×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
آمریکا به شورای حقوق بشر سازمان ملل باز می گردد

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایسنا، به نقل از القدس العربی، دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حال برنامه ریزی برای بازگشت به شورای حقوق بشر سازمان ملل است؛ این اقدام به منزله لغو تصمیم دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق برای خروج از این سازمان در سال ۲۰۱۸ است.
در این راستا، مقامات آمریکایی گفتند که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور، تصمیم بازگشت به این شورا را به عنوان یک عضو ناظر با هدف عضویت کامل در سال آینده اعلام خواهد کرد.
همچنین خبرگزاری آسوشیتدپرس با تایید این خبر پیش بینی کرد که تصمیم دولت بایدن احتمالا با انتقاد نمایندگان محافظه‌کار کنگره آمریکا و گروه‌های طرفدار رژیم صهیونیستی مواجه شود.
دونالد ترامپ سال ۲۰۱۸ در اقدامی جانبدارانه از رژیم صهیونیستی، عضویت آمریکا در شورای حقوق بشر سازمان ملل را لغو کرد.
یکی از مقامات ایالات متحده به آسوشیتدپرس گفت که دولت بایدن اعتقاد دارد شورای حقوق بشر سازمان ملل باید دست به اصلاحات بزند، اما بهترین راه برای تشویق به تغییر، “عضویت در این شورا در عین پایبندی به اصول است”.
وی افزود که شورای حقوق بشر “نهاد مهمی برای کسانی است که علیه استبداد و بی‌عدالتی در سراسر جهان می‌جنگند”.
این مقامات آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند، اگرچه ایالات متحده تا پایان سال جاری میلادی عضو بدون حق رای(ناظر) در این شورا خواهد بود، اما قصد دارد جایگاه یکی از سه کشور اروپایی عضو کامل شورا یعنی اتریش، ایتالیا و دانمارک را که اواخر امسال به رای گذاشته می‌شود، تصاحب کند.
با این حال حتی در صورت پیروزی در انتخاباتی که ماه اکتبر برگزار می‌شود، مجمع عمومی سازمان ملل متحد باید نظر نهایی خود را دراین باره اعلام کند.
انتهای پیام

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.