×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

وزیر ورزش و جوانان با بیان این که تغییر در ورزش طبیعی است، گفت: خیلی خوب است که در مدیریت وزارت ورزش از ورزشی‌ها استفاده شود، اما در این راستا معذوراتی وجود دارد.

به گزارش کیوسک خبر، سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان امروز دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت «هفته تربیت بدنی و ورزش» و در محوطه باز آکادمی ملی المپیک برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ها و برنامه های این وزارتخانه پاسخگوی پرسش نمایندگان رسانه ها بود.

کاهش هزینه های درمان با همگانی ورزش

وی که با لباس یکدست ورزشی در این نشست خبری حاضر شد در آغاز گفت: همه وظیفه داریم بعد همگانی ورزش را دنبال کنیم، ما با حرکت به دنیا می آییم و با حرکت هم زندگی می کنیم، اما کیفیت حرکت به فعالیت مدیران بستگی دارد و ما بر خود وظیفه می دانیم که این مهم را مد نظر قرار دهیم. کاهش هزینه های درمان هم از نتایج مهم توجه به ورزش همگانی است که بسیار باید مدنظر قرار بگیرد.

اهمیت مدال آوری در ورزش قهرمانی

وزیر ورزش با تاکید بر بعد قهرمانی ورزش خاطرنشان کرد: همه مدال آوری را دوست دارند و این مهم را در میادین بین المللی دنبال می کنند، ورزشکاران باید به ورزش حرفه ای بپردازند و امیدوارم در سالی که پیش رو داریم این موارد مورد توجه قرار بگیرد.

ارائه گزارش عملکرد به رئیس جمهور

سجادی با اشاره به برنامه تدوین شده برای هفته تربیت بدنی تصریح کرد: ١۴ هزار هیات ورزشی در کشور داریم، برنامه خوبی برای آنها پیش بینی شده ، قرار است به زودی گزارشی از عملکرد ١۴ ماهه خود به ریاست محترم جمهور ارائه دهیم. در این دیدار درخواست خود را در مورد تجهیزات ورزشی با اقای رئیسی مطرح می کنیم که امیدواریم نتیجه آن منجر به دستاوردهای خوبی برای هیات ها شود.

در هفته تربیت بدنی یک رکورد را خواهیم شکست

وزیر ورزش با بیان اینکه در هفته تربیت بزنی یک رکورد را خواهیم شکست، یادآور شد: در یک سال گذشته ۶٧٠٠ رویداد ورزشی برگزار کردیم که می خواهیم آن را به ٧ هزار رویداد افزایش دهیم. در مورد سرانه ورزشی به عدد ٢ میلیون متر مربع رسیده ایم که مورد هدف بوده است.

۳۵ میلیارد تومان هزینه جام پرچم!

سجادی با اشاره به جام پرچم گفت: رویدادی طرحی شده در رشته مینی فوتبال و با نام جام پرچم که حداقل ٣۵ میلیارد تومان هزینه لازم داشت که تامین شده است. تیم ها در استانداردهای تعریف شده توسط انجمن مینی فوتبال در این رویداد شرکت می کنند که حداقل تا دو ماه دیگر ادامه خواهد داشت. بیش از ٢٧ هزار تیم مینی فوتبال در کشور داریم که در این رویداد شرکت دارند.

وی در ادامه پاسخگوی پرسش خبرنگاران در موارد مختلف بود.

دلیل تغییر در مدیریت استقلال و احتمال جابجایی در پرسپولیس

در ابتدا پرسشی در رابطه با تغییرات دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مطرح شد که سجادی در پاسخ به آن گفت: تغییر مسئله بدی نیست، بررسی هایی که در مورد باشگاه ها می شود از نظر قانونی برای ما قابل احترام است، در مورد پرسپولیس هنوز موردی به من گزارش نشده است. برای تغییرات، تصمیم گیری در هیات مدیره انجام می شود. واگذاری دو باشگاه آغاز شده و ادامه خواهد داشت، تغییر در ورزش مرسوم است، از زحمات سردار آجرلو تشکر می کنم.

