×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
کره‌شمالی برای برگزاری رژه نظامی آماده می‌شود

به گزارش کیوسک خبر به نقل از خبرگزاری رویترز، تاریخ احتمالی برای برگزاری چنین مراسمی مشخص نیست اما کره‌شمالی از رژه‌های اخیر برای رونمایی از ادوات نظامی جدید شامل موشک‌های بالستیک بزرگ استفاده کرده است.
سازمان ۳۸ نورث مستقر در آمریکا امروز پنجشنبه در پیامی توییتری با استناد به یک تصویر ماهواره‌ای که نشان می‌دهد نیروهای نظامی در محوطه آموزشی “میریم” در پیونگ‌یانگ حضور دارند، نوشت: تمرین برای رژه‌های بزرگ معمولا از یکی دو ماه جلوتر آغاز می‌شود.  
این گروه گفت، به مانند سال گذشته، این ممکن است نشانه‌ای از برگزاری رژه در ماه اکتبر باشد.
در آن مراسم کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی از موشک‌های بالستیک قاره‌پیما که سابقا دیده نشده بودند، رونمایی کرد و این نمایش تسلیحات دوربرد این کشور برای اولین بار ظرف دو سال به شمار می‌رفت. این رژه پیش از طلوع آفتاب انجام شد و یک رژه نظامی دیگر به همین سبک هم ماه ژانویه برگزار شد.
همچنین سازمان ان.کی پرو که در سئول مستقر است، امروز پنجشنبه در پیامی توییتری نوشت: کره‌شمالی در گذشته از رژه‌های نظامی برای تقویت اراده داخلی و نمایش تازه‌ترین دستاوردهای تسلیحاتی خود به جهان استفاده کرده است. تصاویر ماهواره‌ای از حضور حدود ۳۰۰ نیرو و کامیون در داخل محوطه آموزشی میریم حکایت دارند. طبق تجربه، حضور نیروها و خودروها تنها به معنای برگزاری یک رژه نظامی است.   
مذاکرات بر سر تسلیحات هسته‌ای و موشک بالستیک کره‌شمالی در سال‌های اخیر به بن‌بست رسیده است. دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید دارد برای خلع سلاح هسته‌ای کره‌شمالی مسیر دیپلماسی را در پیش می‌گیرد اما هیچ تمایلی به کاهش تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ نشان نداده است.
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.