×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
یک هفته با بورس کالا

در هفته گذشته اظهارنظرهای مختلفی در حوزه بورس کالای ایران صورت گرفت که از مهم ترین عناوین آن ها می توان به”کمک به تعادل بازار خودرو با رشد و استمرار عرضه ها در بورس”،”شفافیت بورس کالا دست مافیای خودرو را قطع می‌کند”،”معامله ۱۰ هزار دستگاه پژو ۲۰۷ در بورس کالا” و “افزایش حجم و ارزش معاملات بازار فیزیکی بورس کالا” اشاره کرد.

کمک به تعادل بازار خودرو با رشد و استمرار عرضه ها در بورس

به گزارش کیوسک خبر به نقل از کالاخبر ،نماینده مردم کازرون در مجلس با بیان اینکه موافق عرضه خودرو در بورس کالا هستم، گفت: تجربه همه مدل های فروش خودرو بیانگر آن است که باید در این حوزه به سمت اقتصاد بازار و نظارت و سیاست گذاری به جای دخالت دولت در بازار برویم؛ از این رو به منظور تعادل بخشی به بازار و قیمت ها، رشد و استمرار عرضه ها در بورس می تواند راهگشا باشد.

فریدون عباسی تصریح کرد: شیوه عرضه خودرو در بورس توانسته به دلیل حذف رانت ها جذاب گذشته، دست دلالان را قطع کند و خودرو با قیمت متعادل تری به دست مصرف کننده برسد.

وی افزود: خودرو وسیله ای برای رفاه و آسایش مردم است و نباید با قیمت بالا به آن ها عرضه شود از این رو رشد و استمرار عرضه ها در بورس می تواند در این حوزه کمک کننده باشد.

شفافیت بورس کالا دست مافیای خودرو را قطع می‌کند

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ابراز امیدواری کرد به کمک شفافیت بورس کالا و عرضه خودروها در این بازار، دست مافیای خودرو قطع شود که در این حوزه با مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه مجلس از سال آینده طبق قانون، کل خودروها در بورس کالا عرضه می‌شود.

حسین بامیری اظهار کرد: ورود خودرو به بورس، شیوه موفقی برای تعادل بخشی به عرضه و تقاضای خودرو در کشور بود؛ چراکه با حذف قیمت‌گذاری دستوری به مرور واسطه‌ها و دلالان از چرخه خرید و فروش حذف می‌شوند و خودرو با قیمت واقعی و متعادلی به دست مردم می‌رسد.

وی بیان کرد: موافق عرضه خودرو در بورس کالا هستم و امیدوارم این اقدام مهم به دلیل شفافیت و رقابت، دست مافیای خودرو را در این حوزه قطع کند و بتواند به ارتقای کیفیت صنعت خودرو در کشور که مطالبه مردم و مجلس است کمک کند.

معامله ۱۰ هزار دستگاه پژو ۲۰۷ در بورس کالا

در روز دوم اسفند ماه در تالار خودرو، ۱۰ هزار دستگاه پژو ۲۰۷ در بورس کالا معامله شد.

هر دستگاه پژو ۲۰۷ دستی سفید در بورس کالا با قیمت میانگین ۴۹۳.۴ میلیون تومان فروخته شد؛ کمترین قیمت مچ شده ۴۹۳ میلیون تومان بود و برای ۱۰ هزار دستگاه پژو عرضه شده، ۴۴ هزار و ۳۷۹ دستگاه تقاضا شکل گرفت.

قیمت تمام شده پژو ۲۰۷ دستی سفید در بورس کالا، قیمت کشف شده به علاوه ۱۵ درصد مالیات و عوارض قانونی، ۴.۳۷۱ میلیون تومان هزینه بیمه، پلاک و شماره گذاری و سایر هزینه‌های جزیی است.

افزایش حجم و ارزش معاملات بازار فیزیکی بورس کالا

آمار معاملات بورس کالای ایران در بهمن‌ماه امسال نشان می دهد، ۱۰ میلیون و ۳۹۹ هزار و ۵۷۰ تن انواع کالا و محصول و ۱۰ هزار و ۷۳۰ دستگاه خودرو به ارزش بیش از ۱۰۵ هزار و ۵۷ میلیارد تومان در بازار فیزیکی فروخته شد که نسبت به دیماه از لحاظ حجم، افزایش ۱۸.۵ درصدی و از لحاظ ارزش معاملات با افزایش ۱۳.۵ درصدی روبه‌رو شد.

در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران در بهمن امسال، یک میلیون و ۷۴۵ هزار و ۳۵ تن انواع کالا و محصول به ارزش بیش از ۳۱ هزار و ۴۸۹ میلیارد تومان در دو بخش داخلی و صادراتی معامله شد.

همچنین تالار محصول‌های صنعتی و معدنی در بهمن امسال میزبان دادوستد ۸ میلیون و ۵۹۷ هزار و ۴۲۹ تن انواع کالا و محصول و ۱۰ هزار و ۷۳۰ دستگاه خودرو به ارزش نزدیک ۷۲ هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان بود.

در بازار فرعی نیز ۵۷ هزار و ۱۰۵ تن انواع کالا و محصول (به ارزش هزار و ۱۰۸ میلیارد تومان) فروخته شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.