×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایلنا، بر اساس آخرین آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت تاکنون ۲۳۳۶ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۷۷ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. به گفته «علیرضا رییسی» معاون بهداشت وزارت بهداشت از امروز طرح بسیج ملی شکست کرونا با حضور ۳۰۰ هزار اکیپ بهداشتی و درمانی در کشور آغاز می‌شود. همچنین معاونت آموزشی حوزه های علمیه با صدور اطلاعیه ای از لغو و تعطیلی کلاس‌ها و امتحانات حوزه خبر داده است. بیمه مرکزی نیز اعلام کرده است؛ شرکت‌های بیمه، هزینه درمان مبتلایانی که دارای بیمه درمان تکمیلی هستند را پرداخت می‌کنند.

 سالمندان دوبار در روز غربالگری می‌شوند

تاکنون هیچ مورد مثبتی از کرونا در بین مددجویان بهزیستی گزارش نشده است

«محمد نفریه» رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با ایلنا، درباره آخرین وضعیت بیماری کرونا در بین مددجویان سازمان بهزیستی گفت: از یک ماه و نیم قبل که در چین بیماری کرونا شروع شد، به ما اعلام خطر کردند و خوشبختانه در تاریخ ۵ بهمن ماه اولین بخشنامه ما با هماهنگی با وزارت بهداشت ارسال شد، پس از آن در خصوص تدوین دستورالعمل‌های تخصصی اقدام کردیم و دستورالعمل‌های بسیار سختگیرانه‌ای اعمال شد.

وی ادامه داد: ما در همان دستورالعمل محدودیت ملاقات پیش‌بینی کردیم. همچنین دستور لغو تمام بازدیدها از مراکز بهزیستی صادر شد و مرخصی افراد نیز لغو و مقرر شد اگر مددجویی به مرخصی برود، حتما تا پایان برطرف شدن اپیدمی باید در مرخصی بماند. همچنین تهیه غذا از بیرون از مراکز ممنوع شده است. 

رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات ما غربالگری سالمندان است، خاطرنشان کرد: با شیوع کرونا دستورالعمل‌های ویژه برای گروه‌های خاص مانند معلولان ذهنی، روانی، سالمندان، معلولان جسمی و حرکتی، شیرخوارگاه‌ها، مراکز روزانه، معتادان ماده ۱۵ و ۱۶ تهیه و به آنها ابلاغ شد. در این دستورالعمل‌ها مقرر شده است سالمندان دو بار در روز یعنی صبح و عصر غربالگری شوند.

غربالگری پرسنل در بدو ورود به مرکز

در نظر گرفتن سرانه‌ برای خرید مواد ضدعفونی کننده و ماسک

نفریه با تاکیدبر اینکه غربالگری پرسنل در بدو ورود به مرکز از دیگر اقدمات است، تصریح کرد: تا این لحظه موارد مشکوک در برخی از مراکز ما مانند مرکز نگهداری معلولان جسمی و حرکتی، ذهنی و سالمندان گزارش شده است، اما خوشبختانه تست مثبت اعلام نشده است. اگرچه یکی از گروه‌های پرریسک سالمندان و افراد دارای نقص ایمنی هستند. 

وی با بیان اینکه مراکز روزانه بهزیستی و مهدهای کودک تا پایان هفته تعطیل هستند، ادامه داد: باتوجه به اینکه نمی‌توانیم مراکز شبانه‌روزی را تعطیل کنیم، از همین رو مقرر کردیم، سرانه‌ای برای خرید مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک برای هر نفر در این مراکز در نظر گرفته شود. مبلغ ۳۰ هزار تومان برای همه مددجویانی که در مراکز شبانه‌روزی هستند، پرداخت شده است. 

رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور درباره کودکان کار نیز خاطرنشان کرد: برای مددجویانی که تحت پوشش سازمان بهزیستی نیستند، اعم از کودکان کار و معلولانی که در کنار خانواده‌هایشان هستند آموزش پیشگیری از بیماری کرونا در نظر گرفته‌ایم. 

نفریه در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره بودجه قانون حمایت از افراد دارای معلولیت گفت: تاکنون ۶ ماه بودجه به ما پرداخت شده است که ما به حساب افراد دارای معلولیت پرداخت کرده‌ایم. همچنین ۷۴ درصد از بودجه جاری سازمان ابلاغ شده است و بودجه جاری ما در سال ۹۸ نیز هنوز به ۱۰۰ درصد نرسیده است. 

