×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کمیته راهبردی مدیریت سرمایه‌گذاری در سازمان تأمین اجتماعی تشکیل می‌شود / تأمین اجتماعی از بنگاه‌داری به سوی سهام‌داری می‌رود

به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر میرهاشم موسوی در جلسه‌ای با مدیران حوزه معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری اظهار داشت: در اختیار داشتن ارزیابی دقیق و کارشناسی از شرایط کلان سازمان تأمین اجتماعی از ویژگی‌های مثبت و قابل توجه حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری است و باید حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری را در چارچوب کلان سازمان مورد توجه قرار دهیم.

وی بر لزوم طراحی برنامه عملیاتی در حوزه مذکور تأکید کرد و گفت: در جلسات کارشناسی باید به درک مشترک از حوزه اقتصادی برسیم و در مدت کوتاهی برنامه عملیاتی دقیقی برای پیشبرد کارها طراحی کنیم.

موسوی با اشاره به سرعت بالای تحولات اجتماعی که شرایط کار و فعالیت سازمان‌‎ها را تغییر می‌دهد، گفت: باید بتوانیم در برابر این تحولات قدرت تصمیم‌گیری و فعالیت موثر داشته باشیم. عدم قطعیت از دیگر مسائل مهم ناشی از دنیای در حال تحول امروز است و شاهد هستیم که درباره مسائل مختلف مرتبط با حوزه سرمایه‌گذاری و اقتصادی سازمان تأمین اجتماعی نیز، دیدگاه‌های مختلفی مطرح است و با ابهام و عدم قطعیت مواجه می‌شویم و این ابهام و عدم قطعیت درباره مفاهیم مختلف مثل اصلاحات پارامتریک و سایر مسائل نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه تأمین اجتماعی در ذات خود سازمانی پیچیده است، گفت: این سازمان علاوه بر وجه اجتماعی دارای کارکرد اقتصادی است که موجب پیچیدگی بیشتر مسائل می‌شود. لذا ما راهی جز مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی برای تامین اجتماعی نداریم و باید الزامات آن را رعایت کنیم.
در چشم‌انداز کلان و راهبردی باید به دنبال رویکردی باشیم که متفاوت با گذشته باشد چرا که ادامه راه گذشته ما را به نتایجی مشابه با وضع موجود می‌رساند که قطعا با وضع مطلوب و قابل قبول فاصله دارد.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه هیچ کاری را بدون برنامه‌ریزی پیش نخواهیم برد، اظهار داشت: برنامه‌ریزی ما با مطالعه الگوهای موفق تأمین اجتماعی و با مشارکت بدنه سازمان طراحی می‌شود.

ایشان با اشاره به تأکید مقام عالی وزارت مبنی بر مدیریت و نظارت سازمان تأمین اجتماعی بر شستا، اظهار داشت: وقتی که وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید دارد؛ شرکت‌ها با سازمان تأمین اجتماعی کار کنند، به این معنی است که شرکتهای تابعه با حوزه اقتصادی سازمان کار می‌کنند و مدیریت و نظارت بر شرکت‌ها باید توسط این حوزه انجام شود.

وی با تأکید بر تفویض اختیارات لازم در این زمینه به حوزه اقتصادی سازمان تأمین اجتماعی، گفت: هر اختیاری که در حوزه اقتصادی نیاز باشد، در چارچوب و معیار مشخص به حوزه تخصصی واگذار می‌شود و متناسب با این مسئولیت از دوستان پاسخ می‌خواهیم. نظارت و کنترل نیز براساس شاخص‌هایی انجام خواهد شد که واحدهای تخصصی اعلام و تبیین می‌کنند.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی بر لزوم بررسی راهکارهای ممکن و قابل اجرا برای تولید خدمت جهت ارائه به ذی‌نفعان و مردم از منابع در اختیار این سازمان تأکید کرد.

مهرداد محقق‌زاده، معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گزارشی از شرایط موجود و اقدامات و برنامه‌های این معاونت ارائه و اظهار داشت: در سال جاری حوزه سرمایه‌گذاری سازمان تأمین اجتماعی حدود ۱۵ درصد از منابع مورد نیاز سازمان را تأمین می‌کند و طی سال‌های اخیر شاهد افزایش سهم حوزه سرمایه‌گذاری از تأمین منابع سازمان هستیم.