صحبت های من تحریف شده بود

سجادی به نشست اخیر با روسای فدراسیون های ورزشی که در آن صحبت هایی در رابطه با اعتراضات اخیر هم مطرح شد، اشاره داشت و گفت: ورزش پدیده اجتماعی و مردمی است، در آن جلسه من صحبت هایی مطرح کردم اما صحبت های من تحریف شد، اصل حرف این بود که در دوره دفاع مقدس ورزشکاران و به ویژه فعالان ورزش های رزمی حضور پررنگ داشتند، حتی در نیروی انتظامی و راهور؛ کمک ورزش در عرصه های مختلف قابل توجه بوده است. در این نشست تاکید کردم که ورزش پابه پای سایر اتفاقات است، در این میان برخی اظهارنظرهایی داشتند که از آنها در خارج از کشور سواستفاده شد، خواستم یادآوری کنم که ورزشکاران در اتفاقات مختلف مانند سیل و زلزله مشارکت داشته اند.

برای استفاده از ورزشی ها معذوریت داریم

وزیر ورزش تاکید کرد: درباره بکارگیری نیروها باید عنوان کنم که ورزش خانه ورزشی هاست. این را بارها گفته‌ام. خیلی خوب است که در مدیریت وزارت ورزش از ورزشی ها استفاده شود، اما معذوراتی وجود دارد. به هر حال نقد می‌شود و تحریف هم صورت می‌گیرد. جاییکه بتوانیم از ورزشی ها استفاده می‌کنیم.

پیگیر صادر نشدن روادید ورزشکاران ایران هستیم

«اتفاقات اخیر در ایران روی تصمیم خیلی از تیم های خارجی برای سفر به ایران تاثیر گذاشته و حتی صدور ویزا برای نمایندگان کشورمان را با مشکل مواجه کرده است، وزارت ورزش برای جلوگیری از ادامه این مشکل چه تدبیری دارد؟»، این پرسش خبرنگار مهر بود که وزیر ورزش در پاسخ به آن گفت: بله، در کشتی، جانبازان و … مشکلاتی برای صدور ویزا داشتیم، تلاش می کنیم که این موارد را بررسی کنیم، در مورد بازی در کشور ثالث هم هنوز گزارشی به بنده اعلام نشده است. اما تمهید مقدمات می کنیم، باید در نظر داشته باشید که هر رویداد بین المللی یک مرجع دارد که قابل مذاکره است، حتما پیگیر موضوع خواهیم بود تا اتفاقات خوبی رقم بخورد.

برای کمک به قطر باید از چند سال قبل اقدام می کردیم

وزیر ورزش در پاسخ به این پرسش که «در راه جام جهانی قطر کمک حال ایران بود، آیا این همکاری ها در سایر زمینه ها ادامه خواهد داشت؟»، گفت: به تعاملات مان در آسیا اعتقاد و اطمینان داریم، اما ما ١۴ ماه است که آمده ایم، اگر می خواستیم از ظرفیت دوحه بیشتر استفاده کنیم باید به دو سه سال قبل بازمی گشتیم، اگر به دنبال دستاورد از مسابقات دوحه بودیم باید از دو سه سال قبل اقدام می شد در این راستا که در جنوب کشور پذیرای برخی تیم های جام جهانی و دیدارهای تدارکاتی باشیم.

وی ادامه داد: در ١۴ ماه گذشته ستادی به ریاست آقای مخبر تشکیل شد. وزرا و مسئولان مختلف در این ستاد عضویت دارند، اقای کلهر به نمایندگی از وزارت ورزش در رابطه با بحث بلیت فروشی و شرایط ورزشگاه ها و … برای جام جهانی در این نشست شرکت داشت. تلاش داشتیم همکاری های لازم و دوجانبه را با قطر داشته باشیم.

می توانیم میزبان کشورهای اروپایی باشیم!

وی تاکید کرد: اما یکی از مسابقات بزرگ در حوزه خلیج فارس جام جهانی است، در حوزه خلیج فارس کشورها میزبان رویدادهای زیادی هستند. جام جهانی یکی از بهترین هاست اما آخرین نیست. باید تعامل لازم را داشته باشیم و از ظرفیت جنوب کشور بهره ببریم، باید برنامه ریزی لازم را داشته باشیم، حتی می توانیم به خاطر شرایط جوی جنوب کشور، میزبان کشورهای اروپایی در زمستان باشیم.

