×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

کتاب دادرسی افتراقی جرایم بیمه‌ای، تالیف دکتر نعیم سهامی و نادیا پناهنده نیگجه، توسط انتشارات پژوهشکده بیمه منتشر شد.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه، دادرسی افتراقی رهیافت حاصل از دگرگونی در مفهوم خطر بر پایه نگرش ریسک‌مدارانه به مسئله بزه و بزهکاری است که امروزه با تکیه بر اصل تکثرگرایی، زیست‌بوم نوین حقوق کیفری را جانمایی می‌کند. ورود این گفتمان به عرصه پر مخاطره جرایم بیمه‌ای با توجه به نقش پر اهمیت بیمه در مختصات زندگی امروز بشر، ضرورتی انکارناپذیر است که توجه به آن می‌تواند سامانه عدالت جنایی را در مدیریت و کنترل ریسک حاصل از این جرایم، مساعدت قابل توجهی نماید.
با توجه به اهمیت این موضوع، کتاب دادرسی افتراقی جرایم بیمه‌ای تالیف دکتر نعیم سهامی و نادیا پناهنده نیگجه، توسط انتشارات پژوهشکده بیمه به چاپ رسیده است. این کتاب در دو بخش کلی شامل«چیستی-چرایی افتراقی شدن دادرسی کیفری در جرایم بیمه‌ای» و «جلوه‌های دادرسی کیفری افتراقی در جرایم بیمه‌ای در پرتو ظرفیت‌های قوانین داخلی و خارجی» تنظیم شده و در آن به «تمهیدات»، «مبانی افتراق‌گرایی در رسیدگی به جرایم بیمه‌ای»، «ضرورت افتراق‌گرایی دادرسی کیفری در جرایم بیمه‌ای»، «الزامات افتراق‌گرایی در فرایند رسیدگی به جرایم بیمه‌ای» و «ویژگی‌های رسیدگی به جرایم بیمه‌ای بر پایه معیار بزه در پرتو نگاهی تطبیقی» پرداخته شده است.
این اثر سعی دارد تا با کمک مبانی علمی و ظرفیت‌های قانونی نظام حقوقی کشور، نقاط ضعف موجود در عرصه مبارزه با جرایم بیمه‌ای در سامانه عدالت کیفری را بیان نماید تا در پرتو آن، زوایای افتراق‌گرایی در عرصه دادرسی این جرایم را با نگرشی تطبیقی به عنوان مؤلفه‌ای اثر گذار در نظر پژوهشگران و متخصصین حوزه علوم جنایی و دانشوران صنعت بیمه کشور معرفی کند.
کتاب حاضر با بهره‌مندی از هم‌افزایی میان مفاهیم و آموزه‌های علوم جنایی و دانش بیمه‌ای می‌کوشد تا آغاز‌گر راهی باشد که با جلب نظر دانشوران و محققان هر دو رشته (علوم جنایی و صنعت بیمه)، موجبات قانون‌گذاری و یا دست‌کم توجه بیشتر مقنن بر حوزه دادرسی جرایم بیمه‌ای را بیش از پیش در پرتو خصوصیات و ویژگی‌های مربوط به دعاوی کیفری بیمه‌ای موجب گردد تا از این طریق در تدوین سیاست جنایی، اثرگذاری بیشتری را در مهار و کنترل جرایم بیمه‌ای ساماندهی نماید.
علاقه‌مندان جهت تهیه کتاب «دادرسی افتراقی جرایم بیمه‌ای» می‌توانند به کتاب‌فروشی پژوهشکده بیمه به نشانی تهران، سعادت‌آباد، میدان شهید حسن تهرانی مقدم (کاج سابق)، خیابان سرو غربی، پلاک ۴۳ مراجعه و یا با شماره تلفن ۲۲۰۶۶۰۶۳ داخلی ۶۶۶ تماس حاصل فرمایند.
همچنین خرید اینترنتی این کتاب از طریق نشانی https://bookstore.irc.ac.ir/ امکان‌پذیر می‌باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.