×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
کمبودی در حوزه کالاهای اساسی وجود ندارد

وزیر جهاد کشاورزی از آغاز برنامه‌ریزی‌های دولت برای تأمین اقلام مورد نیاز شب عید خبر داد و گفت: تمام تلاش دولت این است که با همراهی و همکاری تشکل‌ها و اتحادیه‌ها، بازار شب عید خوب و آرامی داشته باشیم.

به گزارش کیوسک خبر، سیدجواد ساداتی‌نژاد با اشاره به برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای تأمین نیازهای مردم در آستانه سال نو، اظهار داشت: سازمان تعاون روستایی، تأمین میوه شب عید را از طریق تشکل‌ها و اتحادیه‌های باغداران در استان‌ها پیش خواهد برد و ستاد تنظیم بازار هم به کمک اتحادیه‌ها این موضوع را مدیریت می‌کند.

وی با بیان اینکه برای تأمین گوشت، مرغ و تخم‌مرغ و دیگر مایحتاج مردم برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است، افزود: در حوزه کالاهای اساسی کمبودی وجود ندارد و نیازهای مردم به وفور تأمین می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی درباره برخی نوسانات در بازار میوه و صیفی‌جات توضیح داد: در حالت کلی هیچ کمبودی در کشور وجود ندارد اما در حوزه محصولات کشاورزی در همه دنیا فصل برداشت و فصول انبارگردانی وجود دارد که این فرایند، هم هزینه‌بر و هم دارای عوارض و ضایعاتی است.

ساداتی‌نژاد افزود: گاهی در فاصله برداشت، انبارگردانی و انتقال محصولات از یک منطقه به منطقه دیگر، بازار دچار نوسان و مشکل می‌شود که خانواده‌های ایرانی هم به این تقویم برداشت تقریباً آشنا هستند اما با مشکل کمبود مواجه نیستیم.

وزیر جهاد کشاورزی که امروز در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری پاسخگوی تماس‌های تعدادی از شهروندان از اقصی نقاط کشور بود، در ارزیابی این نشست گفت: مجموعه‌ای از دامداران، کشاورزان و باغداران در این تماس‌ها مشکلات و دغدغه‌های خود را مطرح کردند و تلاش کردیم در تماس با معاونت‌ها و مسئولان مربوطه، این مشکلات در استان‌ها و شهرستان‌ها را پیگیری و رفع کنیم.

وی با اشاره به این‌که در این تماس‌ها عمدتاً مسائل منطقه‌ای و عمومی مطرح شد، افزود: مردمی‌ترین وزارتخانه دولت، وزارت جهاد کشاورزی و مردمی‌ترین بخش اقتصاد ایران هم کشاورزی بوده و ۹۸ درصد کشاورزی ایران مربوط به مردم است.

ساداتی‌نژاد با بیان این‌که دامداران و مرغ‌داران شرایط سختی در اصلاح اقتصادی و مردمی‌سازی داشته و نیازمند حمایت جدی هستند، خاطر نشان کرد: در همه سفرهای استانی با گروه‌های فعال در حوزه کشاورزی در ارتباط هستیم و تمام تلاش ما این است که بتوانیم به این اقشار کمک کنیم.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از بازار، وی در عین حال متذکر شد: نسبت به ایده‌آل‌ها و مطالبات قطعاً فاصله داریم اما باید بر شرف دامداران و مرغ‌داران کشورمان که امسال برای تأمین پروتئین و غذای مردم کار بزرگی را انجام دادند، درود بفرستم که با وجود شرایط سخت، پای سفره مردم ایستادند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این‌که بخشی از مطالبات و خواسته‌ها مربوط به بازاررسانی و فروش است، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم در این زمینه اتحادیه‌ها را فعال کرده و کار را به مجموعه‌های مردمی بسپاریم تا با سرعت بیشتری به حوزه‌های مختلف ورود کنند و با فعال کردن اتحادیه‌ها و تشکل‌ها و سپردن کار به آنها، سرعت خدمات‌دهی نیز افزایش می‌یابد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.