×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

شروع سرمایه‌گذاری با مبالغی اندک و در حد ۱ تا ۱۰ دلار در بازار بین المللی تبادل ارزهای خارجی امکان‌پذیر است.

به گزارش کیوسک خبر، بازار فارکس (Forex) از اواخر دهه ۹۰ میلادی با پیدایش اینترنت در سراسر جهان به صورت غیرمتمرکز گسترده شد. در این بازار که به آن بازار تبادلات بین بانکی نیز گفته می‌شود، ارزهای کشورهای خارجی با یکدیگر معامله می‌شوند.

سرمایه کم؛ بازدهی زیاد

۱- اولین نکته جذاب در مورد فارکس، درآمد دلاری آن است. بنابراین فعالیت در این بازار نسبت به مشاغل داخلی یا بازارهای مالی داخلی سود بیشتری نصیب افراد می‌کند.

۲- دومین نکته جذاب در خصوص بازار جفت ارزهای خارجی، وجود ابزاری به نام ضریب اهرمی (Leverage) است. با استفاده از این ابزار می‌توانید چند برابر سرمایه اولیه خود معامله کنید. برای مثال با ۱۰ دلار سرمایه و لوریج ۱۰۰ می‌توانید به اندازه ۱۰۰۰ دلار معامله کنید. در این حالت:

  • در صورت کسب ۲۰٪ سود، ۲۰۰ دلار به دست می‌آورید.

البته باید حد ضرر (Stop Loss) را طوری تنظیم کنید که در صورت پیش‌بینی نادرست قیمت تنها یک درصد از سرمایه ۱۰ دلاری خود را از دست بدهید. در دوره‌های معتبر آموزش فارکس نحوه تنظیم درست حد سود (Take Profit) و حد ضرر آموزش داده می‌شود.

فارکس بازاری دوطرفه است که امکان کسب سود در‌ آن در هر دو حالت کاهش و افزایش قیمت وجود دارد. بنابراین کافی است نحوه معامله کردن در این بازار را یاد بگیرید تا مسیر کسب ثروت برای شما هموار شود. جهت یادگیری نحوه انجام معاملات می‌توانید به آدرس اینترنتی https://amoozesh-boors.com/fa/methods مراجعه کنید. در این سایت مباحث فارکس بدون نیاز بدون نیاز به هیچ‌گونه پیش نیازی و به زبان ساده و کاربردی آموزش داده می‌شوند. از ویژگی‌های این دوره آموزشی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آموزش جامع تحلیل تکنیکال کلاسیک و پرایس اکشن
  • آموزش تکنیک‌های مدیریت ریسک و مدیریت پوزیشن
  • سرفصل‌های منطبق با آزمون CFTe
  • دریافت گواهی پایان دوره از انگلستان
  • کلاسهای زنده رفع اشکال

در فارکس ارز بیشتر کشورهای دنیا (با مقاصد تجاری) توسط بانک‌ها و کمپانی‌های بزرگ با یکدیگر مبادله می‌شوند. در این میان معامله‌گرانی هستند که با پیش‌بینی درست قیمت جفت ارزها به سود بالایی در فارکس دست پیدا می‌کنند. این سود که به واحد دلار است، جذابیت این بازار را را برای ایرانیان دو چندان کرده است.

ثبت نام در حساب‌های میکروی فارکس

جهت شروع سرمایه‌گذاری در فارکس باید ابتدا در یک بروکر معتبر فارکس که به ایرانیان خدمات می‌دهد، ثبت نام کرده و احراز هویت کنید.

یک بروکر خوب:

۱- رگوله یا مجوز معتبری دارد.

۲- سرمایه مشتریان را بیمه می‌کند.

۳- حساب‌های معاملاتی متنوعی ارائه می‌دهد.

۴- سرعت اجرای دستورهای معاملاتی در آن بالا است.

۵- ابزارهای مالی متنوعی به غیر از جفت ارزها مانند سهام خارجی، طلا، نفت، شاخص، رمز ارزها و … را ارائه می‌دهد.

۶- سابقه خوب و خدمات پاسخگویی مناسبی دارد.

اگر قصد شروع فعالیت در فارکس با سرمایه کم را دارید، باید از وجود حساب‌های میکرو یا سِنت، پیش از ثبت نام در بروکر مطمئن شوید.

  • معمولا میزان شارژ اولیه در حساب‌های میکرو، یک دلار است.