وی ادامه داد: قول‌هایی به ما داده شده است که تا پایان سال مابقی بودجه جاری و بودجه قانون حمایت از معلولان به ما پرداخت شود. 

رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور درباره مشکلات افراد دارای معلولیت که در آزمون استخدامی در وزارت آموزش و پرورش پذیرفته شده‌اند، گفت: جلسات متعددی با آموزش و پرورش برای رفع این مشکلات داشته‌ایم و سعی داریم، هماهنگی‌هایی ایجاد شود تا کمترین سخت‌گیری در خصوص گروه‌های هدف ما صورت گیرد.

مراجعه روزانه حدود ۶ هزار نفر به مراکز معاینه فنی پایتخت

توقف معاینه فنی خودروها به دلیل شیوع کرونا برعهده وزارت کشور است

«حسین مقدم» مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در گفتگو با ایلنا، درباره وضعیت کاری مراکز معاینه فنی با توجه به شیوع ویروس کرونا گفت: ما یک شرکت خدمات‌رسان هستیم و باید خدمات را به شهروندان ارائه دهیم. با توجه به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی تردد کلیه وسایل نقلیه مشمول، بدون معاینه فنی ممنوع است. این خودروها در صورت تردد روزانه مبلغ ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شوند. بدیهی است با توجه به این ضوابط موجود قطع خدمات مراکز معاینه امکان‌پذیر نبوده و در نهایت شهروندان متضرر خواهند شد.در حال حاضر خودرو داخلی ۹۳ و ما قبل خودروهای وارداتی ۲۰۱۵ و ما قبل مشمول معاینه فنی هستند و از سال ۹۹ خودروهای تولید ۹۴ نیز مشمول خواهند شد. 

او با تاکید بر اینکه به عنوان یک نهاد خدمات‌رسان موظف به ارائه خدمات هستیم، اظهار داشت: با توجه به اینکه این تقاضا مبنی بر امکان استفاده شهروندان از خودروهای شخصی وجود دارد، در حال خدمات‌رسانی هستیم، اما تمهیدات بسیار گسترده‌ای انجام می‌شود تا رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت و شهرداری تهران انجام و از تسری ویروس کرونا در مراکز جلوگیری شود. 

مقدم در پاسخ به این سوال که آیا دستورالعملی برای عدم اجرای معاینه فنی و یا به تعویق انداختن آن از بالادست و سازمان‌های دارای مسئولیت در این زمینه ابلاغ شده است، گفت: قاعدتا باید اینگونه باشد، چرا که این اقدام قانون مجلس بوده و متولی آن وزارت کشور است و در اختیار شهرداری تهران نیست. ما در شهرداری نمی‌توانیم برای قطع خدمات رسانی در زمانی خاص تصمیم گیرنده باشیم و چند دستگاه در این امر دخیل هستند؛ مردم به وسائل نقلیه وابسته‌اند، پلیس به عنوان ضابط اجرائی طبق قانون مسئولیت کنترل وضعیت معاینه فنی خودروها را  دارد و ما باید در راستای قوانین کشور خدمات معاینه فنی را ارائه دهیم. 

مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران گفت: ما در شهرداری تهران مجری هستیم و این یک مساله کشوری است و اکنون این موضوع در تمام کشور مطرح است. 

او با اشاره به افزایش مراجعه به مراکز معاینه فنی در ماه پایانی سال گفت: در سال جدید به واسطه مشمول شدن خودروهای تولید سال ۹۴ میزان مراجعات در روزهای انتهای سال افزایش یافته و قطعا این روال در ماه ابتدایی سال ۹۹ نیز ادامه خواهد داشت. این روند کاملا عادی است و همیشه شاهد افزایش مراجعه به مراکز در اسفندماه هستیم. 

مقدم با تاکید بر اینکه با تمهیدات انجام شده در خصوص توسعه مراکز، افزایش شیفت کاری مراکز و ایجاد پراکندگی مناسب واحدهای سیار تک خطه معاینه فنی حتی در این روزها نیز ازدحام ویژه‌ای در مراکز نداریم، گفت: اکنون حداکثر حضور در مراکز معاینه فنی در ساعت پیک ۴۰ دقیقه است، در حالی که در سال‌های قبل در حدود ۸ ساعت و شاید بیشتر زمانبر بود. در حال حاضر شهر تهران از بضاعت ۵۶ خط معاینه فنی خودروهای سبک برخوردار است.

