×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
گسترش صنایع تکمیلی در پتروشیمی راه افزایش اشتغال است

رئیس هیأت مدیره بازرگانی پتروشیمی گفت: در صنعت پتروشیمی‌ هم هرچه به سمت پایین‌دست حرکت می‌کنیم، با تنوع بیشتری از محصولات روبه‌رو می‌شویم و طبیعتا راحت‌تر هم می‌شود تحریم‌ها را مدیریت کرد.

به گزارش کیوسک خبر، سید علی نواب فر، رئیس هیأت مدیره شرکت بازرگانی پتروشیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه شرکت بازرگانی پتروشیمی یک نقش حیاتی را برای همه پتروشیمی‌ها ایفا می‌کند افزود: پتروشیمی راه حل مواجهه با تحریم‌ها را در خودش پیدا کرده است. نفت را به دلیل اینکه ماهیت آن با ایران گره خورده است خیلی راحت‌تر می‌توانند محدود کنند ولی پتروشیمی‌ها به دلیل اینکه می‌توانند دچار تغییرات ماهیتی شوند تحریم‌پذیری‌شان سخت‌تر است.

وی افزود: در صنعت پتروشیمی هم هرچه به سمت پایین‌دست حرکت می‌کنیم، محصولات گسترده‌تر و با تنوع بیشتری روبه‌رو می‌شویم و طبیعتاً راحت‌تر هم می‌شود تحریم‌ها را مدیریت کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در زمینه اشتغال افزایش نیز هرچه صنایع تکمیلی در صنعت پتروشیمی گسترش یابد می‌توان انتظار داشت که اشتغال نیز بالا رود.

نواب‌فر تصریح کرد: از ظرفیت کشورهای همسایه باید بیشترین استفاده را برای دور زدن تحریم‌ها کنیم. هرچند الآن به خاطر سیاست‌های اصل ۴۴ از دولتی بودن شرکت‌های پتروشیمی تمرکز زدایی شده است، ولی همچنان شرکت بازرگانی پتروشیمی بالارین ظرفیت صنعت پتروشیمی را دارد و به همین منظور هم دفاتر خارجی متعددی دارد. در حال حاضر دفتر بازرگانی در اروپا، شرق و جنوب شرق آسیا فعال است.

همچنین محمد ملکشاهی، سرپرست و عضو هیأت مدیره شرکت بازرگانی پتروشیمی ادامه داد: در خصوص ارتباط با همسایه‌ها، ما به اکثر کشورهای همسایه به استثنای کشورهایی که خودشان صادرکننده هستند صادرات داریم ولی به عراق، ترکیه و عمان استفاده می‌کنیم از ظرفیت کشورهای همسایه در دور زدن تحریم‌ها استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه عمده صادرات به چین و هند هست، افزود: محصولات پتروشیمی ما به طور اختصاصی تحریم هستند که صادرات ما به اروپا را سخت کرده است و علی رغم اینکه چند شرکت آنجا داریم رغبت به کار کردن با آنها نداریم.

ملکشاهی تصریح کرد: با شرکت‌های اسمی و تراستی بالغ بر ۳۰ شرکت فعال داریم که کار صادرات فروش و انتقال فروش را انجام می‌دهند.

عضو هیأت مدیره شرکت بازرگانی پتروشیمی گفت: همانطور که می‌دانید شدیدترین تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی زمانی بود که سازمان ملل هم ایران را تحریم کرد و در آن شرایط هم بازرگانی پتروشیمی ۱۴.۵ میلیارد یورو ارز وارد کشور کرد که اعم از اقساط فاینانس، خرید تجهیزات و تحویل به بانک مرکزی بوده است.

وی ادامه داد: اولین شرکت‌هایی که مشمول تحریم‌ها شد، حتی قبل از نفت، محصولات پتروشیمی و شرکت بازرگانی پتروشیمی بود که هم جزو تحریم‌های اُفک، و هم جزو تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفت که البته می‌توان گفت خوشبختانه تحریم‌ها هیچ تأثیری بر فروش ما نگذاشته است و البته در انتقال ارز ما را با مشکل مواجه کرده که در آن هم راهکارهایی پیدا شده است

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.