×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش روابط‌عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایرانبه نقل از شاتا، دکتر جهانگیری یکی از وظایف و اقدامات وزارت صمت در مقطع شیوع کرونا را تامین نیازها و کالاهای اساسی مردم عنوان کرد و گفت: در کشوری که درگیر جنگ اقتصادی با آمریکا است کارهای بزرگی در زمینه تامین نیازها و کالاهای اساسی جامعه انجام شد.

دکتر جهانگیری افزود: آمریکایی‌ها هدف‌گذاری کرده بودند که اقتصاد ایران را متلاشی کنند اما اکنون که در آستانه سومین سال خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌های آمریکا هستیم، آمارها و ارقام چیز دیگری می گویند. برخلاف وضعیت بسیاری از کشورهای بزرگ، ایران با هجوم مردم به فروشگاه ها و قحطی و کمبود کالا مواجه نشد و این در حالی است که ما در شرایط تحریم و فشار قرار داریم.

معاون اول رییس جمهور راه اصلی مبارزه با ویروس کرونا را ماندن در خانه و قطع زنجیره انتقال ویروس عنوان کرد و افزود: با وجود آنکه در ایران سرعت شیوع ویروس کرونا بالا بود، اما هیچ اتفاقی از جهت کمبود کالا نیفتاد و مردم احساس کمبود نداشتند.

وی با اشاره به اینکه براساس گزارش ها در برخی فروشگاه های زنجیره ای میزان فروش روزانه در مقطع شیوع کرونا ۵ برابر مواقع عادی بوده است،‌ تصریح کرد: با وجود آنکه حجم تقاضا به شدت افزایش یافت اما کمترین کمبود و یا خالی شدن قفسه‌ها را شاهد نبودیم که این توفیقات مرهون تلاش‌های کارخانه ها، واحدهای تولیدی و مدیریت خوب دست اندرکاران وزارت صمت بوده است.

معاون اول رییس جمهور افزایش چشمگیر ظرفیت تولید ماسک و مواد ضدعفونی در کشور را افتخاری بزرگ توصیف کرد و افزود: امروز می توانیم با اطمینان به مردم بگوییم که نیازها به اقلام و کالاهای بهداشتی تامین شده و به خصوص در تامین کالاهای حفاظتی از کادر درمان دغدغه ای وجود ندارد و تامین اقلام مورد نیاز کادر درمان که سرمایه های این کشور هستند و خدمات ارزشمندی در این دوره برجای گذاشتند، جزو اولویت های دولت بوده است.

دکتر جهانگیری تصریح کرد: ما باید مسائل پیش روی صنعت، اقتصاد و دغدغه ها و نیازهای مردم را به خوبی بشناسیم و تجربیات جهانی برای مقابله با کرونا در همین مقطع کوتاه را نیز مدنظر قرار دهیم تا تحلیل درستی برای تصمیم گیری داشته باشیم و بتوانیم برای ضرورت ها و نیازهای مردم برنامه ریزی کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت طراحی مدل هایی برای فعالیت اقتصادی منطبق با شرایط کرونایی گفت: باید برای بخش های مختلف تولیدی و اقتصادی کشور که می خواهند فعالیت کنند تا نیازهای مردم را برطرف سازند، برنامه ریزی و نحوه فعالیت آنها را تعیین کنیم.

معاون اول رییس جمهور گفت: باید بدون کمترین تردید از بخش خصوصی و فعالان اقتصادی حمایت کنیم. وارد کنندگان و صادر کنندگان که افسران و سربازان دوران تحریم بودند حالا نیز سربازان دوران کرونا هستند تا نیازهای مردم را تامین کنند.

وی در ادامه با قدردانی از خدمات وزارت صمت برای تامین کالاها و نیازهای مردم در ایام پایانی سال و شب عید، گفت: با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان را در پیش داریم این رویه باید استمرار پیدا کند و نیازهای مردم در ماه مبارک رمضان نیز به شکلی مناسب تامین شود. البته گزارش ها نشان می دهد که کالاها و اقلام مورد نیاز ماه مبارک رمضان تولید و تامین شده است که باید با نظارت و کنترل جدی در اختیار مردم قرار گیرد.

دکتر جهانگیری توجه به کشورهای هدف صادراتی و کشورهای همسایه را پراهمیت برشمرد و از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست تیم ویژه ای را برای فعالیت در حوزه صادرات غیرنفتی مامور کند تا اگر با کاهش درآمدها در بخش صادرات پتروشیمی و فلزات مواجه شدیم، از طریق افزایش حجم صادرات غیرنفتی کمبودها را جبران کنیم.

معاون اول رییس جمهور توجه به واحدهای کوچک و متوسط را از دیگر موضوعات پراهمیت دانست و گفت: این گونه واحدها در شرایط مساعد به سرعت رشد می کنند اما وقتی که شرایط نامساعد باشد به همان سرعت آسیب پذیر هستند. در رکود جهانی اقتصاد بیشترین آسیب ها به این گونه واحدها وارد می شود که لازم است به آنها توجه و از آسیب رسیدن به آنها جلوگیری کنیم.

معاون اول رئیس جمهور در پایان تصریح کرد: انصافاً آقای رحمانی، وزیر صمت زحمت می‌کشند، تلاش می‌کند و با دلسوزی برای حوزه مسئولیت خود وقت می‌گذارد، من از اینکه یک مدیر اینگونه پای کار است مطمئن هستم که این مدیر در دوره مسئولیت خودش مشکلات مردم را حل می‌کند؛ چرا که ما باید نسبت به مردم دلسوزی داشته باشیم، مردم به ما ماموریت دادند و اینجا نشستیم که به آنها خدمت کنیم.

در این جلسه همچنین تعدادی از معاونین وزیر صمت نیز گزارشی از برنامه های حوزه مسئولیت خود در زمینه‌های مختلف نظیر تولید، تأمین و ذخیره سازی کالاهای اساسی ارائه کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.