×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
۳۰ میلیون دُز واکسن کرونا بزودی وارد کشور می‌شود/ واکسیناسیون درصد قابل توجهی از مردم تا پایان آبان

به گزارش کیوسک خبر، «محمد علی محسنی بندپی» عضو کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به تداوم شیوع کرونا در کشور بیان کرد: نظام سلامت کشور پیاده نظام این جنگ بیولوژیک در مقابله با کرونا بوده، به طوری که بیشترین شهدا را برای دفاع از جان مردم تقدیم کرد و مدت‌هاست که به طور مستمر و شبانه‌روزی در حال خدمت رسانی به مردم است.

وی تصریح کرد: البته این در حالی است که ۲۵ درصد حفظ سلامت جامعه بر عهده‌ی وزارت بهداشت است و ۷۵ درصد دیگر آن بر عهده‌ی دستگاه‌های دیگر است که باید پای کار بیایند تا برای کنترل و قطع زنجیره‌ی کرونا اقدام کنند.

بندپی با اشاره به افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی در زمان شیوع پاندمی کرونا گفت: البته الان بحث ما سر تعداد تخت نیست، بلکه بحث معادله بین عرضه و تقاضا است، ما الان تقاضاهایمان از عرضه بسیار بیشتر است، یعنی تعداد تخت‌هایی که برای بیماران کرونایی داریم محدود است و متقاضیان بسیار زیاد هستند.

وی افزود: تخت‌های کرونایی ما تقریبا پر و تکمیل شده و بخش‌های دیگر هم به بخش کرونا اختصاص پیدا کرده، حتی همه تخت‌های اورژانس هم پر شده است، یعنی رابطه‌ی عرضه و تقاضا به هم خورده است و باید بتوانیم ورودی بیمارستان‌ها را کنترل کنیم.

بندپی با اشاره به تعطیلات ۶ روزه گفت: در واقع وقتی می‌گوییم از فردا تعطیل است، این فرصت را می‌دهیم تا افراد برای سفر آماده شوند، بنابراین به جای محدودیت تردد باید ممنوعیت تردد ایجاد کنیم، به خصوص برای استان‌های شمالی چون کادر درمان دیگر توان ندارد.

وی با اشاره به اینکه برای درمان بیماری کرونا هنوز دارویی که صد در صد موثر باشد نداریم، بیان کرد: البته اثر مثبت داروهای مورد استفاده تایید شده است. اوایل برخی از داروها وارداتی بود، اما شرکت‌های تولید کننده‌ی داخل مورد حمایت قرار گرفتند و بعضی از آنها در داخل تولید می‌شوند، اما درباره بحث دارو هم موضوع عرضه و تقاضا مطرح است، ولی در مجموع بخش داخلی خوشبختانه یک ظرفیت خیلی خوبی برای تولید داروی مورد نیاز کرونایی پیدا کرد و امیدواریم بتوانیم نیازهایمان را کمتر کنیم، اگرچه باید تولید را بیشتر کنیم و در صورت تولید مازاد می‌توانیم آنها را صادر کنیم، اما باید با استفاده از پروتکل‌های بهداشتی و درمانی به قطع زنجیره کمک کنیم تا در بحث دارو به تعادل برسیم.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایلنا،بندپی افزود: قرارداد ۳۰ میلیون دُز واکسن بسته شده و به زودی هم وارد کشور خواهد شد، واکسن برکت هم به خوبی پیش می‌رود و امیدواریم تا پایان آبان و آذر درصد قابل توجهی از مردم واکسینه شود به گونه‌ای که شاهد فوتی‌های بسیار کمتر باشیم و در واقع یکی از دستاوردهای مهم نظام سلامت در این مدت توجه به تولید داخل بوده است.