×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

کیف پول ریال دیجیتال پست بانک ایران همزمان با دومین روز دهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت و با حضور محمد رضا مانی یکتا مدیر نظارت بر نظام های پرداخت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ، مهندس فرهاد بهمنی عضو هیات مدیره بانک و سعید احمدی پویا مدیرعامل شرکت ققنوس رونمایی شد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران، در این مراسم که عصر روز سه شنبه ۳۰ آبان ماه سال جاری محل غرفه بانک در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، از کیف پول ریال دیجیتال پست بانک ایران به عنوان یکی از اولین بانک‌های متولی این طرح رونمایی شد.
مانی یکتا در این مراسم با اشاره یه اینکه پروژه ریال دیجیتال یکی از پروژه هایی بوده که در یکسال گذشته با جدیت ویژه از سوی بانک مرکزی پیگیری شده است، گفت: نقشی که بانک ها در این زیست بوم دارند بسیار ‌پررنگ است.
مدیر نظارت بر نظام های پرداخت بانک مرکزی، ادامه داد: پست بانک ابران یکی از بانک های متولی این طرح بوده و همکاری مناسبی با بانک مرکزی داشته است و امیدوارم این پروژه به زودی عملیاتی شود و در تسهیل پرداخت های خرد که از طریق اسکناس در جامعه انجام می شود از این پس با ریال دیجیتال جایگزین شود.
وی افزود: ریال دیجیتال ظرفیت ویژه‌ای در بخش پرداخت قرار دادهای هوشمند ایجاد می‌کند.
ریال دیجیتال، اسکناسی است که به صورت الکترونیکی توسط اداره نشر اسکناس و خزانه بانک مرکزی منتشر و بر بستر شبکه بلاکچین این بانک به نام برنا ایجاد شده و از طریق بانک‌های متولی بین کاربران توزیع می‌شود.
گفتنی است:پست بانک ایران، یکی از اولین بانک هایی است که مجوز کیف پول ریال دیجیتال را از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران دریافت کرده و آن را در دسترس مشتریان قرار داده است.
بر اساس این گزارش، دهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با موضوع «گذار به بانکداری هوشمند» به همت پژوهشکده پولی و بانکی و حمایت شرکت ملی انفورماتیک، طی روزهای ۲۹ و ۳۰ آبان ۱۴۰۲ در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما در تهران برگزار می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.