×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

رییس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده از برنامه‌ریزی این ستاد برای اجرای برنامه هفتم و اسقاط سالانه ۵۰۰ هزار خودرو فرسوده خبر داد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایدرو نیوز ، مهران سالاریه در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده و انجمن صنفی مراکز اسقاط گفت: هدف اصلی این ستاد برنامه ریزی و نوسازی ناوگان فرسوده کشور و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده است.

سالاریه با اشاره به برنامه هفتم توسعه گفت: بر اساس مصوبه مجلس سالانه باید ۵۰۰ هزار خودرو فرسوده از رده خارج شود که این رقم با روند فعلی اسقاط خودروهای فرسوده قابل تحقق نیست.

رییس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده با بیان این که تفاهم نامه امروز یکی از گام‌های لازم در جهت شتاب گرفتن اسقاط خودروهای فرسوده است گفت: قطعا انجمن اسقاط خودروهای فرسوده می‌تواند نقش مهمی در این زمینه داشته باشد که بر این اساس نیاز است ضمن اصلاح فرآیندها مشکلات این حوزه به صورت تخصصی بررسی و اصلاح شود.

وی خاطرنشان کرد: انجام بازدیدهای ادواری از مراکز اسقاط، برخورد با تخلفات در این حوزه، ارایه پیشنهاد برای ارتقای استانداردها، ارتقای فناوری‌های حوزه اسقاط و اطلاع رسانی و فرهنگسازی در این زمینه مهمترین وظایف انجمن صنفی مراکز اسقاط است.

رییس انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده نیز در این مراسم با اشاره به تفاهم نامه امضا شده ضمن تقدیر از فعالیت‌های ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده گفت: انجمن به عنوان بازوی نظارتی ستاد نوسازی از این پس وارد عرصه خواهد شد و بر عملکرد تمامی مراکز اسقاط نظارت خواهد کرد.

محمود مشهدی شریف یکی از مشکلات این حوزه را روند طولانی صدور گواهی اسقاط عنوان کرد و گفت: امیدواریم با پیشنهادهای ارایه شده این روند تسهیل شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با برنامه ریزی های انجام شده اهداف برنامه هفتم در حوزه اسقاط خودروهای فرسوده محقق شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.