 اوبا بیان اینکه در مراکز معاینه فنی روزانه به حدود ۶ هزار مراجعه شهروندان پاسخ داده می‌شود، تصریح کرد: شهروندان در هنگام مراجعه با یکدیگر روبرو نمی‌شوند و در هر مقطع حداکثر ۲۰ نفر در سالن اصلی معاینه حضور دارند.

مقدم با بیان اینکه نمی‌توان احتمال انتقال ویروس کرونا را در مراکز نادیده گرفت، افزود: اما تمهیداتی از جمله تهیه دستکش یکبار مصرف، شست و شوی مدام مراکز در دستور کار است و صیانت از همکاران ما در مراکز معاینه فنی و جلوگیری از تسری ویروس به شهروندان در اولویت‌های مهم و اصلی ما قرار دارد.

بسیج امکانات مدیریت شهری برای مقابله با کرونا

محسن هاشمی در جریان دویست و سومین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به اپیدمی شدن کرونا طی ده روز گذشته در کشور گفت: شاید از ابتدا می‌شد بهتر و سریعتر این موضوع را مدیریت کرد اما در مقطع فعلی، تضعیف روحیه عمومی و دامن زدن به شایعات و ناامیدی با مصالح جامعه در تضادی آشکار قرار دارد.

 هاشمی با اشاره به انتظار شهروندان از مدیریت شهری گفت: آنها توقع دارند مدیریت شهری در این شرایط بحرانی، در کنارشان باشد و بر همین اساس شورای شهر و شهرداری تهران، امکانات و منابع خود را جهت مبارزه با ایپدمی کرونا و پیامدهای آن بسیج کرده است.

او تاکید کرد: تهران دست‌کم تا پایان سال به حضور جدی عوامل شهرداری در حوزه‌های مختلف نیاز دارد چراکه افق زمانی پایان این بحران در جامعه به صورت دقیق مشخص نیست.

رییس شورای شهر تهران همچنین با تاکید بر اینکه تجهیزات و نیروهای باتجربه سازمان آتش‌نشانی و نیروهای خدمات شهری جهت ضدعفونی کردن شهر تهران باید آماده باشند، ادامه داد: سازمان حمل ونقل  جهت مبارزه با ویروس در وسایل حمل و نقل عمومی، معاونت فرهنگی اجتماعی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران جهت کمک به پیشگیری و مددرسانی به خانواده محروم یا آسیب‌دیده در قالب برنامه‌ای فشرده در خدمت شهروندان خواهد بود.

هاشمی با ضروری دانستن حضور کلیه خیرین و چهره های شاخص فرهنگی، ورزشی و هنری کشور که در سوانحی نظیر سیل و زلزله یا رخدادهای مذهبی نظیر اربعین در کمک رسانی به هموطنان نقش آفرینی کردند، برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه، افزود: نیاز بخشی از جامعه به کمک در این شرایط سخت، کمتر از سوانح طبیعی نیست و اجر معنوی آن نیز در پیشگاه خداوند و اهل بیت کمتر از مراسم مذهبی نخواهد بود.

او تاکید کرد: سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران و ستاد سمن‌های شورای شهر، بایست در استفاده از ظرفیت مردمی فعال عمل کند.

تصمیم‌گیری درباره رزرو اسکان فرهنگیان به ۲۸ اسفند موکول شد

فرهنگیان در صورت امکان به سفر نروند

«گودرز کریمی‌فر» مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در گفتگو ایلنا، در رابطه با لغو رزرو اسکان فرهنگیان توضیح داد: یازده هزار مدرسه در قالب صد و هشت هزار کلاس درس در سراسر کشور را برای اسکان نوروزی فرهنگیان آماده کرده بودیم و آمادگی داشتیم تا دوازده میلیون نفر در روز را پوشش دهیم، ولی به خاطر ویروس کرونا که همه جامعه را ملتهب کرد به لحاظ مبارزه و جلوگیری از شیوع کرونا ویروس تا اطلاع ثانوی رزرو اینترنتی که از نهم تا بیست و سوم اسفند بود را لغو کردیم تا ببینیم تا بیست و هشت اسفند چه اتفاقی می‌افتد.

وی در ادامه با تاکید بر ضدعفونی کردن محل اسکان فرهنگیان گفت: تمام مراکز رفاهی و خانه‌های معلم که ۳۹۸ مورد با ۱۶۴۹۸ تخت خواب هستند هر روز ایزوله و ضدعفونی می‌شوند. همچنین استفاده از کاورهای یک بار مصرف برای وسایل و تخت‌ها در دستور کار قرار گرفته است. برنامه رعایت اصول بهداشتی را در همه خانه‌های معلم عملیاتی کردیم تا اگر کسی بخواهد در ایام نوروز به سفر برود بتوانیم آنها را پوشش دهیم.

