×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، این مراسم صبح‌امروز سه‌شنبه ۱۳خرداد در جوار مرقد مطهر رهبر کبیر انقلاب اسلامی و با حضور آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضائیه، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، سیدحسن خمینی رئیس تولیت آستان امام و مدیران عامل ۱۰ بانک و جمعی از مسئولین برگزار شد.

محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم با ذکر یاد و نام رهبرکبیر انقلاب و ارائه گزارشی از خدمات ستاد اجرایی در راستای محرومیت زدایی در کشور گفت: ستاد اجرایی مزین به نام امام خمینی(ره) است و تمام تلاش این مجموعه حرکت در مسیر رهنمودهای حضرت امام و رهبرانقلاب بوده و هست.

رئیس ستاد اجرایی بااشاره به رزمایش برکت امام خمینی گفت:امروز شاهد بهره‌برداری از دوهزار و ۴۲۳ پروژه عمرانی هستیم که از این تعداد ۱۷۰ مدرسه، ۱۱۵ طرح آبرسانی ، ۲۰۰ مسجد و چند هزار مسکن معلولین است که با مشارکت بنیادمسکن انجام خواهدشد.

مخبر افزود: یکی دیگر از اقدامات مهم ما بحث اشتغال است که در این رزمایش اعتبار ۱۸۸ هزار شغل با هشت هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری فراهم میشود.

وی افزود: براین اساس روزانه ۳۰۰ طرح اجتماع محور با ۱۰۰۰ شغل توسط ستاد اجرایی فرمان امام درمناطق محروم کشور ایجاد میشود.

وی در خصوص ارسال بسته‌های معیشتی برای آسیب‌دیدگان کرونا گفت: امروز ۴ میلیون بسته پروتئینی توسط نیروهای جهادی همکار ستاد درسراسر کشور توزیع میشود،در هفته‌های گذشته نیز یک میلیون بسته غذایی خشک و اقلام بهداشتی در سراسر کشور توزیع شد.

مخبر بااشاره به اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام در حوزه کرونا گفت: از اسفندماه با تمام قوا وارد عرصه مبارزه با کرونا شدیم و در زمینه تولید و تأمین دارو، تجهیزات پزشکی، اقلام بهداشتی و پیگیری راههای درمانی برای خودکفاکردن کشور بطور شبانه‌روز فعالیم.

وی افزود: اخیرا ۴ کشور اروپایی رسما به ستاد اجرایی نامه زده‌اند و درخواست کردند که به ما تجهیزات ضدکرونایی بدهید، یکی از همین کشورها چندماه پیش قرارداد فروش ۵۰میلیون ماسک با ما امضاکرده بود اما زیرقراردادش زد و آنها را تحویل نداد.

وی درخصوص تلاش ستاد اجرایی برای ساخت واکسن کرونا گفت: محققان دارویی ستاداجرایی فرمان امام از ۴ روش تولید “واکسن کرونا” را درحال پیگیری هستند وبه نتایج خوبی هم رسیده‌اند و مردم مطمئن باشند از هیچ کشوری دراین زمینه عقب نیستیم.

در ادامه این مراسم آیت‌الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه نیز اظهار داشت: توجه به فقرا و نیازمندان از درس‌هایی بود که ما از امام آموختیم و برگزاری این مراسم نیز روح امام را شاد خواهد کرد چراکه ستاد مزین به نام امام این حرکت مومنانه و خداپسندانه را در سراسر کشور ادامه خواهد داد.

رئیسی با بیان اینکه روابط‌ اقتصادی و اجتماعی باید مبتنی بر عدل باشد و رهنمودهای امام در روزهای آغازین تاکید بر اجرای عدالت در همه حوزه‌ها بود و این بحث شامل همه حوزه‌هاست، افزود: عدالت و اخلاق و عقلانیت و معنویت سنگ زیربنای انقلاب اسلامی است.

رئیس قوه قضائیه به ضرورت بازنگری به این اصول اشاره کرد و فقر را محصول بی توجهی به عدالت اقتصادی و اجتماعی دانست و تاکید کرد: این اتفاق زیبنده جامعه اسلامی نیست‌ لذا ماموریت نهادهای جمهوری اسلامی در تحقق عدالت بسیار مهم است.

رئیسی با بیان اینکه امروز این کمک مومنانه در سراسر کشور که با هدایت رهبر انقلاب آغاز شده بی نظیر است، تصریح کرد: مردم و نهادهای انقلابی اجازه ندادند که محرومیت فقرا را رنج دهد و این امر در سایه تفکرات رهبران جامعه اسلامی است‌.

رئیس قوه قضائیه بر همین اساس افزود: امروز ستاد اجرایی فرمان حضرت امام طی یک حرکت مردمی ۴ میلیون بسته پروتئینی را به فقرا می‌دهد اما در آمریکا می‌بینیم که با محرومین و فقرا چه می‌کنند و چه برخوردی با رنگین‌پوستها دارند؛ رفتار پلیس با سیاه‌پوستان همان آمریکای بدون نقاب است.

رئیس قوه قضائیه ضمن تشکر از اقدامات بی‌نظیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در رفع محرومیت ادامه داد: این ستاد از مجموعه‌های با برکتی است که توسط امام ایجاد شده و به رفع محرومیت و فقر از یک سو و کارهایی دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی از سوی دیگر می‌پردازد که این امر از اقدامات برجسته این ستاد است.

وی تصریح کرد: توجه به محرومین بخشی از فعالیت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام است و همه نهادهای کشور باید برای جهش تولید همکاری کنند.

رئیسی یادآور شد: این حرکات خداپسندانه برای رفع فقر و محرومیت توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام مورد توجه روح حضرت امام و رهبر معظم انقلاب خواهد بود‌ و در تاریخ ماندگار میشود.

دراین مراسم سید حسن خمینی رئیس تولیت آستان امام خمینی (ره) نیز طی سخنانی اظهار داشت: امسال شرایط ویژه‌ای بر همه جهان حاکم است و این شرایط باعث شده مراسم سالگرد امام از شکل رسمی خارج شده و حضور پرشور و عاشقانه هرسال به سال‌های آتی موکول شود‌.

وی تاکید کرد: تلاش دوستان ما در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام برای اینکه دردی را از جامعه بزدایند بسیار ارزشمند و پسندیده است آن هم در شرایط فعلی کشور که دشمنان قسم خورده داشته و داریم؛ بنابراین برگزاری رزمایش برکت به نام امام بسیار مهم و آغاز یک کار بزرگ است که همه نهادهای دیگر نیز می‌توانند در آن مشارکت داشته باشند.

در بخش دیگر این مراسم ، پروژه‌های استانی ستاد اجرایی فرمان امام بصورت ویدئو کنفرانس توسط آیت‌الله رئیسی بهره‌برداری شد.

امضای تفاهم‌نامه با هفت بانک جهت تامین اعتبار ایجاد ۱۸۸ هزار شغل، تامین اعتبار ۳۵۰۰ مسکن برای خانواده‌های دارای معلول و آغاز ارسال ۴ میلیون بسته معیشتی برای خانواده‌های آسیب دیده ناشی از کرونا ازدیگر بخش‌های رزمایش “برکت امام خمینی” بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.