×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اختصاصی| دولت بایدن یکی از ضد ایرانی‌ترین اقدامات ترامپ را حفظ می‌کند

به گزارش کیوسک خبر به نقل از فارس، بررسی‌ها نشان می‌دهند دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد یکی از ضد ایرانی‌ترین سیاست‌های «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران را حفظ کند. 

 وزارت خزانه‌داری آمریکا در دوران دونالد ترامپ آبان‌ماه سال ۱۳۹۸ با اعمال دستورالعمل‌هایی علیه ایران موسوم به «تدابیر خاص نوع ۵» تهران را در زمره قلمروهای قضایی موجد نگرانی‌های خاص از لحاظ پولشویی  قرار داد و نهادها و سازمان‌های مالی آمریکا را به اتحاذ تدابیری ویژه در مراودات مالی با طرف‌های مرتبط با ایران ملزم کرده بود. 

 خزانه‌داری آمریکا در بخشی از بیانیه آبان‌ماه ۹۸ به صورت مختصر به اعمال این دستورالعمل جدید علیه ایران اشاره کرده و نوشته بود «شبکه اجرایی جرائم مالی خزانه‌داری آمریکا» (FinCEN) با استناد به بند ۳۱۱ «قانون میهن‌پرستی»، مصوب سال ۲۰۰۱ قواعد جدیدی «برای محافظت از نظام مالی آمریکا در برابر فعالیت‌های مالی مخرب ایران» به کار گرفته است. 

«شبکه اجرایی جرائم مالی وزارت خزانه‌داری» (FinCEN ) یکی از اداره‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا است که مأموریت خودش را گردآوری و تحلیل اطلاعات درباره مبادلات مالی با هدف ادعایی مبارزه با «پولشویی و تأمین مالی تروریسم» در داخل و خارج از آمریکا معرفی می‌کند. 

بند ۳۱۱ قانون میهن‌پرستی آمریکا به شبکه اجرایی جرائم مالی وزارت خزانه‌داری اجازه می‌دهد در صورتی که تشخیص دهد یک قلمرو قضایی یا نهاد مالی در خارج از ایالات متحده موجد نگرانی‌های عمده پولشویی است، نهادها و سازمان‌های داخلی آمریکا را به اتحاذ تدابیری خاص در برابر آنها ملزم کند.

 

در حال تکمیل…


  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.