×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
یکپارچه سازی اطلاعات گردشگری با رونمایی از سامانه مدیریت هوشمند

سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش از رونمایی سامانه یکپارچه سازی مطابق با قوانین و ایجاد پنجره واحد در راستای الکترونیکی شدن فضای کسب و کارها در جزیره کیش خبر داد.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مرتضی رمضانی در آئین رونمایی از پنل کاربردی ورود اطلاعات گردشگری مراکز پذیرایی در سامانه “مدیریت هوشمند جزیره کیش” گفت: همه رستوران ها، مراکز پذیرایی، اقامتی و هتل ها باید پیوست هوشمند سازی داشته باشند چرا که تبلیغات و بازاریابی در آینده، هزینه تمام شده محصولات را افزایش خواهد داد.

به گفته رمضانی به دنبال آن هستیم که هزینه های تمام شده محصولات و خدمات ارائه شده را کاهش دهیم.

رمضانی اظهار داشت: سهم اقتصاد گردشگری در تولید نا خالصی داخلی در سایر کشورها در حوزه گردشگری مشخص شده است متاسفانه در سطح کلان کشور چنین سامانه ای وجود ندارد و جوامع ما مظلوم واقع شدند.

وی با بیان این که قصد داریم اقتصاد گردشگری در سطح کیش مشخص شود که در این حوزه چه سهمی را به خود اختصاص دادیم، افزود: قرار نیست کیش محلی برای صادرات محصولات باشد در صورتی که هر گردشگر خارجی که وارد کشور، جزیره کیش می شود بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار صادرات خدمات گردشگری محسوب می شود و تاثیر گذار بر تراز اقتصادی منطقه آزاد خواهد بود.

سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش برگزاری جشنواره ها و رویدادهای مختلف را مستلزم تدوین برنامه های کاربردی و اجرایی دانست و گفت: سازمان با هدف رونق گردشگری و اقتصادی همراه با بخش خصوصی اعم از بازاریان و سایر جوامع است و به تمام جوامع نیز اعلام شده تا برنامه های خود را در حوزه های مربوطه اعلام کنند.

مرتضی رمضانی تاکید کرد: سامانه که طراحی شده ضمن این که مباحث مالیاتی و اهرم فشار بر جوامع نیست بلکه در بازه دو ماه آینده به طور حتم تسهیل گر صدور مجوز ها در حوزه های کسب و کارهای گردشگری خواهد شد.

رمضانی خاطر نشان کرد: چنین اقدام ارزشمندی مقدمه ای است تا بتوانیم آمار و ارقامی از محصولات و خدمات جوامع با پیوست نظارتی از نظر این که کدام رستوران خدمات مطلوب تری از دید مشتری ارائه می دهد و سایر استاندارد سازی، درجه بندی و نرخ گذاری توسط جوامع محقق شود.

وی با بیان این که در حوزه گردشگری برنامه های منسجم و مدونی در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: مطالعات آسیب شناسی در رابطه با مشکلات موجود در ایر لاین ها انجام شده است و تا دو هفته آینده جلساتی را با هدف رفع مشکلات پیش رو با شرکت های هواپیمایی برگزار خواهیم کرد.

مرتضی رمضانی با اشاره به این که ریشه مشکلات باید با ارائه راه کارهای علمی حل شود، تصریح کرد: به دنبال ایجاد هابی از آشیانه تعمیر هواپیماها را در قالب پیشنهاد ارائه کردیم تا بتوانیم ایر لاین ها را برای نگهداری هواپیماهای خود به کیش جذب کنیم تا این مشکلات برای همیشه حل شود.

رمضانی بیان داشت: برنامه های تدوین شده در حوزه های گردشگری، پذیرایی و اقامتی با حضور بخش خصوصی در نشست های متعدد تهیه شده است و در اسرع وقت برای آگاهی عموم مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

آئین رونمایی از پنل کاربردی ورود اطلاعات گردشگری مراکز پذیرایی در سامانه “مدیریت هوشمند جزیره کیش” با حضور فعالان جامعه مراکز پذیرایی امروز پنجشنبه ۱۳ مرداد در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین االمللی کیش برگزار شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.