلف در حوزه اخبار مواجه هستیم که این موضوع باعث تضعیف شبکه بانکی کشور خواهد شد. این در حالی است که امروز شبکه بانکی کشور پرمراجعه‌ترین نهاد کشور است و غیرممکن است که کسی در داخل کشور یک روز را بدون استفاده از خدمات شبکه بانکی به اتمام برساند.
معرفت خاطرنشان کرد: به دلیل همین جایگاه مهم شبکه بانکی در کشور، کارکنان این شبکه فارغ از تمامی مشکلات، در ایام آلودگی هوا، ایام بیماری و سایر تعطیلات غیررسمی کشور در حال ارائه خدمات بانکی هستند و واقعیت این است که اگر برای دقایقی خدمات شبکه بانکی کشور متوقف شد، نه‌تنها ضربه بزرگی به اقتصاد کشور می‌خورد؛ بلکه مشکل و ناراحتی برای مردم ایجاد خواهد شد.
مدیرعامل بانک سامان سپس از اصحاب رسانه خواست تا همانند یک آینه شفاف طیف خدمات و تسهیلگری شبکه بانکی را به گوش همه مردم برسانند و انتظارات مردم از شبکه بانکی را به‌درستی شکل دهند و مردم را به آینده امیدوار کنند.
علیرضا معرفت در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص وضعیت پورتفوی اعتباری بانک سامان اظهار کرد: امروز بیش از ۵۰ درصد پورتفوی اعتباری بانک سامان به تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی اختصاص پیدا کرده است و این نشان‌دهنده عزم بانک سامان برای حمایت از تولید است. همچنین بانک سامان در حوزه تأمین سرمایه شرکت‌های فعال در حوزه انرژی‌های پاک گام‌های بسیار خوبی برداشته و در کنار آن در زمینه ایجاد مراکز تفریحی و رفاهی در تهران و شهرستان‌ها، تسهیلگری مالی انجام داده است.
وی سپس به جایگاه مهم بانک سامان در تأمین غذا و داروی کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از یک دهه است که بانک سامان با سرلوحه قراردادن ارائه خدمات در حوزه غذا و دارو و کالاهای اساسی تلاش‌های مؤثری داشته و امروز نزدیک ۳۰ درصد از مبادلات مبالغ تأمین ارز داروی کشور از طریق بانک سامان صورت می‌پذیرد و تقریباً تمامی فعالان حوزه دارو با بانک سامان همکاری دارند.
معرفت سپس ادامه داد: علاوه بر این به‌واسطه شفافیت در عملکرد بانک سامان، کارگزاران خارجی تمایل زیادی دارند تا کانال‌های خود را از طریق بانک سامان ایجاد کنند.
مدیرعامل بانک سامان به خدمات برخط بانک سامان برای مشتریان مختلف نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه خدمات الکترونیک، شاهدیم که اپلیکیشن موبایلی بانک به حدی تسهیلگری کرده که مشتریان حقیقی برای دریافت خدمات بانکی کمتر به شعب بانک مراجعه می‌کنند و در حوزه بانکداری دیجیتال نیز پا را فراتر گذاشتیم و به دنبال این هستیم که تمامی خدمات بانکی را بدون حضور در شعبه از طریق بستر بلوبانک به مشتریان ارائه کنیم.
علیرضا معرفت در پاسخ به پرسشی در حوزه بنگاه‌داری بانک‌ها نیز گفت: در حوزه بنگاه‌داری، آنچه که امروز در مجموعه گروه مالی سامان انجام می‌‍دهیم، خدمات مرتبط با بازار پول و سرمایه و مالی است و تمامی شرکت‌های مجموعه گروه مالی سامان تمرکز خود را در حوزه ارائه خدمات مالی و بازار سرمایه گذاشته‌اند. در همین حال شرکت گذاشته‌ند.گذااز سامانتل به عنوان یک اپراتور مجازی نیز فعالیت‌های خود را معطوف به ارائه خدمات مالی در بستر سیم کارت کرده است.
مدیرعامل بانک سامان به موضوع تلاش‌های بانک سامان در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نیز اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه مسئولیت اجتماعی ما همواره به دنبال اقدامات مهمی هستیم که یکی از آنها ایجاد مدارس و فضاهای آموزشی در مناطق محروم است و امروز شاهدیم که ۱۲ مدرسه در مناطق محروم به بهره‌برداری رسیده و پروژه‌های دیگری هم در دست اقدام داریم که امیدواریم در آینده به ثمر بنشیند. همچنین در حوزه احداث مراکز درمانی و تجهیز آنان نیز اقدامات مهمی تا به امروز توسط بانک سامان انجام شده است.
معرفت در خصوص ارتقا نماد بانک سامان به بازار بالاتر فرابورس نیز گفت: در حوزه ارتقا به بازار اول فرابورس، پذیرش ما انجام شده و ما تمامی اقدامات لازم را انجام داده‌ایم و تأییدیه فرابورس نیز منتشر شده است. در حوزه ثبت افزایش سرمایه هم موضوع در حال پیگیری است و نیازمند اخذ یک سری تأییدات از سوی بانک مرکزی است.
مدیرعامل بانک سامان در پاسخ به پرسشی پیرامون عملکرد بانک سامان در پرداخت تسهیلات تکلیفی هم گفت: در حوزه تسهیلات تکلیفی هر سال ما به بیش از ۸۰ درصد از سهمیه در نظر گرفته شده برای تسهیلات ازدواج و فرزندآوری عمل کردیم و در موضوع تسهیلات کمیته امداد و بهزیستی هم هر سال حدود ۹۰ درصد از این تسهیلات را تخصیص داده‌ایم. برای امسال نیز تا پایان تیرماه بالای ۲۳ درصد از سهمیه تسهیلات تکلیفی خود را تخصیص و تکلیفات خود را انجام داده‌ایم.
وی سپس به اجرای طرح دندال توسط بانک سامان برای حمایت از جامعه دندانپزشکان کشور اشاره کرد و گفت: حوزه دارو و تجهیزات پزشکی همواره یکی از مشتریان هدف بانک سامان بوده‌اند و بانک سامان پس از اجرا موفق طرح پیوند ویژه داروخانه‌های سراسر کشور، این بار برای دندانپزشکان محترم تسهیلات متناسبی را در نظر گرفته تا بتوانند تجهیزات موردنیاز خود را تأمین کنند.
علیرضا معرفت به موضوع جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور نیز اشاره کرد و گفت: در بحث سرمایه‌گذاری خارجی، توانمندی بین‌المللی بانک و همچنین رعایت استانداردهای بین‌المللی باعث شده که گام‌های خوبی برداریم. در همین ایام تحریم‌ها، ما توانستیم شبکه بین‌المللی خود را گسترش و شعبه فرانکفورت را راه‌اندازی کردیم که این اتفاق خوب باعث شد سرمایه‌گذاران با خاطری آسوده بتوانند از خدمات بانک سامان استفاده کنند.
وی همچنین اضافه کرد: در رابطه با گشایش اعتبارات اسنادی، جدای اینکه شبکه کارگزاران خارجی، باید مراوده بین‌بانکی را داشته باشند، خود فروشندگان خارجی هم باید حاضر به دریافت LC باشند. واقعیت این است که فروشندگان خارجی ترجیح می‌دهند وجه فروش خود را به‌صورت حواله و وجه نقد دریافت کنند؛ بنابراین ما سعی کردیم، در موضوع ارسال حوالجات ارزی تسهیلگری خوبی انجام دهیم و خدمات گسترده کارگزاری ایجاد کنیم تا بتوانیم پول را به دست فروشندگان برسانیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.