×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

شرکت سامسونگ الکترونیکس اعلام کرد که جدیدترین یخچالِ فریزر پایین عریض این شرکت، برای نخستین بار با استانداردهای رتبه‌بندی انرژی «A» اتحادیه اروپا عرضه می‌شود.

کیوسک خبر ـ یخچال فریزر جدید سامسونگ با نام مدل RB6000D، به تازگی در رویداد جهانی Welcome to BESPOKE AI معرفی شده است. این رویداد، سوم آوریل سال جاری میلادی در غرفه‌های les Pavillon des Étangs پاریس برگزار شد و میزبان جدیدترین مجموعه لوازم خانگی هوشمند این شرکت بود.

با اینکه مدل جدید به طور مستقل رتبه انرژی بالایی کسب کرده است؛ اما، قابلیت‌های اتصال از طریق Wi-Fi آن، با همکاری پلتفرم SmartThings Energy، امکان صرفه‌جویی بیشتر را نیز فراهم می‌کند.

موهیونگ لی، معاون اجرایی و مدیر تیم تجربه مشتری بخش لوازم دیجیتال (DA) شرکت سامسونگ در این مورد می‌گوید: «با توجه به اهمیت روزافزون بهره‌وری انرژی برای مصرف‌کنندگان، سامسونگ محصول جدید خود را برای دوران مدرن عرضه می‌کند. ما با تکیه بر تلاش‌های قابل توجه در بخش تحقیق و توسعه، توانسته‌ایم علاوه بر حفظ کیفیت و ویژگی‌های شناخته‌شده محصولات سامسونگ برای مصرف‌کنندگان جهانی، امکان صرفه‌جویی بیشتر در مصرف انرژی را نیز فراهم آوریم. ما اطمینان داریم که کاربران می‌توانند از مزایای این یخچال جدید در زندگی روزمره خود بهره‌مند شوند.»

گفتنی است که محصول تازه سامسونگ، موفق شده رتبه‌بندی انرژی «A» را بر اساس استانداردهای اتحادیه اروپا کسب کند. این اولین باری است که تاییدیه مصرف بهینه، به مدل‌های فریزر پایین عریض شرکت سامسونگ تعلق می‌گیرد. این شرکت با استفاده از راهکارهای منحصربه‌فرد خود، مصرف انرژی این یخچال را  55.9درصد در مقایسه با مدل‌های معمولی کاهش داده است. به خصوص بهره‌مندی از کمپرسور اینورتر دیجیتال هوشمند در این دستگاه، نقش کلیدی در دستیابی به رتبه «A» مطابق با استانداردهای انرژی اتحادیه اروپا ایفا می‌کند.

کمپرسور اینورتر دیجیتال جدید با راندمان بالا، برای افزایش کارایی به طور هوشمندانه‌ای بازطراحی شده است. این طراحی مجدد، باعث افزایش شعاع چرخش اجزای داخلی کمپرسور شده و در نتیجه، میزان لَختی یا اینرسی (inertia) آن را نسبت به کمپرسورهای معمولی  4.1برابر افزایش داده است. افزایش لَختی به این معناست که کمپرسور می‌تواند برای مدت طولانی‌تری نیرو را حفظ کند. بنابراین، با حفظ دمای مطلوب در فضای یخچال، انرژی کمتری مصرف می‌شود. البته به لطف فناوری کنترل جدید، این کمپرسور تا پنج برابر کم‌صداتر از مدل‌های معمولی عمل کرده و به کاهش سطح صدای تولید شده نیز کمک فراوانی می‌کند.

علاوه بر این موارد، یخچالِ فریزر پایین عریض سامسونگ از حالت صرفه‌جویی در انرژی پلتفرم SmartThings Energy پشتیبانی می‌کند که قادر است مصرف انرژی را تا ۱۵ درصد کاهش دهد. حالت انرژی مبتنی بر هوش مصنوعی این پلتفرم تحت عنوان SmartThings AI Energy Mode نیز به کاربران امکان می‌دهد تا به راحتی مصرف برق روزانه، هفتگی و ماهانه دستگاه‌هایشان را بررسی کرده و حتی مبلغ قبض برق ماهانه خود را نیز تخمین بزنند. در صورتی که مصرف کاربر از حد تعیین‌شده فراتر برود، این حالت به طور پیشگیرانه در مصرف انرژی صرفه‌جویی خواهد کرد.

این حالت با در نظر گرفتن میزان استفاده و دمای محیط، سرعت کمپرسور و دفعات چرخه یخ‌زدایی را بهینه می‌کند تا از تازگی و ماندگاری طولانی‌تر مواد غذایی در یخچال اطمینان حاصل شود.

سامسونگ همچنین در طراحی و ظرفیت این مدل نیز، عملکردی رقابتی داشته است. به منظور استفاده حداکثری از فضای داخلی یخچال‌های جدید با عرض بیشتر، سامسونگ از فناوری SpaceMax بهره برده است. این فناوری که از ویژگی‌های برجسته یخچال‌های سامسونگ به حساب می‌آید، با استفاده از دیواره‌های نازک بدنه و عایق‌بندی با کارایی بیشتر، حجم فضای داخلی را افزایش می‌دهد و در عین حال، دمای مطلوب را به طور مداوم در محفظه‌ها حفظ می‌کند. البته افزایش فضای داخلی، به لطف طراحی جمع و جور دستگاه، تاثیری روی ابعاد بیرونی نداشته و کاربران همچنان می‌توانند از فضای بیشتری در آشپزخانه خود بهره‌مند شوند.

فراتر از کارایی و ظرفیت نگهداری مواد غذایی مختلف، این مدل جدید با طراحی شیک خود، به زیبایی خانه‌های مدرن می‌افزاید. درب کاملا صاف و دستگیره توکار آن، جلوه‌ای یکپارچه و هماهنگ به یخچال بخشیده و نورپردازی ملایم با قابلیت تنظیم دلخواه، از ایجاد روشنایی زننده جلوگیری می‌کند.

عرضه به بازار

یخچالِ فریزر پایین عریض سامسونگ با مصرف انرژی بهینه، بر اساس منطقه و بازار فروش خود در سه ظرفیت ۵۳۸ لیتر، ۵۰۸ لیتر و ۴۵۸ لیتر در دسترس قرار می‌گیرد. این محصول جدید در اروپا، کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (CIS)، خاورمیانه، آمریکای لاتین، آسیای جنوب شرقی، کانادا و آفریقا عرضه خواهد شد. همچنین انتظار می‌رود از ماه آوریل سال جاری میلادی، در اروپا و به دنبال آن در سایر مناطق نیز در دسترس کاربران قرار گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد یخچال و فریزرهای هوشمند و سایر لوازم خانگی سامسونگ، می‌توانید از وب‌سایت رسمی این شرکت به آدرس Samsung.com دیدن کنید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.