×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
گیاه‌پالایی و پاکسازی حوضچه‌های قدیمی در آغار و دالان

به گزارش کیوسک خبر به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، عبدالمحمد کوهپیمای‌جهرمی، جانشین رئیس منطقه عملیاتی آغار و دالان با اشاره به اینکه اجرای پروژه گیاه‌پالایی (Phytoremediation) و پاک‌سازی حوضچه‌های قدیمی پالایشگاه دالان با مشارکت دانشگاه شیراز و با یک میلیارد ریال هزینه در حال انجام است، گفت: در این پروژه از درختچه‌های وتیور برای حذف هیدروکربن‌های موجود در خاک استفاده می‌شود زیرا این درختچه‌ها غلظت کل هیدروکربن‌های موجود در خاک را به مقدار قابل‌توجه‌ای کاهش می‌دهند.
وی مهار پساب فرآیندی تأسیسات مرکزی آغار را (ACF) از دیگر پروژه‌های اجراشده دانست و افزود: پروژه احداث حوضچه تبخیر ثانویه برای مهار پساب فرآیندی تأسیسات مرکزی آغار (ACF) نیز هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی به‌وسیله ماشین‌آلات واحد ترابری این منطقه باارزش ریالی حدود ۴۰ میلیارد ریال در حال اجراست.
جانشین رئیس منطقه عملیاتی آغار و دالان از طرح تعویض رینگ فرسوده آب شهرک مسکونی دالان خبر داد و اعلام کرد: به‌منظور بهینه‌سازی مصرف آب، طرح تعویض رینگ فرسوده آب شهرک مسکونی دالان با همکاری واحد تصفیه‌خانه این منطقه عملیاتی تعریف‌ و دو رینگ جداگانه هر یک به طول پنج کیلومتر برای آب مصرفی و آب آشامیدنی و با ۱۲ میلیارد ریال هزینه اجرا شده است.
کوهپیمای‌جهرمی اظهار کرد: همچنین با اتصال فاضلاب فاز دو شهرک مسکونی دالان به سیستم تصفیه فاضلاب، ظرفیت پساب‌های بهداشتی تصفیه‌شده این منطقه برای آبیاری فضای سبز، روزانه ۱۵۰ مترمکعب افزایش یافت.
وی با بیان اینکه مقدار سرانه فضای سبز این منطقه ۲۷۰ مترمربع است، از ارتقای سرانه فضای سبز با کاشت حدود ۷۰۰ اصله نهال جدید خبر داد.
جانشین رئیس منطقه عملیاتی آغار و دالان ساخت آبشخور به‌ویژه در فصل گرما برای حیوانات به‌منظور حمایت از حیات‌وحش منطقه و حفظ چرخه اکوسیستم محیط و نصب تابلو با مسائل محیط زیستی را از دیگر اقدام‌های انجام‌شده در این منطقه در زمینه فرهنگ‌سازی برشمرد.
منطقه عملیاتی آغار و دالان از مناطق عملیاتی پنج‌گانه شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی است که در حوزه جغرافیایی شهرستان‌های فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین دراستان فارس قرار دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.