×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

کتاب «روش‌های مؤثر یادگیری آماری برای بیم‌سنج‌ها؛ شبکه‌های عصبی و بسط آن‌ها نوشته» دنیو میشل[۱] ، انو دوناسیئن [۲] و تروفین ژولین [۳] و ترجمه دکتر مهناز منطقی پور و دکتر معصومه حقیقی، توسط انتشارات پژوهشکده بیمه منتشر شد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه، کتاب «روش‌های مؤثر یادگیری آماری برای بیم‌سنج‌ها؛ شبکه‌های عصبی و بسط آن‌ها» در هشت فصل شامل «شبکه‌های عصبی پیش خور»، «شبکه‌های عصبی بیزی و مدل‌های خطی تعمیم یافته»، « شبکه‌های عصبی عمیق »، « کاهش ابعاد با شبکه‌های عصبی پیشروی به کار گرفته شده در نرخ مرگ و میر »، « نگاشت‌های خود سازمان ده و خوشه‌بندی K-میانگین در بیمه غیر عمر »، «ترکیب شبکه‌های عصبی»، « گرادیان بوستینگ با شبکه‌های عصبی » و « مدل‌سازی سری‌های زمانی با شبکه‌های عصبی » تنظیم شده است.
این کتاب از جمله کتب تخصصی در حوزه به کارگیری شبکه‌های عصبی در محاسبات بیم‌سنجی می‌باشد. الگوهای شبکه‌های عصبی زیربنای هوش مصنوعی هستند و به متخصصان حوزه‌های مختلف راهکارهای جدیدی برای محاسبات مبتنی بر داده ارائه می‌کنند. شبکه‌های عصبی مصنوعی در دههٔ ۱۹۸۰ با این ایده توسعه یافتند که پردازش داده‌ها به صورت پردازشی شبیه به مغز می‌تواند برای انجام کارهای ادراکی بسیار بهتر یا کارآمدتر از روش‌های استاندارد استفاده شود.
هر ساله ده‌ها کتاب برای پوشش این رشته هیجان‌انگیز و به سرعت در حال تکامل، منتشر می‌شود. با این حال بسیاری از آن‌ها کتابهای درسی هستند که می‌خواهند بسیاری یا همه حوزه‌های کاربردی را پوشش دهند. با این ایراد که غالباً خیلی کلی و بیش از حد آکادمیک هستند و به اندازه کافی برای یک دامنه کاربردی خاص نیستند.
ویژگی اصلی این کتاب فراتر رفتن از روش‌های استاندارد و نشان دادن اینکه چگونه می‌توانند نیازهای خاص بیم‌سنج‌ها را برآورده کنند می‌باشد. این رویکرد در نوع خود اولین است و مطمئنا به دانشجویان و شاغلان در پذیرش این فناوری جدید کمک خواهد کرد. شبکه‌های عصبی پیش خور، شبکه‌های عصبی عمیق، نگاشت‌های خود سازمان ده و سری‌های زمانی، از جمله مهمترین مطالبی هستند که در این کتاب پوشش داده شده‌ است.
یادگیری ماشین در ۳۰ سال گذشته یک حوزه تحقیقاتی قوی در دانشگاه لوواین [۴] کشور بلژیک بوده است. این کتاب که به طور سنتی از جمله برای داده‌های صنعتی تصویری و زیست پزشکی و شبکه‌های اجتماعی به کار می‌رود، راه را برای پیشرفتهای جدید در یادگیری آماری برای بیم‌سنج‌ها باز می‌کند. به عقیده مولفین، این اولین کتاب در نوع خود است و نسلهای دانشجو، محقق و شاغل از این کتاب سطح بالا اما قابل دستیابی، بهره‌مند خواهند شد.
علاقه‌مندان جهت تهیه کتاب «روش‌های مؤثر یادگیری آماری برای بیم‌سنج‌ها؛ شبکه‌های عصبی و بسط آن‌ها» می‌توانند به کتابفروشی پژوهشکده بیمه به نشانی تهران، سعادت‌آباد، میدان شهید حسن تهرانی مقدم (کاج سابق)، سرو غربی، پلاک ۴۳ مراجعه و یا با شماره تلفن ۲۲۰۶۶۰۶۳ داخلی ۶۶۶ تماس حاصل فرمایند.
خرید اینترنتی این کتاب نیز از طریق سایت https://bookstore.irc.ac.ir/ امکان‌پذیر می‌باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.