×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، به نقل از وب سایت Mining Weekly محدودیت های قرنطینه و در خانه ماندن به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا منجر به کاهش تقاضای برق و تعطیلی موقت معادن زغال سنگ شد که این امر منجر به افت ۲۲ درصدی تولید این ماده معدنی در سال ۲۰۲۰ میلادی خواهد شد.

سازمان اطلاعات انرژی آمریکا(EIA) در چشم انداز کوتاه مدت انرژی این کشور اعلام کرد: پیش بینی می شود میزان تولید زغال سنگ ایالات متحده آمریکا در سال جاری میلادی به ۵۳۷ میلیون تن برسدکه نسبت به مجموع تولید سال ۲۰۱۹ میلادی با ۱۵۳ میلیون تن(۲۲درصد) کاهش مواجه خواهد شد.

کاهش تولید برق

همچنین طی مدت یادشده، افت ۱۹ درصدی تقاضا در بخش تولید برق این کشور روی خواهد داد. پیش بینی می شود این امر میزان مصرف زغال سنگ آمریکا را در سال ۲۰۲۰ میلادی با ۱۰۷ میلیون تن کاهش مواجه کند که حاکی از افت ۲۰ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۹ میلادی خواهد بود. پیش بینی می شود که میزان تولید برق آمریکا در سال ۲۰۲۰ میلادی شاهد کاهش ۳ درصدی باشد.

این در حالی است که تاثیر شیوع ویروس کرونا بر اروپا و رکود اقتصادی ناشی از آن میزان صادرات زغال سنگ آمریکا را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

کاهش صادرات نفت امریکا

این سازمان پیش بینی می کند آمریکا طی سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ میلادی و نیز اغلب ماه های سال آینده میلادی واردکننده محض نفت خام و محصولات نفتی باشد. بنابراین میزان صادرات نفت خام این کشور در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ میلادی به کمترین میزان خود خواهد رسید و میزان صادرات و واردات در سال جاری میلادی تقریبا یکسان خواهد بود. همچنین میانگین واردات نفت آمریکا در سال ۲۰۲۱ میلادی روزانه ۱.۴ میلیون بشکه پیش بینی شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.