کریمی‌فر خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌دهیم به منظور جلوگیری از شیوع کرونا ویروس و مبارزه با آن همکاران فرهنگی شاغل و بازنشسته ترجیحا سعی کنند به مسافرت نروند ولی در هر صورت با ۳۹۸ خانه معلم دارای ۱۶۴۹۸ تخت خواب با رعایت کامل اصول بهداشتی اعم از درنظر گرفتن  کاورهای یک بار مصرف و شست و شوی مرتب روزانه با محلول ضدعفونی و ایزوله کردن همه اتاق‌ها، راهروها و اماکن عمومی پذیرای مسافران خواهیم بود.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پایان اظهار داشت: برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس رزرو اینترنتی را حذف کردیم. باید ببینیم خبرهای تکمیلی چه خواهد بود و چه اتفاقی خواهد افتاد، اما این بدان معنی نیست که خانه‌های معلم حذف شده‌اند، زیرا خانه‌های معلم در حد هتل‌های چند ستاره هستند و تا بیست و هشت اسفند فرصت داریم که به فرهنگیان اطلاع رسانی و روشنگری مناسب داشته باشیم.

معاینه شهروندان درب خانه‌ها در دستور کار نیست

«حسین عرفانی» رئیس اداره مراقبت بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان وزارت بهداشت در گفتگو با ایلنا، درباره طرح “بیماریابی خانه به خانه کروناویروس” گفت: اجرای این طرح اینگونه نخواهد بود که تیم مذکور به درب خانه تک‌تک شهروندان مراجعه کند. در واقع این یک ظرفیت بسیج اجتماعی است، که می‌بایست این پتانسیل را برای مواقع ضروری آماده کنیم.

عرفانی افزود: از امروز این پتانسیل بالفعل شده است، اما اینکه تیم‌ها وارد عمل شوند و با مراجعه به درب خانه‌ها، معاینه شهروندان را انجام دهند، چنین دستور کاری نه بوده و نیست. 

وی افزود: تا زمانی که ضرورت ندارد ما به این اقدام متوسل نمی‌شویم. یکی از نگرانی‌ها این است که امکان دارد ویروس توسط همین تیم‌ها منتشر شود. در شرایط کنونی لازم به ایجاد مزاحمت برای مردم نیست. تنها در موارد ضروری که ممکن است، پیش آید و پیگیری درب منازل لازم باشد، اگر ظرفیت کادر درمانی پاسخ‌گو نبود، از این ظرفیت استفاده می‌کنیم. 

رئیس اداره مراقبت بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان در پاسخ به این پرسش که به طور مشخص چه زمانی از این تیم‌ها استفاده می‌شود؟ بیان کرد: این به آمار شیوع بستگی دارد. ما سناریوهای مختلفی را پیش رو داریم. باید تا حدی که امکان افزایش ابتلای جمعیت وجود دارد، پیش‌بینی‌های لازم هم انجام گیرد. باید این نیروها سازمان‌دهی شوند که خوشبختانه مراحل اولیه آن انجام شده است. 

همچنین عرفانی، در رابطه با اظهارنظر معاون سازمان نظام پزشکی، مبنی بر اینکه میل به همکاری از سوی پزشکان حاضر در مطب‌ها ابراز شده ‌است، اما منوط به تامین پوشش با ایمنی بالا و امکاناتی برای جلوگیری از انتقال بیماری است، اظهار کرد: باید پرسید منظور از لباس ایمنی بالا چه تجهیزاتی است؟ بنده خود پزشکی هستم که مطب دارم، در مطب خود معاینه بیمار انجام می‌دهم، و البته نیازی ندارم که لباس فضائی داشته باشم تا از ابتلای خودم جلوگیری کنم. 

وی در ادامه گفت: ما پزشکان لازم است بیماری را بشناسیم و به تناسب آن بیماری اقدام به رعایت اصول ایمنی کنیم. 

عرفانی افزود: انتقال این بیماری از طریق قطرات تنفسی است. پزشک برای تشخیص آن دسته از بیماری‌هایی که ذرات تنفسی ایجاد می‌کنند، باید اقدام حفاظتی استاندارد مربوطه را رعایت کند. با هر مشکلی باید به تناسب خود آن مقابله کرد.

