×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اتحادیه اروپا و انگلیس همچنان در تقلا برای دستیابی به توافق پسابرگزیت

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، در نشستی که امروز میان سران اتحادیه اروپا و انگلیس پیرامون توافق پسابرگزیت برگزار شد، اختلاف نظراتی بر سر موضوعات اصلی وجود داشت و آن‌ها در تلاش بودند تا توافق تجاری را به موقع منعقد کنند تا از اختلافات احتمالی در پایان سال جلوگیری شود.
وزیر امور خارجه ایرلند در این باره معتقد است توافق قبل از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در ۳۱ دسامبر، ۱۱ ماه پس از خروج رسمی از اتحادیه اروپا و ورود به یک دوره گذار، همچنان ممکن است؛ اما انگلیس با وجود مجموعه‌ای از سیگنال‌های متضاد که از سوی طرفین می‌رسد، دچار سردرگمی شده وهنوز موفق نشده است به توافقی دست یابد؛ بنابراین تلاش می‌کند با حفظ تعرفه صفر و دسترسی به بازار واحد، درد خروج آن را تسکین دهد.
رابرت جنریک وزیر مسکن انگلیس به اسکای نیوز گفت در حال حاضر پیشرفت کافی در مذاکرات وجود ندارد.
نخست وزیر ایرلند نیز گفت شکاف در مورد ماهیگیری اتحادیه اروپا در آب‌های انگلیس هنوز بسیار است، اما او معتقد است با توجه به شوک اقتصادی احتمالی ناشی از شکست در مذاکرات، باید این توافق انجام شود.
بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا  با یکدیگر جلسه‌ای داشتند و انتظار می‌رود جلسه دیگری نیز برگزار کنند.
به گفته منابع انگلیسی، گفتگو‌ها دشوار خواهد بود و اختلافات همچنان حل نشده باقی مانده‌اند و اتحادیه اروپا به نظر خوشحال‌تر است.
جانسون که از سوی دیگر با معضل شیوع ویروس کرونا و بحران مرزی در پرترددترین بندر کامیون اروپا دست و پنجه نرم می‌کند، گفته است که در هیچ معامله‌ای که حاکمیت انگلیس را خدشه دار کند، توافق نخواهد کرد.
دور شدن از مذاکرات ممکن است مورد تشویق بسیاری از طرفداران برگزیت در انگلیس قرار گیرد، اما می‌تواند باعث ایجاد اختلالات شدیدی در تجارت کالا‌ها شود که نیمی از تجارت سالانه اتحادیه اروپا و انگلیس به ارزش یک تریلیون دلار را تشکیل می‌دهد.
انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.