×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

پنجمین مرحله پویش ملی “مشق احسان”، توسط بنیاد احسان ستاداجرایی فرمان امام آغاز به کار کرد.

کیوسک خبر ـ صبح امروز درمراسمی در یکی از مدارس محله شوش تهران باحضور معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام ، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مدیرعامل بنیاد احسان پنجمین مرحله پویش مشق احسان آغاز به کار کرد.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام درباره جزییات این پویش اظهار داشت: امروز پنجمین مرحله از پویش مشق احسان آغاز میشود دراین مرحله ۳۰۰ هزار بسته نوشت‌افزار و لوازم التحریر شامل کیف، کوله پشتی، جامدادی، دفتر، مداد رنگی، خودکار و مداد بین دانش‌آموزان کم‌برخوردار سراسر کشور توزیع میشود.

علی عسگری افزود: ارزش ریالی هر بسته بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان است و جمعا ۷۰ میلیارد تومان دراین مرحله هزینه شده است‌.

عسگری درباره نحوه شناسایی دانش‌آموزان مشمول طرح گفت: این دانش‌آموزان توسط خانه‌های احسان محلات و گروه‌های جهادی همکار بنیاد احسان شناسایی و راستی آزمایی شده و سپس بسته‌های لوازم تحریر به آنها اهدا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از اقلام داخل این بسته‌ها توسط زنان سرپرست خانوار و کارگاه‌های زندانیان شاغل تولید و از آنان خریداری شده تا ازاین اقشار نیز حمایت شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این مراسم اظهار داشت: از اینکه برای ۳۰۰ هزار دانش‌آموز ایرانی لوازم تحریر رایگان تهیه شده تقدیر می‌کنم ، این کار سرمایه‌گذاری برای آینده کشور است به شرطی که به استعداد و قدرت آنها توجه کنیم.

علی آقامحمدی افزود: باید درباره ۲۰۲۰ محله و نقطه آسیب‌پذیر اقداماتی را انجام دهیم به شرطی که همه این کارها و تلاش ها هم افزا بوده و پراکنده کاری نداشته باشیم..

رئیس ستاد توانمندسازی محلات محروم کشور افزود: ستاد اجرایی فرمان امام توانمندسازی ۴۰ محله از محلات آسیب‌پذیر را بر عهده گرفته تا مشکلات آنها حل شود؛ باید مشکلات آموزشی، بهداشتی، اجتماعی و فرهنگی همه این مناطق برطرف شود.

مدیر قرارگاه عدالت آموزشی بنیاد احسان نیز در این مراسم اظهار داشت: سالجاری با مشارکت مردم و کار متمرکز بنیاد احسان ۲۵۰ هزار بسته توسط این بنیاد و ۵۰ هزار بسته ازطریق مشارکت‌های مردم شامل نوشت‌افزار ایرانی بین دانش‌آموزان کم برخوردار توزیع می شود.

وی افزود: این بسته‌ها تا پایان مهرماه به دست دانش‌آموزان هدف خواهد رسید و توزیع آنها از امروز در سراسر کشور آغاز میشود.

در پایان این مراسم از دو برند تولید نوشت‌افزار ایرانی با نام‌های هدهد و توشه رونمایی شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.