تحویل ۴ میلیون اقلام مکشوفه بهداشتی به وزارت بهداشت

هشدار به گرانفروشان و توزیع‌کنندگان کالاهای تقلبی

«محمدعلی اسفنانی» مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران در گفتگو با ایلنا، درباره آخرین وضعیت برخورد با احتکارکنندگان، متقلبان و گرانفروشان اقلام مورد نیاز بهداشتی و مواد ضدعفونی‌کننده گفت: از ده روز گذشته تا به امروز قریب به ۵ میلیون ماسک کشف شده است. همچنین ۵ کانتینر دستکش یکبار مصرف که حدود ۱۷۰۰ کارتن بوده است نیز کشف و ضبط شده است.

وی با بیان اینکه مقادیر قابل توجهی مواد شوینده و مواد ضدعفونی‌کننده در طی روزهای اخیر کشف و ضبط شده است، گفت: طبق قانون مکلف هستیم وقتی انبار کالاهای احتکار شده کشف و ضبط می‌شود، باید احتکارکننده را ملزم به عرضه کالاها در بین مردم کنیم، اما در حال حاضر با توجه به شرایط کشور و اینکه این کالاها خاص هستند، براساس بخشنامه اداره کل تجهیزات پزشکی مقرر شده است، این اقلام مکشوفه تحویل هیات امنای ارزی یا دانشگاه های علوم پزشکی شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران با بیان اینکه تاکنون بیش از ۴ میلیون از اقلام مکشوفه به هیات امنای ارزی تحویل داده شده است، تصریح کرد: خوشبختانه وضعیت بسیار بهتر شده است، چراکه هم افزایش تولید داشتیم و هم اقلام مکشوفه توزیع شده است.البته این کار ممکن است زمان بر باشد، اما امیدواریم به سرعت این کار انجام شود تا مردم نیز با مشکل مواجه نشوند. 

اسفنانی درباره گرانفروشی و تقلب در اقلام ضدعفونی کننده خاطرنشان کرد: ما در سازمان تعزیرات در دو مورد خیلی جدی ورود کرده‌ایم یکی از آنها بحث گران فروشی و دیگری بحث تقلب است. برخی از افراد نیز متاسفانه در این فضا اقدام به توزیع کالاهای تقلبی می‌کنند از همین رو ما هم با اجناس تقلبی و هم با گران فروشی به شدت برخورد می‌کنیم و در صورت مشاهده قطعا نسبت به پلمپ آن فروشگاه یا واحد تولیدی اقدام خواهیم کرد. 

وی درباره نامه اخیر وزیر بهداشت در خصوص مواد ضدعفونی کننده، دستکش و ماسک تصریح کرد: خطاب نامه آقای وزیر به ما نبوده است، چراکه نهادهای سلامتی کشور مبنای نیاز خود را روی کشفیات احتمالی نمی‌گذارند. مبنای برطرف شدن نیاز نهادهای متولی سلامت بر تولیدات کشور است که باید این تولیدکنندگان تولیدات خود را در اختیار وزارت بهداشت قراردهند. 

۱۰ میلیارد تومان برای پیشگیری از ابتلا ویروس کرونا اختصاص یافت

وحید قبادی دانا (رییس سازمان بهزیستی کشور) در جمع خبرنگاران گفت: با مساعدت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای پیشگیری از ابتلا ویروس کرونا اختصاص پیدا کرد. این مبلغ به حساب افراد معلول دارای ضایعه نخاعی که در منزل نگهداری می شوند همچنین معلولان شدید و خیلی شدیدی که وابسته به بستر هستند و در منزل نگهداری می‌شوند، واریز می‌شود.

وی ادامه داد: برای هر نفر مبلغ ۲۵۰ هزار تومان برای تهیه مواد ضدعفونی‌کننده ماسک و مواد بهداشتی واریز شده است.

رییس سازمان بهزیستی با بیان اینکه بیش از ۴۷ هزار نفر در مراکز شبانه روزی نگهداری می‌شوند، ادامه داد: برای مراکز نگهداری شبانه‌روزی افراد دارای معلولیت ذهنی، جسمی حرکتی، بیماران روانی مزمن و سالمندان مبالغی برای مراکز نگهداری شبانه‌روزی واریز شده بود. همچنین برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در شیرخوارگاه‌های سراسر کشور و مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در سراسر کشور مبالغی به خیریه‌هایی که متولی نگهداری این مراکز مبالغی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا واریز شده بود.

