×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز اعلام کرد: «پوتین» در نشست‌های گروه- ۲۰ و «اَپک» حضور نداشته و سخنرانی هم نخواهد کرد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز جمعه در سخنانی اعلام کرد: منطقه «خرسون» بخشی از خاک روسیه است. این وضعیت ثابت و بدون تغییر خواهد بود.

«دیمیتری پسکوف» در این ارتباط افزود: «پوتین» در نشست‌ های گروه- ۲۰ و «اَپک» حضور نداشته و سخنرانی هم نخواهد کرد. این تصمیم به دلیل لزوم حضور وی در مسکو و برنامه های کاری او اتخاذ شده است.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این خصوص اضافه کرد: پایان عملیات ویژه نظامی روسیه پس از دستیابی به اهداف مورد نظر ممکن خواهد بود. روسیه ممکن است پس از دستیابی به اهداف خود به عملیات نظامی ویژه پایان دهد. اهداف عملیات ویژه روسیه از طریق مذاکرات مسالمت آمیز قابل دستیابی است؛ اما اکنون با توجه به موضع کی یف (مبنی بر عدم مذاکره با مسکو) غیرممکن به نظر می رسد. مسکو تغییری در موضع کی یف در مورد مذاکرات نمی بیند. اوکراین هنوز هم خواهان مذاکره نیست. کرملین خروج جزئی نیروهای روسیه از خرسون را تحقیرآمیز نمی داند.

وی در ادامه در مورد تصمیم آمریکا برای سلب وضعیت بازار اقتصاد روسیه افزود: فشار بر روسیه به ثبات در بازار جهانی کمک نمی کند.

شبکه تلویزیونی بلومبرگ روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در نشست سران کشورهای عضو گروه- ۲۰ در اندونزی شرکت نمی کند.

بر اساس اعلام این رسانه، روسیه سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه را برای حضور در این نشست درنظرگرفته است.

به گزارش هندوستان تایمز، منابع آگاه درباره علت این تصمیم اعلام کردند که کرملین به دنبال حفاظت از «پوتین» در قبال تنش های احتمالی زیادی است که میان مقامات حاضر در این نشست در ارتباط با عملیات ویژه روسیه در اوکراین بوجود می آید.

این رسانه در ادامه اضافه کرد که رییس جمهور روسیه ممکن است در معرض مخاطرات ناشی از بی احترامی از سوی سران کشورهای اروپایی در این نشست قرار بگیرد؛ لذا تصمیم مذکور اتخاذ شده است.

در همین رابطه، مقامات کشور اندونزی روز یکشنبه هفته جاری در خصوص حضور «ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهور روسیه در نشست گروه- ۲۰ در شهر بالی ابراز امیدواری کردند.

از سوی دیگر، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین پیشتر در سخنانی اعلام کرده بود: اگر پوتین در نشست گروه -۲۰ باشد، من در آن شرکت نمی‌ کنم. موضع شخصی من و اوکراین این بود که اگر رهبر روسیه در این نشست شرکت داشته باشد، این تصمیم را اجرایی می کنم.

گفته های زلنسکی درحالی مطرح شد که اوکراین در فهرست کشورهای گروه -۲۰ نیست.

گفتنی است که نشست سران گروه ۲۰ متشکل از ۲۰ اقتصاد بزرگ جهان هفته آینده در جزیره بالی اندونزی برگزار می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.