×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

کارآفرینی فارغ از نوع صنعت، مسیر شغلی دشوار و در عین حال باارزشی است. اندازه‌گیری موفقیت ممکن است برای انواع مختلف کسب‌وکارها متفاوت باشد اما ویژگی‌های جهانی مشترکی وجود دارد که برای کسب‌وکارهای موفق یکسان هستند. در ادامه این مطلب به بررسی این ویژگی‌ها می‌پردازیم.

تمایل به استفاده از فرصت‌ها

کسب‌وکارهایی که مایل به استفاده از فرصت‌هاهستند دستاوردهای بیشتری هم کسب می‌کنند.

جیک اسمیت، مدیر عامل Absolute Reg، می‌گوید: «کسب‌وکارهای موفق ممکن است  فرآیندهای تجاری پایدار را دنبال کنند، اما در عین حال جسور و ریسک‌پذیر نیز هستند. آن‌ها می‌دانند که شکست فقط شروعی برای رسیدن به موفقیت است. کارآفرینان موفق همیشه به دنبال ایجاد تغییرات هستند.»

دکتر وطن‌دوست مدیرعامل گروه وطن‌زرین (گروه صنعتی وطن زرین مروارید آسیا با ایجاد مجموعه‌های تولیدی، تجاری و خدماتی در صنایع کالاهای تند مصرف، صنایع آبزی‌پروری، فروش مستقیم و صنعت IoT به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین گروه‌های صنعتی خصوصی در کشور مطرح است.)  هم در این‌باره می‌گوید: « از طریـق به چالش کشـیدن مفروضـات کسـب‌وکار و شـکار فرصت‌های محیطی نیازهای ذینفعان برطرف می‌شود. همچنین  گروه وطن‌زرین با ایجاد تغییرات سازنده به همراه شرکای تجاری خود برای بهبود جامعه هدف، محیـط کسـب‌و کار و اکوسیسـتم گام خواهد برداشـت.»

داشتن ارزش منحصر به فرد

 ردا المردی، مدیر عامل شرکت Strong Chap، می‌گوید: «ارائه ارزش منحصر به فرد به مشتریان، به کسب و کارها کمک می‌کند تا از رقبای خود متمایز شوند. همه ما نمی‌توانیم ارزان‌ترین قیمت‌ را برای مشتریان ارائه دهیم، اما مطمئناً می‌توانیم بر جنبه‌های دیگر سود تمرکز کنیم. برای مثال از جذب کارشناسان صنعت تا اضافه کردن خدمات برای امور مشتریان و یا ارائه کالاها یا خدمات منحصر به فرد، اجرای برنامه‌های وفاداری و … راه‌های بی‌شماری برای متمایز کردن کسب‌وکارتان از رقیبان وجود دارد.»

در سند چشم‌انداز گروه وطن‌زرین آماده است که تمایـز، کلیـد موفقیـت در مسـیر آینـده اسـت و مـوارد زیـر این گروه را در ایجـاد ارتبـاط موفـق و سـازنده بـا ذینفعان متمایـز می‌سـازد:

  • نیروی انسانی متخصص و شایسته به‌عنوان مهم‌ترین و کمیاب‌ترین منبع در اقتصاد دانش‌محور امروز
  • تحقیق و توسعه با استفاده از فناوری‌های نوین و خلق محصولات و خدمات جدید متناسب با نیازهای متنوع بازار
  • تنوع و تعدد در سبد کسب‌وکار، برند، محصول و خدمات
  • رعایت استانداردهای ملی و بین‌المللی و ارائه کیفیت متمایز در محصولات و خدمات
  • انعطاف‌پذیری در مقابله با بحران‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی

سرسختی

برای رسیدن به موفقیت و حفظ آن، کسب‌وکارها باید در مواجهه با تعارض، سرسختی، عزم راسخ و پایداری داشته باشند. کریستوفر گروزدون، مدیر اجرایی DASH-SEO، می‌گوید: «سرسختی به شما این امکان را می‌دهد تا در سخت‌ترین زمان‌ها مقاومت کنید و همچنین از فرصت‌ها به بهترین نحو استفاده کنید. همیشه در طول زندگی همه ما فراز و نشیب‌هایی وجود خواهد داشت، اما با داشتن یک کسب‌وکار، مطمئناً این فراز و نشیب‌ها را بیشتر تجربه خواهید کرد. اگر استقامت لازم برای پشت سر گذاشتن روزهای سخت و تلاش برای رسیدن به اهداف خود را دارید، می‌توانید به یک کسب‌وکار موفق تبدیل شوید.»

