×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اختصاص ۲ روز برای برگزاری انتخابات در قانون پیش بینی نشده است

رحمانی فضلی در حاشیه جلسه دولت، نگرانی اصلی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات در شرایط کرونا را مربوط به بازه زمانی ۲۰ روزه تبلیغات و تجمع‌های انتخاباتی بر شمرد و گفت: مشارکت برای کشور بسیار مهم است.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه جلسه چهارشنبه هیات دولت در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به همراهی خوب مردم در هفته‌های اخیر برای کنترل بیماری کرونا، گفت: طرحی که در ستاد ملی کرونا با پیشنهاد وزارت کشور تصویب شد، یک طرح هوشمند است و براساس آن، شرایط هر شهر، در ۳ وضعیت قرمز، نارنجی و زرد پیش بینی شده است و برای هر یک از این ۳ وضعیت، یک سلسله تصمیمات، اقدامات و برنامه‌های متناسب اتخاذ شده است. 

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا تصریح کرد: وقتی وزارت بهداشت هر دوشنبه آخرین وضعیت شهرستان‌ها را به ما اعلام می‌کند، به صورت خودکار، متناسب با وضعیت اعلام شده برای هر شهر، استانداران می‌توانند شرایط را تعریف و مقررات را جاری کنند. بنابراین ما در روند اجرای طرح هوشمند، با شرایط کاملا روشنی مواجه هستیم و تصمیمات دفعی و ناگهانی نداریم. 

وزیر کشور در بخش دیگری از گفتگو با خبرنگاران در حاشیه دولت، در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص مساله مهم برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در شرایط کرونایی و فراخوان وزارت کشور در این ارتباط، گفت: در این زمینه، وزارت کشور از همه خواسته است تا نقطه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کنند و همچنین در این راستا، نمونه‌های برگزاری انتخابات در کشورهای دیگر که در همین شرایط کرونا برگزار شده است؛ در حال مطالعه و بررسی است. 

وزیر کشور با تاکید بر اینکه در موضوع کرونا و انتخابات، نگرانی اصلی روز رای گیری نیست؛ تصریح کرد: نگرانی ما برای روز برگزاری رای‌گیری نیست، چرا که در روز رای‌گیری علیرغم اینکه برای بعد از ساعت ۱۲ شب محدودیت داریم، اما به لحاظ قانونی می‌توانیم یک الی دو ساعت، زمان اخذ رأی را در اول صبح افزایش دهیم و همچنین می‌توانیم تعداد شعب را افزایش دهیم. 

رحمانی فضلی با بیان اینکه نگرانی اصلی ما برای آن ۲۰ روزی است که باید تبلیغات و بالتبع، تجمع‌های انتخاباتی صورت گیرد، گفت: بحث مشارکت برای کشور بسیار مهم است؛ تجمعات و سخنرانی‌ها تاثیر مهمی بر مساله مشارکت دارد و اگر این تجمعات شکل نگیرد امکان دارد روی مشارکت اثر منفی بگذارد. 

وزیر کشور مجدداً از همه خواست، اگر پیشنهاد مناسبی برای چگونگی برگزاری انتخابات در شرایط شیوع کرونا دارند، به وزارت کشور کنند. 

رحمانی‌فضلی در پاسخ به این سوال که اگر طرح در حال بررسی مجلس در خصوص اصلاح قانون انتخابات، تصویب و به تایید شورای نگهبان برسد، آیا وزارت کشور خود را همراه با این مصوبه می‌داند، اظهارکرد: ما هر مصوبه‌ای که قانون شود، را اجرا می‌کنیم. 

وزیر کشور در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه پیشنهادی به وزارت کشور برای برگزاری انتخابات در ۲ روز، رسیده است؛ گفت: براساس قانون برگزاری انتخابات در یک روز انجام می‌شود و در قانون چنین چیزی که انتخابات در ۲ روز برگزار شود را نداریم.

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.