سرباز قهرمانان در آموزش و پرورش

سجادی در مورد تعامل با وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: به صورت نامحدود قهرمانانی که واجد شرایط سرباز قهرمان هستند، پس از بررسی شرایط شان و معرفی وزارت ورزش می توانند در وزارت آموزش و پرورش به عنوان مربی تربیت بدنی خدمت کنند.

تعداد کارمندان فدراسیون ها بالاست

وزیر ورزش در مورد بودجه فدراسیون ها و میزان پرداختی وزارت ورزش به آنها گفت: توجه به منابع مالی رکن اصلی کار ماست، اما حدود ٧٠ درصد منابع مالی فدراسیون ها صرف حقوق و مزایا می شود یعنی اینکه تعداد کارمندان بالاست، نمی شود به کارمندان در پرداخت حقوق بی توجه بود، این مسئله در کنار تورم و افزایش نرخ دلار مشکل ساز شده است. بنا این بود نظمی حاکم کنیم و به نسبت بودجه ای که از سازمان برنامه ریزی و بودجه می گیریم به فدراسیون ها پرداختی داشته باشیم، بین مان توافق شد که تا شهریور شش – دوازدهم (نصف) بودجه فدراسیون پرداخت شود که انجام شده است در حالیکه دریافتی خود وزارت این اندازه نبوده است.

سجادی در این رابطه خاطرنشان کرد: دلیلی ندارد بودجه در وزارت ورزش بماند، مشکل در میزان دریافتی و پرداختی و تفاوت آن است، در این زمینه هنر مدیدیت مالی هم مهم است، ما تلاش می کنیم انضباط مالی ایجاد کنیم اما فدراسیون ها هم به فکر درآمدزایی، استفاده از تبلیغات یا بهره گیری از کمک خیرین باشند.

وعده دو برابر کردن بودجه کمیته ملی المپیک

وی از تدبیر ویژه مالی برای بودجه سال ١۴٠٢ خبر داد و تاکید کرد: با توجه به رویدادهای مهم سال آینده و اینکه بازی های آسیایی انتخابی المپیک در خیلی از رشته ها را همزمان داریم، تلاش می کنیم بودجه کمیته ملی المپیک «دو برابر» شود. در بسیاری از رشته ها حضور متوالی و مدام در مسابقات برای افزایش رنکینگ کمک حال و تعیین کننده است بنابراین باید سعی کنیم منابع مالی تامین شود.

توجیه جداسازی ورزش همگانی؛ ورزش، ورزش است!

در ادامه این نشست خبری سجادی در مورد ورزش همگانی و جداسازی صورت گرفته در فدراسیون ورزش های همگانی توضیح داد و گفت: در طول سال‌های قبل برخی رشته‌ها زیر مجموعه فدراسیون همگانی قرار گرفتند. ما بررسی کردیم تا ببینیم کدام رشته‌ها ظرفیت فدراسیون شدن را دارند. ما به زودی چندین انجمن مستقل خواهیم داشت و حق آمادگی جسمانی هم این بود که فدراسیون شود. اگر من را به عنوان مدیر ورزشی قبول کنید ، این اتفاق خوبی است. این دو در کنار هم هستند. ورزش، ورزش است و فرقی ندارد چگونه باشد. هدف ما توسعه ورزش است و این تقسیم بندی ها برای آن است که رسالتی روی زمین نماند.

صدور حکم مدیریت سرخابی ها وظیفه من است

«شما تاکید داشتید که تغییرات سرخابی ها و حیطه اختیارات هیات مدیره است اما صدور حکم با شماست؟»، وزیر ورزش گفت: این از حوزه اختیارات وزیر ورزش به عنوان یک عضو هیات مدیره است، هیات مدیره سرخابی ها اعضای مختلفی دارد و من هم عضو هستم، صدور حکم جزو وظایف من است.

بی خبری از دلایل انصراف میزبانی فوتبال

سجادی همچنین از دلایل انصراف فدراسیون فوتبال برای میزبانی جام ملت های ٢٠٢٧ ابراز بی خبری کرد و گفت: از این موضوع بی اطلاع هستم، از اقای پولادگر می‌خواهم که این موضوع را پیگیری کند.

