×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
۱۳ روز تا فینال آسیا؛۲ موردی که پرسپولیس را از قهرمانی دور می‌کند

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال پرسپولیس ۱۳ روز دیگر(۲۹ آذرماه) باید در چارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و در دیدار پایانی به مصاف یکی از نمایندگان شرق قاره کهن برود و برای رسیدن به اولین قهرمانی در این مسابقات تلاش کند.
شاگردان یحیی گل‌محمدی در چهار هفته‌ای که در فصل جدید و در لیگ برتر پشت سر گذاشته‌اند به هشت امتیاز دست پیدا کرده‌اند و تنها تیمی هستند که گلی را دریافت نکرده‌اند. شاید در ظاهر همه چیز برای دیدار فینال آماده و مهیا باشد اما نیاز است که یحیی و شاگردانش به ۲ نکته بسیار مهم توجه داشته باشند چرا که رفع و رجوع نکردن هر کدام در بازی فینال می‌تواند به قیمت از دست رفتن جام تمام شود.
پرسپولیس در این چهار بازی که گذشته هیچ گلی را دریافت نکرده است. با این وجود آنها بعضا در برابر تیم‌هایی قرار گرفته‌اند که هدفشان کسب یک امتیاز بوده و میل و اشتیاق چندانی برای حمله کردن از خود نشان نداده‌اند. با این وجود می‌توان در این چند بازی به وضوح دید که خصوصا در سمتی که سید جلال حسینی به جای شجاع خلیل‌زاده بازی می‌کند امکان ضربه خوردن روی حرکات سرعتی وجود دارد. حسینی در آستانه ۳۹ سالگی به سر می‌برد و طبیعی است که چابکی سابق را نداشت باشد. در سوی مقابل تیم‌های شرق آسیایی کارهایشان مبتنی بر سرعت است و همین مساله می‌تواند کار را کمی دشوار کند. یحیی در این چند روز باقی‌مانده باید راهکاری را برای دفع این خطر پیدا کند تا تیمش آسیب نبیند.

دیگر مساله‌ای که کمی نگران‌کننده بوده فرصت سوزی سرخپوشان در این چند بازی اخیر است. پرسپولیس در برابر سایپا چندین موقعیت را به هدر داد. این اتفاق مقابل نفت مسجدسلیمان و شهرخودرو هم رخ داد و شاهد بودیم که فرصت‌های ایده‌آلی از کف می‌رفت.
حتی این فرصت‌سوزی‌ها در همین لیگ برتر باعث شد تا پرسپولیس چهار امتیاز را از دست بدهد اما در دیدار مقابل شهرخودرو فرصت‌های دیگری خلق شد و تیم به گل دست پیدا کرد و برنده شد اما آیا در بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا نیز پرسپولیس صاحب چند موقعیت مسلم گلزنی می‌شود؟ طبیعتا خیر. مهاجمان پرسپولیس باید با دقت بیشتری در فینال از اندک موقعیت‌های خود بهره ببرند. یادمان نمی‌رود که علی علیپور چه فرصت طلایی را در ابتدای بازی فینال سال ۲۰۱۸ در ژاپن از دست داد. اگر آن توپ گل می‌شد همه چیز تغییر می‌کرد و شاید سرخپوشان تهرانی حالا باید برای کسب دومین عنوان قهرمانی تلاش می‌کردند.
یحیی گل‌محمدی در این روزها با دل مشغولی بیشتری باید بازی‌های منطقه شرق را دنبال کند. تیم او برای تاریخ‌سازی ۱۳ روز دیگر فرصت دارد. ۱۳ روزی که اهمیتش از روز بازی و خود بازی اگر بیشتر نباشد کمتر نیست.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.