×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
گل‌گهر، گُل سرسبد صنایع معدنی کشور است/طرح عظیم پیش‌فرآوری و خردایش شماره دو شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر افتتاح شد

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، آیین افتتاح بزرگترین واحد پیش‌فرآوری و خردایش سنگ‌آهن در خاورمیانه به ظرفیت ۱۵ میلیون تن در سال با سرمایه‌گذاری حدود یازده هزار میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۲۱۰ نفر توسط دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور به‌صورت ویدئوکنفرانس و با حضور استاندار کرمان، مدیرعامل شرکت گل‌گهر و مسئولین شهرستان سیرجان افتتاح شد.

وزیر صمت: گل‌گهر برای کشور پارس جنوبی دیگری است

در ابتدای این مراسم، مهندس رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به افتتاح بزرگترین واحد پیش‌فرآوری و خردایش سنگ‌آهن در خاورمیانه گفت: این پروژه‌ای است که در حوزه معادن سنگ‌آهن و توسط شرکت گل‌گهر امروز افتتاح می‌شود و می‌توان گفت امروز منطقه گل‌گهر سیرجان به پارس جنوبی تبدیل شده و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری فراوانی در این بخش در حال اجرا است.

مهندس عتیقی:
نقش گل‌گهر در تولید کنسانتره و گندله کشور بی‌بدیل است

در ادامه مهندس ایمان عتیقی مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر گفت: شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر به‌عنوان‌ اولین تولیدکننده گندله و کنسانتره کشور نقش مهمی در زنجیره فولاد کشور دارد، همچنین این شرکت در دو ماه پایانی سال گذشته با کسب ٨ رکورد تولیدی توانسته نقش موثری در این زنجیره ایفا کند.

مدیرعامل شرکت گل‌گهر افزود: یکی از افتخارات این مجموعه آن است که با کاهش اثرات تحریم‌ رشد بزرگی در تولید داشته و در آبان ۱۳۹۹ نیز ابرپروژه انتقال آب خلیج‌فارس را افتتاح کرد و در ادامه این مسیر، عملیات اجرایی خط دوم و سوم انتقال آب با مشارکت گل‌گهر کلید خورد و انتقال آب از خلیج‌فارس جزو طرح‌های زیربنایی کشور بود.

وی بیان کرد: امروز بزرگترین واحد خردایش خاورمیانه با ظرفیت ١۵ میلیون تن سنگ در این منطقه افتتاح می‌شود و در واقع اجرای این طرح منجر به بهبود کیفیت و افزایش تولید داشته و نقش مهمی در تحقق شعار سال خواهد داشت.

مهندس عتیقی با اشاره به اینکه سند چشم‌انداز ١٠ ساله برای این شرکت تدوین و ظرف ٢ ماه آینده ابلاغ خواهد شد، گفت: بدون‌شک توسعه این شرکت، براساس تلاش مدیران گذشته و سهامداران رقم خورده است.

وی همچنین با اشاره به موضوع واگذاری پهنه معدنی در استان کرمان بیان کرد: یکی از مشکلات گل‌گهر، واگذاری یک پهنه معدنی است که اقدامات قانونی آن انجام‌شده اما امیدواریم با پشتیبانی دولت این واگذاری با سرعت بیشتری انجام شود، چراکه با واگذاری این پهنه، پشتیبانی از تولید نیز محقق خواهد شد.

رئیس‌جمهور:
گل‌گهر، گُل سرسبد صنایع معدنی کشور است

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور نیز پس از استماع گزارش مدیرعامل شرکت گل‌گهر گفت: خوشحالیم که پروژه خردایش سنگ‌آهن در گل‌گهر امروز افتتاح می‌شود و ابرپروژه انتقال آب خلیج‌فارس نیز که بسیار مهم و سرنوشت‌ساز برای شرق کشور بود مدتی پیش افتتاح شد که من اسم این خط را خط امید گذاشتم؛ چون مایه امید برای آبادانی شرق کشور خواهد شد. امروز استان کرمان و یزد از این خط بهره‌مند می‌شوند و در ادامه خراسان جنوبی، رضوی و اصفهان و در نهایت استان سیستان و بلوچستان می توانند از آب دریای عمان استفاده کنند.

رئیس‌جمهور افزود: گل‌گهر، گل سرسبد در زمینه صنایع معدنی و احیای معادن است. گل‌گهر هم در کنسانتره و هم در گندله آهن و آهن اسفنجی نقش بسیار زیادی دارد و درصد قابل‌توجهی هم در تولید نقش دارد. امسال در سال پشتیبانی از تولید، همه باید تلاش کنیم موانع را کم و پشتیبانی‌ها را برای تولید زیادتر کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.