«سرپرستی» دوران بلاتکلیفی فدراسیون ها نیست

وی در مورد وضعیت بلاتکلیف برخی از فدراسیون ها هم توضیح داد و با بیان اینکه به زودی برای فدراسیون گلف هم سرپرست تعیین می شود، یادآور شد: در مورد بلاتکلیفی فدراسیون ها باید بگویم دوران سرپرستی دوران بلاتکلیفی نیست نگویید بلاتکلیفی، مگر هر کسی رئیس فدراسیون است اقتدار دارد؟ اقتدار خصوصیت ذاتی هر فرد است اما وقتی فرد با حکمی پشت یک میز قرار می گیرد، حس اطمینان بیشتری دارد. دوران سرپرستی دوران قانونی است اگر فدراسیونی شرایط برگزاری انتخابات را نداشته باشد که نباید رها شود.

پیش بینی نتیجه دیدار با آمریکا سخت است

وزیر ورزش در مورد شرایط فعلی تیم ملی فوتبال و پیش بینی از جام جهانی و به ویژه دیدار ایران و آمریکا گفت: پیش بینی سخت است به خصوص در فوتبال، ثابت شده که هر کسی بیشتر زحمت کشیده باشد نتیجه می گیرد، کی روش اردوهای کوتاه مدت را پیگیری می کند، دو مرحله اردو گذشته و اردوی سوم هم در پیش است، کم کم لژیونرها اضافه می شوند و انسجام تیمی کامل می شود.

ممکن است انرژی فوتبالیست ها کم شود

وزیر ورزش در مورد دیدار با آمریکا هم گفت: همه دوست دارند آمریکا را در جام جهانی شکست دهیم، ان شالله که این اتفاق رقم بخورد اما باید در نظر داشت که دیدار با آمریکا دیدار سوم خواهد بود یعنی انرژی ملی پوشان ممکن است برای این بازی کم شود!

ماجرای انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال

به گزارش کیوسک خبر به نقل از مهر، وی در این زمینه ادامه داد: به شخصه نسبت به این دوره جام جهانی خیلی امیدوارم، از مجموع لژیونرها ١۶ نفر الان در ترکیب تیم ملی هستند، همین تیم سریعترین صعود را داشته است. من فعال در دوومیدانی بوده اما به خودم اجازه دخالت در این رشته را نداده ام، در مورد فوتبال هم همین طور بود، اقای ماجدی به من گفت که می خواهند کِی روش سرمربی شود و اگر نشد برانکو، اگر هم با این دو گزینه خارجی به نتیجه نرسیدیم سه گزینه داخلی، اما در نهایت هیچ یک از این پنج گزینه سرمربی نشدند و اسکوچیچ سرمربی شد تا اینکه بعد از انتخابات فدراسیون نام کی روش مطرح شد و ما مخالفتی نکردیم، در حد وظایف قانونی خود کنار ورزش هستیم.

امضای روی یخ بود!

سجادی در بخشی از صحبت هایش که در رابطه با مسائل فرهنگی مطرح شد به یک موضوع اشاره کرد و گفت: از سرخابی ها در روز واگذاری آنها خواهش کردم در ورزش بانوان و چوگان فعالیت کنند اما مثل اینکه امضای روی یخ بود. امیدوارم اهدفمان محقق شود.

نحوه اعزام مدیران ورزش به جام جهانی

وزیر ورزش در پاسخ به این پرسش که ظاهرا قرار است برخی مدیران از سوی وزارت ورزش به جام جهانی اعزام شوند گفت: ما تعدادی بلیت رایگان در اختیار داریم که دو منظوره است. یعنی هم بلیت است و هم ویزا. به مسئولان ورزش اعلام کرده ایم هر کس تمایل دارد از این بلیت ها استفاده کند اما سایر هزینه ها با خودشان است.

بی اطلاعی از سانتافه فوتبالیست ها

حمید سجادی در واکنش به سوال دیگری در مورد وعده دادن سانتافه به ملی پوشان فوتبال اعزامی به جام جهانی نیز گفت: این را از شما می شنوم. ما به بازیکنان پاداش خواهیم داد اما موردی که عنوان کردید را بی اطلاع هستم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.