×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
ابوالغیط: برخی کشورها خواهان بازگشت سوریه به اتحادیه عرب هستند

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایسنا، احمد ابوالغیط، دبیر کل اتحادیه کشورهای عربی در گفت‌وگو با شبکه «صدی بلدی» گفت: آنچه در سوریه رخ داد، اتفاق بزرگی بود و خشم بسیاری از اعراب را برانگیخت، زیرا علاوه بر آواره شدن میلیون‌ها نفر و اهانت به زنان سوری نیم میلیون سوری جان خود را از دست دادند.
ابوالغیط درباره موضع تعدادی از کشورها در خصوص بازگشت سوریه به کرسی خود در اتحادیه عرب گفت: برخی از کشورهای عربی به شکل آرام در حال گشایش روابط خود با سوریه هستند. اما من درخواست رسمی و غیررسمی درباره آغاز بازگشت دمشق مشاهده نکرده‌ام.
وی گفت، وزیر امور خارجه الجزایر بر تعهد خود به برگزاری نشستی در الجزایر در مارس ۲۰۲۲ تاکید کرد.
دبیر کل اتحادیه عرب با اشاره به اینکه الجزایر، عراق و اردن تمایل به بازگشت سوریه به اتحادیه عرب دارند، افزود: واکنش سوریه را از دور رصد می‌کنیم و معتقدیم که ممکن است از بازگشت استقبال کند.
از سوی دیگر، ابوالغیط درباره قطعنامه اخیر شورای امنیت پیرامون سد النهضه اتیوپی گفت، برخی کشورها در شورا این پرونده را دستکاری می‌کنند.
وی اظهار داشت، باید توافقی میان کشورهای اصلی باشد تا قطعنامه‌ای از سوی شورا باشد. اما برخی کشورهای اصلی پرونده بحران سد النهضه را دستکاری می‌کنند. شورای امنیت طبق منافع طرف‌های خود و نه مسئولیت‌هایش عمل می‌کند.
وی همچنین درباره تونس گفت، این کشور در مسیر درستی حرکت می‌کند و قیس سعید، رئیس جمهوری آن شجاعانه و با گام‌های حساب شده قدم بر می‌دارد.
ابوالغیط با اشاره به دیدارش با قیس سعید پس از اقداماتش علیه حزب النهضه گفت: در این دیدار عزم و اراده و رویکرد واضح او نسبت به رویدادها و پنهان داشتن نقشه راه آینده که نشان دهنده آگاهی او از فلسفه حکمرانی است را احساس کردم.
 انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.