×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

بازار گواهی سپرده کالایی بورس کالای ایران در هفته سوم خرداد ۱۴۰۲ میزبان معامله نزدیک ۱۰ میلیون ورق بهادار مبتنی بر کالا به ارزش بیش از ۳۱۹ میلیارد تومان بود. تمام سکه طلا از لحاظ ارزش معاملات و سیمان از نظر حجم معاملات برتر از سایر دارایی ها، در جایگاه نخست ایستاد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از کالاخبر ، ۹ میلیون و ۹۶۰ هزار و ۲۰۲ ورق بهادار مبتنی بر کالا به ارزش بیش از ۳۱۹ میلیارد تومان در بازار گواهی سپرده کالایی در بورس کالا در هفته گذشته معامله شد.

در هفته منتهی به ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ بیش از ۶۳۲ هزار و ۹۰۰ گواهی سپرده تمام سکه طلا به ارزش بیش از ۱۸۷ میلیارد تومان منعقد شد که این دارایی پایه، با سهم ۷ درصدی در حجم و ۵۹ درصدی در ارزش، جایگاه دوم را در حجم و نخست را در ارزش به خود اختصاص داد.

در جریان معاملات هفته گذشته، ۱۱۸ هزار و ۲۷۶ اوراق گواهی سپرده شمش طلا در حالی منعقد شد که این دارایی پایه ارزش بیش از ۴۰.۸ میلیارد تومان را ثبت کرد.

اوراق مبتنی بر شمش طلا با کسب سهم یک درصدی در حجم معاملات در جایگاه پنجم بعد از سیمان، تمام سکه طلا، زعفران و شیشه ایستاد، در حالی که این دارایی با کسب سهم ۱۳ درصدی از ارزش معاملات بعد از تمام سکه و شیشه در جایگاه سوم ایستاد.

سیمان با ثبت معامله ۸ میلیون و ۱۸۳ هزار گواهی سپرده، رتبه نخست از نظر حجم را به ثبت رساند و ارزش معاملات این دارایی نزدیک ۸ میلیارد تومان شد. سهم این دارایی از حجم کل معاملات ۸۲ درصد بود که از لحاظ حجم در جایگاه نخست ایستاد.

ارزش معاملات ۵۸۹ هزار و ۳۲۳ گواهی سپرده زعفران بیش از ۲۲.۷ میلیارد تومان بود و ارزش معاملات ۴۳۰ هزار و ۵۹۹ گواهی سپرده شیشه نیز بیش از ۶۰ میلیارد تومان شد. زعفران از نظر حجم با سهم ۶ درصدی در جایگاه سوم و از نظر ارزش با سهم ۷ درصدی در رتبه چهارم ایستاد، درحالی که شیشه به لحاظ حجم با سهم ۴ درصدی در جایگاه چهارم قرار گرفت و از نظر ارزش با کسب سهم ۱۹ درصدی دوم شد.

در هفته ای که گذشت، معامله ۶ هزار و ۱۰۱ گواهی سپرده برنج به ارزش بیش از ۳۷۲ میلیون تومان در بازار مالی بورس کالا نیز به ثبت رسید. همچنین ۳ گواهی سپرده زیره سبز به ارزش نزدیک ۷۵۳ هزار تومان منعقد شد.

۱۰ میلیون گواهی سپرده در بورس کالا دست به دست شد
۱۰ میلیون گواهی سپرده در بورس کالا دست به دست شد
۱۰ میلیون گواهی سپرده در بورس کالا دست به دست شد

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.