×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

در آستانه حلول ماه مبارک رجب و اعیاد میلاد حضرات معصومین علیهم‌السلام، طی مراسمی که با حضور آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور و رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر در حاشیه جلسه شورای معاونان سازمان تأمین‌اجتماعی برگزار شد، دکتر میرهاشم موسوی مدیرعامل این سازمان به‌عنوان رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر سازمان تأمین‌اجتماعی و همچنین رئیس نمایندگی بنیاد بین‌المللی غدیر در این سازمان منصوب شد. در این مراسم همچنین دکتر احمد اسفندیاری، معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی نیز به‌عنوان دبیر اجرایی نمایندگی بنیاد بین‌المللی غدیر و شورای امر به معروف و نهی از منکر این سازمان منصوب شد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی؛ آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در این مراسم ضمن تبریک حلول ماه مبارک رجب و ایام ولادت حضرت امام باقر و امام علی علیهم‌السلام، گفت: امیرالمومنین علی (ع) به‌عنوان یک جریان و یک تفکر، نماد خدمت به قشر ضعیف است. ایشان به مالک می‌فرمایند که به همه خلق خدا خدمت کن؛ زیرا آنها یا برادران دینی تو هستند و یا در بشریت با تو مشترکند. این برگرفته از قرآن است که می فرماید «و لقد کرمنا بنی آدم…»؛ یعنی ما هر آدمی مگر معاندین را اکرام و احترام می‌کنیم.

امام جمعه موقت تهران و رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر افزود: وجود مبارک حضرت امیر یعنی حکومت محبت و عاطفه توام با عدل. اگر می‌خواهید اهل احسان باشید؛ این احسان با تحمیل سازگار نیست، بلکه باید عاطفه به خرج داد.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، ادامه داد: جریان حضرت علی علیه‌السلام، جریان امر به معروف و نهی از منکر هم هست. ایشان هشدار می‌دهند که اگر امر به معروف و نهی از منکر نکنید اشرار بر شما مسلط می‌شوند یا در جای دیگر می‌فرماید خودتان به جان هم می‌افتید. امر به معروف و نهی از منکر یعنی بی‌تفاوت نبودن، تماشاگر نبودن و بی‌غیرت نبودن. امر به معروف و نهی از منکر یعنی مسئولیت‌پذیری؛ یعنی از خوبی‌ها حمایت و با بدی‌ها مقابله کنید. رهبر انقلاب هم در این باره فرموده‌اند که امر به معروف یعنی پیشنهاد و نهی از منکر یعنی اعتراض. همه اینها یعنی تفکر و جریان علی علیه السلام.
امام جمعه موقت تهران همچنین گفت: جهان غرب نمی‌تواند خداپرستی و سلامت را در جامعه ما ببیند و در این جهت برای مقابله با جمهوری اسلامی به سراغ حجاب رفته که نماد تمدن دینی است.
وی افزود:کار سازمان تأمین‌اجتماعی خدمت به خلایق است و من از این باب به حال شما غبطه می‌خورم.
براساس این گزارش دکتر میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در این مراسم ضمن تبریک حلول ماه مبارک رجب و میلاد امیرالمومنین علی (ع)؛ امام جواد و امام محمدباقر علیهم السلام و ابراز خرسندی از حضور آیت‌الله صدیقی، عالم اهل عمل و یاور صدیق رهبر معظم انقلاب، گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی دو فعالیت ارزشی بنیادین را انجام می‌دهد که یکی عبارت است از تلاش برای تحقق عدالت که در گفتمان انقلاب اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است. اساسا حکمرانی تأمین‌اجتماعی برای تحقق عدالت است که در بنیاد غدیر نیز بزرگترین آرمان است. فعالیت دیگر اساسی در سازمان تأمین‌اجتماعی خدمت‌رسانی به بیش از ۴۵ میلیون ایرانی است که نعمت بزرگی برای بنده و همکاران ماست.
وی افزود: ما در سازمان تأمین‌اجتماعی به ۵۳ درصد از جامعه خدمات درمانی ارائه می‌دهیم. به‌رغم مشکلات متعدد اقتصادی، توسعه خدمات از جمله خدمات درمانی یکی از اولویت‌های سازمان تأمین‌اجتماعی است.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۲۰۰ پروژه ایجاد و تکمیل در حوزه عمرانی در دست اجرا داریم که این علاوه بر تعهدات روزمره ما و پرداخت بیش از ۳۰ هزار میلیارد حقوق به بیش از ۴ میلیون بازنشسته در تأمین‌اجتماعی است. با برکتی که از خدمت‌رسانی به مردم نصیب ما شده به‌رغم وجود محدودیت‌های مختلف، تمام تعهداتمان را انجام داده‌ایم و در همین یک سال گذشته و در دولت سیزدهم، ۸۸ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی را با تلاش جهادی و انقلابی همکاران سازمان تسویه کردیم که بزرگترین تسویه تاریخ نظام بانکی تاریخ جمهوری اسلامی به حساب می‌آید.
دکتر موسوی در پایان تصریح کرد: بالاترین معروف در حکمرانی؛ عمل به وظایف یعنی همین توفیقی است که ما داریم. ۷۰ هزار نفر کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی در زمره انتخاب‌شدگانی هستند که توفیق خدمت‌رسانی به مردم را دارند و این خود بزرگترین امر به معروف است. اگر همین مسیر ارائه خدمت، مسیر همیشگی ما باشد، می‌شود مصداق «چون که صد آمد نود هم پیش ماست.» یعنی همه معروف‌ها ذیل همین معروف عمل به وظایف و خدمت به مردم قرار می‌گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.