×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
آمریکا: برای احیای تلاش های دیپلماتیک درباره یمن تلاش می کنیم/بحران یمن راهکار نظامی ندارد

به گزارش کیوسک خبر، به نقل از الجزیره، تیموتی لیندرکینگ، نماینده ویژه آمریکا در یمن در مورد ارائه طرح جدید به انصار الله برای آتش بس در این کشور صحبت کرد.

وی گفت: واشنگتن یک طرح منسجم برای برقراری آتش بس سراسری دارد که شامل عناصری است که به شما امکان می دهد بلافاصله با اوضاع سخت انسانی در یمن مقابله کنید و این طرح چند روز پیش به رهبری حوثی ها ارائه شد.

وی با بیان این ادعا که “ریاض از تلاش های واشنگتن برای پایان دادن به جنگ پشتیبانی کامل می کند”، تأکید کرد که ایالات متحده و سازمان ملل از انصارالله می خواهند که به طرح جدید پاسخ دهند و منتظر پاسخ به آن هستند و هشدار داد که عدم پیشرفت در آتش بس ، کشور را به درگیری های بیشتر سوق خواهد داد.

پیش از این محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله یمن اعلام کرد که پیشنهاد آمریکا مردود است و آن را “توطئه ای” برای قرار دادن یمن در مرحله خطرناکتر از آنچه هست ، توصیف کرد.

از سوی دیگر، ، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز یکشنبه گفت که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه یمن به مارتین گریفیث، نماینده ویژه سازمان ملل در یمن گفته که واشنگتن قصد دارد با همکاری سازمان ملل و سایر کشورها تلاش های دیپلماتیک را برای پایان دادن به جنگ در یمن احیا کند.

پرایس در بیانیه ای گفت: “او (بلینکن) تأکید کرد که “ایالات متحده از یمن متحد و پایدار و عاری از نفوذ خارجی حمایت می کند و هیچ راه حلی نظامی برای درگیری وجود ندارد.”

بلینکن همچنین نسبت به ادامه درگیری در یمن ابراز نگرانی کرد.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.