×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اولین نمایشگاه تخصصی قهوه ایران به همت انجمن قهوه ایران و مشارکت بیش از ۵۵ شرکت فعال این صنعت افتتاح شد و از ۲۴ الی ۲۸ آبان پذیرای علاقمندان است.
به گزارش کیوسک خبر، روز چهارشنبه (۲۴ آبان)، در مراسم افتتاحیه اولین نمایشگاه قهوه برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی از کمیسیون‌های عمران، اقتصادی، اجتماعی سیاست خارجی و به همراه سفیران برزیل، وینام، اندونزی، کنیا و ریاست اتاق‌های بازرگانی تهران، ایران، اورآسیا و برخی نمایندگان بخش دولتی همچون ریاست سازمان غذا و دارو، ریاست پژوهشکده غذایی استاندار، ریاست سازمان بازرگانی استان تهران حضور داشتند تا علاوه بر علاقمندان، فعالان این حوزه همچون تولیدکنندگان قهوه، برشته کاران، واردکنندگان دانه سبز، صاحبان کافه‌های ثابت و سیار، فروشندگان و تعمیرکنندگان تجهیزات و ارائه دهندگان خدمات مرتبط، آخرین دستاوردهای تجاری و تکنولوژی صنت قهوه معرفی و مورد ارزیابی قرار گیرد.

قهوه ارزآور
با توجه بر اینکه نمایشگاه‌های بین المللی قهوه به عنوان یک فرصت مهم در صنعت قهوه شناخته می‌شوند از این رو مزایای متعددی برای اشخاص و شرکت‌های حاضر در این صنعت ایجاد می‌کند به طوری که آرا شاوردیان دبیر کمیسیون عمران، ارز آوری صنعت قهوه را قابل دسترس و محتمل دانست و گفت: نیازمند به همسویی برخی قوانین به منظور حمایت از تولید و صادرات محصولات قهوه هستیم.
وی این صنعت را انحصاری عنوان کرد و افزود: قهوه هنوز در این حوزه رقابتی نشده و می‌تواند به تنوع بالایی از محصولات و بسته بندی دست یابد.

صنعت ۱۰۰ درصد خصوصی
بر همین اساس و از آنجایی که صنعت نوشیدنی‌ها ایران همواره در حال پیشرفت بوده و قهوه نیز از این صنعت جدا نبوده و خود به صنعتی سودآوری با گردش نقدینگی بالا تبدیل شده بنابراین سرمایه گذاران و صاحبان کسب و کارهای خرد را نیز به خود جذب کرده از این رو مهدی آزادواری کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: صنعت قهوه در این ۱۰۰ درصد خصوصی بوده و باید برای توسعه، حمایت بخش دولتی و ارکان نظارتی را اخذ کرد.
وی تقویت و مسیر تامین مالی این صنعت را متنوع دانست و گفت: البته قوانین خاصی همانند برخی صنایع مانند پتروشیمی و برق برای صنعت قهوه تدوین نشده و حمایت هایی دولتی از بخش قانون گذاری نیز شکل تشویقی ندارد.

ارزش افزوده صنعت قهوه مانع خروج ارز
قابل ذکر است؛ هدف از برگزاری این نمایشگاه آشنایی آحاد جامعه با برندهای مطرح ایرانی و نمایش پیشرفت‌های این صنعت در عرصه تولید و فرآوری دانه قهوه به شمار می‌رود به همین منظور حسام ربیعی رئیس انجمن قهوه ایران ارزش افزوده این صنعت را جلوگیری از خروج ارز دانست و یادآور شد: هم اکنون ایران به یکی از تولیدکنندگان محصولات قهوه تبدیل شده و میزان واردات مواد اولیه همچون دانه سبز نیز با روند افزایشی روبه رو شده است.

افزایش مصرف داخلی قهوه
وی با تاکید بر آمار منتشر شده اعلام کرد: میزان واردات دانه قهوه سبز در سال ۹۸ معادل ۸ هزار تن بوده و این میزان سال ۱۴۰۱ به ۳۳ هزار تن رسید.
ربیعی افزود: این آمار نشان از افزایش مصرف داخلی و تعداد شرکت‌های فعال در صنعت قهوه دارد که بر حسب آن میزان واردات مواد اولیه رشد را تجربه کرده است.
تعامل و حضور دوستداران قهوه در این نمایشگاه انگیزه تولیدکنندگان برای نوآوری و فرآوری در دانه قهوه را دوچندان خواهد کرد و شرکت‌ها می‌توانند با آخرین فناوری ها، تجهیزات تولید، و روش‌های نوین کاشت و فرآوری قهوه آشنا و از آنها بهره مند شوند.

از این روست که اولین نمایشگاه تخصصی قهوه اجازه می‌دهد؛ فعالان این حوزه با محصولات جدید آشنا شده و شرکت‌ها نیز تنوع محصولات را به مشتریان و خرده فروشان معرفی کرده تا توسعه بازار و افزایش تقاضا به وجود آید.
یادآور می‌شود، نمایشگاه قهوه ایران در مرکز رویدادها بین المللی ایران مال از ساعت ۱۲ تا ۲۱ روزهای ۲۴ الی ۲۸ آبان برپا است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.