×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
آغاز مراسم حمل مشعل المپیک با اولویت “سلامتی” افراد

به گزارش کیوسک خبر به نقل از خبرگزاری تاس، سازمان دهندگان مراسم حمل مشعل  المپیک در ژاپن که از فردا (پنجشنبه) در استان فوکوشیما آغاز می‌شود، امنیت و سلامت افراد را اولویت اصلی خود می‌دانند. این موضوع روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی توسط سیکو هاشیموتو رئیس کمیته برگزاری توکیو ۲۰۲۰ اعلام شد.
هاشیموتو گفت: اولویت اصلی این مراسم اطمینان از ایمنی نه تنها ورزشکاران‌، بلکه ساکنان استان‌هایی است که مشعل از آن‌جا عبور خواهد کرد.  در کل میزبانی این بازی و بازی‌های المپیک تابستانی و پارالمپیک آینده در توکیو با بهبود ژاپن از سونامی و زلزله ۲۰۱۱ مرتبط است. ما می‌خواهیم همه دنیا به احیای منطقه شمال شرقی کشور و کل ژاپن آسیب دیده توجه کنند. در این زمینه، ابتکارات زیادی پیشنهاد شده است. به عنوان مثال، در مراسم اهدای جوایز  به ورزشکاران برنده دسته گل‌هایی که در شمال شرقی رشد می‌کنند، اهدا می‌شود و غذای فوق العاده‌ای از فوکوشیما در دهکده المپیک به ورزشکاران ارائه می‌شود.
مراسم حمل مشعل المپیک پیش از بازی‌های المپیک توکیو در مرکز آموزش فوتبال در ناراها آغاز می‌شود. این مراسم به دلیل وضعیت ویروس کرونا بدون تماشاگر برگزار خواهد شد. گروه کر دانش آموزان در این مراسم با اجرای آهنگ Hana wa saku (“گلها در شکوفه) می‌پردازند. این برنامه با پشتیبانی کانال تلویزیونی NHK به عنوان بخشی از یک برنامه خیریه برای کمک به مناطق آسیب دیده از زلزله و سونامی ۲۰۱۱ ایجاد شده است.
این مراسم ۱۲۱ روز طول خواهد کشید و برنامه ریزی شده است که مشعل از طریق ۸۵۹ شهر در ۴۷ استان کشور حمل شود. انتظار می‌رود حدود ۱۰ هزار نفر در این مراسم شرکت کنند.
قرار بود بازی‌های المپیک توکیو از ۲۴ ژوئیه تا ۹ آگوست سال ۲۰۲۰ برگزار شود. با این حال، به دلیل شیوع ویروس کرونا، این مسابقات برای یک سال به تعویق افتاد و از ۲۳ ژوئیه تا ۸ آگوست ۲۰۲۱ برگزار می‌شود.
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.