×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
آغاز چهارمین انتخابات سراسری رژیم صهیونیستی طی ۲ سال

به گزارش کیوسک خبر، به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز، این چهارمین انتخابات طی دو سال است که در اراضی اشغالی برگزار می‌شود. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل امیدوار است که نقشش در واکسیناسیون کرونا، بتواند به وی در پیروزی در انتخابات کمک کند.
مراکز اخذ رای ساعت هفت صبح (پنج صبح به وقت گرینویچ) باز شدند و در ساعت ۱۰ شب (۲۰ به وقت گرینویچ) بسته می‌شوند. یائیر لاپید، وزیر سابق دارایی و رهبر حزب “آینده‌ای هست” رقیب اصلی نتانیاهو در انتخابات است.
هیچ حزبی به تنهایی به اکثریت پارلمانی در هیچ انتخابات اسرائیلی دست نیافته است.
دولت کنونی نتانیاهو که ائتلافی با بنی گانتس، وزیر جنگ اسرائیل است، در دسامبر هفت ماه پس از تشکیل آن فروپاشید.
پیشتر رژیم صهیونیستی تعطیلی سراسری را در کرانه باختری و نیز گذرگاه‌ها با نوار غزه طی امروز را جهت تامین امنیت انتخابات اعلام کرده بود.
آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در توئیت‌هایی اعلام کرد، بر اساس ارزیابی اوضاع امنیتی و دستورات مقامات سیاسی؛ کرانه باختری و گذرگاه‌ها با نوار غزه در روز انتخابات به صورت کلی بسته خواهند شد.
این مقام اسرائیلی گفت که طی این تعطیلی؛ اجازه عبور و مرور موارد انسانی، پزشکی و فوق‌العاده داده خواهد شد.
روز یکشنبه، پلیس اسرائیل از استقرار ۲۰ هزار نیرو برای تامین امنیت انتخابات سراسری خود خبر داد.
امروز بیش از ۶.۵ میلیون اسرائیلی واجد شرایط رای‌گیری برای شرکت در انتخابات پارلمانی (کنست) به پای صندوق‌های رای می‌روند.
نظرسنجی‌ها به رقابت‌های شدید اشاره دارند به نحوی که پیش‌بینی فرد پیروز دشوار است. حزب راست‌گرای لیکود نیز پیشرفت اندکی را طی روزهای اخیر طی کمپین انتخاباتی رقم زد که به نظر می‌رسد ائتلاف قابل پیش بینی از احزاب محافظه‌کار و احزاب تندرو یهود حدود ۶۰ کرسی از ۱۲۰ کرسی پارلمان را کسب کنند.
نظرسنجی‌ها همچنین پیش‌بینی کردند که ائتلاف احتمالی که شامل احزابی از راست‌گراها، میانه‌رو و چپ‌گرا بوده و مخالف تشکیل دولتی به رهبری نتانیاهو است، بتواند اکثریت پارلمانی را جهت گرفتن زمام حکومت به دست آورد، اما ممکن است که این ائتلاف به قدرت نزدیک باشد.
این انتخابات چهارمین انتخابات طی دو سال است. برگزاری انتخابات پنجم بعد از سه ماه دیگر نیز بعید نیست.
از سوی دیگر، در آخرین روز از رقابت‌های انتخاباتی که امروز برای چهارمین بار طی دو سال برگزار می‌شود، اکثر اسرائیلی‌ها تمایل خود را برای رهائی از دست بنیامین نتانیاهو ابراز کردند، اما آنها اذعان کردند که این ماموریت‌ بسیار دشوار خواهد بود.
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.