از جمله بروکرهایی که حساب میکرو دارند، می‌توان به بروکر آی اف سی (Ifcmarkets) اشاره کرد.

فارکس؛ بزرگترین بازار مالی دنیا

فارکس بزرگترین بازار مالی در دنیا است که روزانه حجم معاملات بالایی در آن انجام می‌شود. به نقل از وبسایت بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی، حجم معاملات روزانه در فارکس به ۷٫۵ تریلیون دلار در روز رسیده است که ۱۴٪ رشد را نسبت به آمار سه سال گذشته (۶٫۶) نشان می‌دهد.

  • ارز دلار در ۸۸٪ معاملات فارکس، یک طرف معامله بوده است.
  • سهم ارز یورو در معاملات فارکس از ۳۲٪ در سال ۲۰۱۹ به ۳۱٪ در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است.
  • ین ژاپن و پوند استرلینگ به ترتیب ۱۷٪ و ۱۳٪ از حجم معاملات در فارکس را به خود اختصاص داده‌اند.

از آنجایی که این بازار بسیار بزرگ و نامتمرکز است، امکان کنترل معاملات آن توسط یک گروه یا کشور خاص وجود ندارد. علاوه بر بزرگی بازار، دوطرفه بودن و فعالیت شبانه‌روزی این بازار، تعداد فرصت‌های معاملاتی موجود در آن را بیشتر کرده است. تنها کافی است سرمایه‌گذاران از طریق مراجع معتبر به یادگیری نحوه درست خرید و فروش در این بازار مشغول شوند.

فعالیت پاره وقت در فارکس

بازار تبادل ارزهای خارجی به صورت ۲۴ ساعته و ۵ روز در هفته (از دوشنبه تا جمعه) باز است. این ۲۴ ساعت به ۴ سشن یا جلسه تقسیم‌بندی می‌شود:

۱ـ سیدنی

۲ـ لندن

۳ـ توکیو

۴ـ نیویورک

بنابراین سرمایه‌گذاران می‌توانند زمان آزاد خود را به معامله کردن در این بازار بپردازند. البته بهتر است در ساعات طلایی فارکس معامله کنید چون اغلب معامله‌گران در این زمان، در بازار حضور دارند و امکان کسب سود بیشتر است. در دوره فارکس، بهترین ساعت معامله در این بازار به همراه سایر نکات مربوط به سشن‌ها نیز آموزش داده می‌شود.

میزان درآمد ماهانه در فارکس

میزان درآمد ماهانه در بازار فارکس برای هر تریدر متفاوت است و به میزان تخصص و مهارت او مربوط می‌شود. البته میزان سرمایه اولیه نیز بر میزان درآمد ماهیانه افراد در فارکس تاثیرگذار است به طوری که هر چه میزان سرمایه افراد بیشتر باشد، درآمد آنها نیز بیشتر خواهد بود.

  • به طور کلی درآمد افراد از فارکس متغیر است و می‌تواند از مقدار ۱ دلار تا ۲۰۰۰ دلار و حتی بیشتر در یک معامله را در بر بگیرد.

حال که به سود حاصل از فارکس پرداختیم بد نیست بدانید که در صورت عدم برخورداری از آموزش صحیح، استفاده از ضریب اهرمی بالا، تعیین نادرست محل حد ضرر و … ممکن است دچار ضررهای جبران ناپذیری شوید. به همین دلیل توصیه می‌کنیم تحلیل تکنیکال را در فارکس به همراه تکنیک‌های مدیریت ریسک و یک استراتژی معاملاتی موفق یاد بگیرید تا همواره بازدهی شما چندین برابر ضرر شما باشد.

  • معامله‌گران حرفه‌ای ممکن است در هر ۱۰ معامله ۱ بار ضرر کنند. آنها با تعیین استاپ‌لاس‌های کوچک، میزان ضرر را در کمترین حالت ممکن نگه می‌دارند.

نکته مهم دیگری که در پایان باید به آن اشاره کنیم، این است که وجود فرصت‌های معاملاتی زیاد در فارکس بدین معنا نیست که شما می‌توانید یک شبه در آن ثروتمند شوید. کسب ثروت و درآمد دلاری مستمر در این راه به برخورداری از آموزشهای صحیح و تمرین و تکرار کافی (نه همیشگی) نیاز دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.