رویکرد مشتری‌ محوری

بسیاری از کسب‌وکارها چنان غرق در اهداف شخصی خود می‌شوند که توجه به افراد مهم‌تر یعنی مشتریانشان را فراموش می‌کنند. جان استیونسون، متخصص بازاریابی در My GRE Exam Preparation می‌گوید: «یکی از ویژگی‌های مشترک کسب‌وکارهای موفق، تمرکز قوی روی مشتری است. آن‌ها فرهنگی ایجاد می‌کنند که روی مشتریانشان متمرکز است و فرآیندها، محصولات و خدمات خود را حول نیازهای مشتریان خود متمرکز می کنند. ارائه محصولات و خدمات با کیفیت بالا به آنها کمک می‌کند تا موفق شوند، زیرا توجه مردم به آن‌ها زیاد و مثبت است.»

در گروه وطن‌زرین، توجه به نیاز مشتریان و تعامل با آن‌ها برای درک نیازهایشان یکی از اولویت‌های این گروه در دپارتمان امور مشتریان است و تنوع‌گرایی به‌عنوان یک راهبرد کلیدی برای پاسخگویی به نیاز چندگانه مشتریان انتخاب شده است.

مارکتینگ مناسب

 کریس تیلور، مدیر مارکتینگ در Profit Guru، خاطرنشان می‌کند که کسب‌وکارهای موفق معمولاً استراتژی‌های مارکتینگی خوبی دارند که آن‌ها را در وهله اول به موفقیت رسانده است. او می‌گوید: «کسب‌وکارها معمولاً بیشترین موفقیت را از طریق تلاش‌های مارکتینگی خود کسب می‌کنند. کلید استراتژی مارکتینگ باید این باشد که تا حد امکان از کانال‌های بازاریابی استفاده کنید. به‌عنوان مثال، انتظار می‌رود که جذب مشتریان با تبلیغات کلیکی، خبرنامه‌ها و رسانه‌های اجتماعی، مشتریان بیشتری را نسبت به استفاده از تنها یکی از این فعالیت‌ها جذب کند.»

چشم‌انداز  قوی

اگر چشم‌انداز یا مأموریت خاص ندارید، کسب‌وکار شما پایدار نخواهد بود و این موضوع می‌تواند به نتیجه نهایی آسیب برساند. کوین مرسیه، بنیانگذار Kevmrc.com، می‌گوید: «بیشتر کسب‌وکارهای موفق یک هدف نهایی قوی (چشم‌انداز) دارند که هر روز برای رسیدن به آن تلاش می کنند. این کسب‌وکارها با تعیین اهداف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت به اهداف خود دست می‌یابند. این چشم‌انداز فقط به مدیران بالارده مربوط نمی‌شود، بلکه حتی کارمندان سطوح پایین‌تر هم در سازمان‌های موفق برای دستیابی به اهداف نهایی شرکت خود باهم همکاری می‌کنند.

در سند چشم‌انداز گروه وطن‌زرین آمده است: «فلسفه وجودی ما، از تفکر بنیان‌گذاران کســب‌وکار برگرفته شــده و هدایتگر مــا در مسیر بی‌پایان موفقیت است. عصـاره ایـن تفکر در ارکان چشم‌انداز، ارکان راهبردی و هویت خلاصه می‌شود.»

چشم‌انداز گروه وطن‌زرین: «ساختن کسب‌وکار جهانی و برندهای جهانی، با تعهد به کیفیـت در همـه جنبه‌ها، حمایـت از زمینی پایدار و توانمندسـازی جامعه‌ای کــه در آن زندگی می‌کنیم.»

رهبران مشتاق

به گفته لنس ویلکینز، بنیانگذار Call Outdoors، رهبران پرشور ستون فقرات کسب‌وکارهای موفق هستند. او می‌گوید: «یکی از ویژگی‌های کلیدی یک کسب‌وکار موفق، رهبری (یا تیم رهبری) است که کارکنان خود را همان‌طور که خودش درباره محصولات یا خدمات هیجان‌زده است، آن‌ها را هم درباره محصولات مشتاق ‌کند.»