قبادی دانا با اشاره به تهیه مواد ضدعفونی کننده برای کمپ‌های ترک اعتیاد گفت: همچنین برای کمپ‌های نگهداری از افراد دارای اعتیاد که برای ترک اعتیاد در کمپ اقامتی نگهداری می‌شوند علاوه بر دستورالعمل‌هایی که برای کمپ‌ها ابلاغ شده است مبالغی برای تهیه و استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده ماسک و وسایل بهداشتی به حساب آنها واریز شده است.

رییس سازمان بهزیستی با بیان اینکه دردوره قبلی ۲۸ میلیارد ریال واریز شده بود، ادامه داد: در این فقره جدید مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال واریز شده است و در مجموع ملبغ ۱۲۸ میلیارد ریال جهت پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در جامعه هدف سازمان بهزیستی که در مراکز شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند و معلولان شدید و خیلی شدید که وابسته به بستر هستند، واریز شده است.

قبادی دانا خاطرنشان کرد: سامانه تلفنی ۱۴۸۰ آماده ارائه مشاوره روانشناسی توسط روانشناسان سازمان بهزیستی به مردم در سراسر کشور است. افرادی که دچار اضطراب و مشکلات روحی و روانی بر اثر استرس ابتلا به ویروس کرونا هستند، می‌توانند با این سامانه تماس گرفته و به طور رایگان از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب مشاوره دریافت کنند در تلاش هستیم بازه زمانی ارائه این مشاوره را افزایش دهیم.

۸۳۵ مورد جدید ابتلا به کرونا

۲۳۳۶ مبتلا، ۷۷ فوتی و ۴۳۵ بهبودیافته تا امروز

 علیرضا رییسی (معاون بهداشت وزارت بهداشت) درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا گفت: براساس آخرین آمار جمع‌آوری شده ۸۳۵ مورد قطعی به مبتلایان اضافه شده است. ۱۱ نفر نیز فوت شده‌اند با این حساب در مجموع ۲۳۳۶ نفر به صورت قطعی به کرونا مبتلا شده‌اند و ۷۷ نفر نیز جان باخته‌اند و ۴۳۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

وی ادامه داد: استان‌های گیلان، تهران و قم در صدر درگیری‌ها هستند. گرچه روند قم به یک روند ثابت رسیده است. سایر استانها نیز درگیر بیماری کرونا هستند. بیش از ۸۵۳۲ نفر در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند و روی ۵۷۳۷ نفر تست انجام شده است که ۲۳۳۶ نفر مثبت قطعی بوده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره بازدید هیات سازمان بهداشت جهانی از ایران خاطرنشان کرد: یک هیات فنی از WHO و دو نفر از پزشکان چین حضور داشتند در این دیدارها درباره غربالگری نوع درمان و شناسایی بیماران بحث‌های پیچیده‌ای انجام شد. نکته قابل توجه این بود که با توجه به اینکه این ویروس جدید با رفتار ناشناحته است، باید کشورها تجربیات خود را در اختیار هم قرار دهند وهمچنین مسائلی در ارتباط با مرزها مطرح شد.

25

مراسم‌های مذهبی ارامنه محدود شده است

کارن خانلری (نماینده ارامنه شمال) در گفتگو با ایلنا، درباره تعطیل نشدن مراسم‌های مذهبی این اقلیت گفت: حسب دستور اسقف اعظم و شورای خلیفه‌گری ارامنه گفته شده است که مردم از مناسبات اجتماعی حتی‌الامکان پرهیز کنند؛ مراسم‌ها بسیار کم برگزار می‌شود به طوری که مراسم‌های ختم تا حد زیادی تعدیل پیدا کرده است و مراسم‌های مذهبی نیز محدود شده است.

وی با اشاره به بازدیدهایی که به محلات ارمنی‌نشین داشته است، اظهار داشت: موضوع کرونا اثراتی داشته اما مغازه‌ها هنوز باز هستند و مردم ارزاق خودشان را تامین می‌کنند.

خانلری درباره اینکه آیا برای نظارت بر تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده اقدامی انجام داده است، گفت: به صورت مجزا خیر؛ چراکه این موضوع ارمنی و مسلمان ندارد و مساله‌ای ملی است، اما پیگیری‌هایی انجام داده‌ایم.

نماینده ارامنه شمال تصریح کرد: پیگیر تهیه بروشورهای آموزشی هستم چرا که ماسک و الکل زیاد کارایی ندارد و مهمترین موضوع آگاهی مردم و پیشگیری و شست‌وشوی دست و تمیز نگه داشتن محیط است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.