نیروی انسانی توانمند

کارمندان نقش مهمی در موفقیت و توسعه یک کسب‌وکار دارند و مهم است که با ماموریت شرکت خود همسو باشند. Karthik Subramanian، مدیر ارشد محتوای Picmaker، می‌گوید: «بیشتر صاحبان کسب‌وکار موفق مطمئن می‌شوند که کارمندانشان برای تصمیم‌گیری و تسلط بر کارشان، قدرت دارند. این بدان معناست که هیچ مدیریت خردی و هیچگونه ترس‌آفرینی وجود ندارد بلکه رویکرد، مشارکتی است.»

تطبیقپذیری

 تام وینتر، بنیانگذار DevSkiller، بر اهمیت همگام شدن با انتظارات در حال تغییر مشتریان خود تأکید می‌کند. او می‌گوید: «کسب‌وکارهایی که انعطاف‌پذیر هستند و در برابر آزمون‌های زمان مقاومت می‌کنند، سازگارترند و با سرعت زیاد پیشرفت فناوری این روزها و تغییرات مداوم در فرآیندها، می‌توانند کسب و کار خود را مطابق با آن شکل دهند.»

گروه وطن‌زرین یکی از سازمان‌های موفق در خاورمیانه است که در سال ۱۳۹۹ متناسب با شرایط روز دنیا و با توجه به تغییر در ماهیت کسب‌وکار خود، برای تطبیق با نیازهای ذی‌نفعان ریبرندینگ خود را اعلام کرد.

تنوع

امروزه تنوع اهمیت ویژه‌ای دارد، زیرا مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها این روزها در نظر دارند فراگیرتر و از نظر اجتماعی مسئولیت‌پذیر باشند. کریستی پرویت هینز، مشاور توسعه رهبری، منابع انسانی و تنوع، می‌گوید: «این تصور که دو رئیس بهتر از یکی هستند، تنها زمانی کار می‌کند که به هر دوی آن‌ها گوش داده شود و هر کدام از آن‌ها چیزهای متفاوتی برای گفتن داشته باشند. تنوع، زمانی که با همکاری همراه باشد، نوآوری و مجموعه مهارت‌های گسترده‌تری را برای شرکت تضمین می‌کند.»

در شرایط روز جهانی که تغییرات متنوع و سریع از ویژگی‌های برجســته آن اسـت، بنگاه‌های بـزرگ و موفــق امــروز دنیــا در روند رشــد خود، راهبرد تنوع‌گرایی را تجربه کرده‌اند. پاسخگویی به نیاز چندگانه مشتریان، توسعه تــوان اقتصــادی، همجوشی و توسـعه فرهنگی و انعطاف‌پذیـری بیشـتر از جملـه دلایـل به کارگیـری راهبــرد تنوع‌گرایی در گروه وطن‌زرین است.

منبع:

https://www.uschamber.com/co/start/strategy/successful-businesses-common-characteristics

*******

درباره گروه وطن‌زرین

گروه صنعتی وطن زرین با چهل سال قدمت با استفاده از آخرین و مجهزترین فناوری‌های روز دنیا تا کنون موفق به راه‌اندازی و بهره‌برداری از ده‌ها سایت تولیدی و خدماتی، در چهار دسته متنوع کسب و کار شده است.

  • صنعت کالاهای تند مصرف (FMCG)
  • صنعت آبزی پروری
  • فروش مستقیم
  • صنعت IOT

 حوزه‌های فعالیت ناهمگون، تعدد کسب و کار ، گستره جغرافیایی و توجه به مولفه‌های توسعه پایدار موجب شده تا فرصت‌های مناسبی برای توانمنـدسـازی جامعه، کسب تجربه‌های نو و توسعه توانمندی‌های فردی کارکنان ایجاد شود.

گروه وطن‌زرین مفتخر است که پس از تلاش‌های مداوم تیم رهبـری و کارکنان شـایسته خود، رهبری بازار را در بخش‌های تولید غذای آبزیان و محصولات سلولزی در اختیار دارد و با استفاده از منابع موجود و کارکنان پـرتلاش، در جهت دستیابی به مـوفقیت‌های بیشتر و رسالت جهانی خود در حرکت است.

برای اطلاعات بیشتر و آگاهی از برندهای گروه  وطن‌زرین و دنبال کردن اخبار این گروه به وبسایت https://www.vatanzarin.com/fa/ مراجعه کنید.

روابط عمومی گروه وطن‌زرین: نگار باقری

شماره تماس: ۰۲۱۸۸۶۴۳۲۹۸   داخلی:۱۰۷

ایمیل: ne.bagheri@vatanzarin.com

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.